ik heb thuis een thuis-netwerkje, tussen 2 pc's.
die zijn met elkaar verbonden door middel van 2 10/100 m/bit netwerkaartjes, met daartussen een crossed-cable.
op pc 1 komt via een 2e netwerkaart internet binnen, die ik door wil geven aan pc 2 (internet delen)
op pc 1 staat windows ME en windows XP, op pc 2 staat windows 98.
nu is het zo dat ik in windows ME geen problemen heb met het netwerk, maar zo gauw ik in windows XP kom, dan werkt het niet meer (windows XP werkt met rechten heb ik gelezen)
dus wat ik werkend wil hebben is windows XP op pc 1 verbonden met windows 98 op pc 2, zodat die kan internetten (en eventueel gedeelde mappen kan openen)
nu heb ik in de faq dit gelezen:
ik heb de firewall ook al uit gezet (tussen de 2 pc's)
die zijn met elkaar verbonden door middel van 2 10/100 m/bit netwerkaartjes, met daartussen een crossed-cable.
op pc 1 komt via een 2e netwerkaart internet binnen, die ik door wil geven aan pc 2 (internet delen)
op pc 1 staat windows ME en windows XP, op pc 2 staat windows 98.
nu is het zo dat ik in windows ME geen problemen heb met het netwerk, maar zo gauw ik in windows XP kom, dan werkt het niet meer (windows XP werkt met rechten heb ik gelezen)
dus wat ik werkend wil hebben is windows XP op pc 1 verbonden met windows 98 op pc 2, zodat die kan internetten (en eventueel gedeelde mappen kan openen)
nu heb ik in de faq dit gelezen:
werkt dit? (ik zit nu op mn stage plaats)Iedereen die naar jouw machine wil connecten toegang geven :
Die is heel simpel. Haal het "Guest" Account van disabled af. Klaar. (Dan is er ook geen enkele belemmering meer om op jouw machine te komen vanaf het netwerk ! Denk hieraan bij eventuele LAN-parties !)
ik heb de firewall ook al uit gezet (tussen de 2 pc's)