Toon posts:

[raid] testen op fouten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tijdje zitten zoeken maar heb niet gevonden wat ik wil.
Er zijn 10talle progjes om de preformance te testen van je HDD / of raid maar ik zoek een progje waar je schijven in Raid op lees / schrijffouten (preformance is perfect) kan testen.
Heb 2 maxtor schijven maar als ik die met dat maxtor progje test is er niks mis mee (kan je alleen per schijf testen).
Na aanleiding van dit probleem [rml][ SFV check] telkens andere fout[/rml] wil ik zo veel mogelijk dingen getest hebben.

al vast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Wazig geval, voorzover ik zie heb je de HDD's al gecheckt (advanced test gedaan?) en heb je memtest86 al op de geheugenreepjes losgelaten. Fysiek zijn ze dus in orde, dan moeten we het probleem ergens anders zoeken.

Even een quote uit je andere topic:
Weet het niet 100% zeker maar heb dus ook even geprobeerd zonder dat ik alle intel drivers had geinstalleerd en daar ging die de keren dat ik het geprobeerd heb wel goed.
Kun je dat reproduceren? En daarna wel goed opletten bij wélke drivers dat gebeurt :)

Om nog het een en ander uit te sluiten: heb je de CPU al getest met stressprogseltjes? (burncpu, prime, etc..) Heb je al verschillende drivers en BIOS'jes van de RAID controller geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb uiteraard een advanced test gedaan, dus de kans dat er wat mis is met één (of allebij) die hdd's sluit ik bijna zeker uit. Ook omdat het fout dat het uitpakken van die rar's op die schijven als ze niet in raid config staan wel goed gaat.
Heb nog geen CPU stess progje gedraaid maar dat zal ik zo ook nog even doen. Maar ben bang dat dat er weinig mee te maken heeft, maar je moet zoveel mogelijk uitsluiten.
Ik wil eerst even alle mogelijkheden geprobeerd hebben voor ik mijn bios ga downgraden (zit de nieuwste versie in). En aangezien ik toch in de raid config zelf zoek wil ik het eerst een test tooltje voor die hdd's proberen die op lees/schijffouten test (beetje wat memtest86 is voor je geheugen)

Verwijderd

Topicstarter
Kun je dat reproduceren? En daarna wel goed opletten bij wélke drivers dat gebeurt
Heb net mijn windows nog een keer opnieuw geinstalleerd en nu echt helemaal geen drivers of wat dan ook geinstalleerd. Alleen winrar en die SFV checker. In bijde gevallen gingen ze weer de mist in :'(