Toon posts:

[Router] Alweer een E-tech router probleem:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

Ik heb een: E-Tech router for ADSL,MXStream and Cable router with 4 port switch, dat witte ding :P , +5pcs met WinXP NL PRO met SP1, +1pc met debian 3.0.

Het internet werkt perfect, maar zodra ik met 1 van de computers bijv. op ips ga scannen, dan valt mijn verbinding na een paar minuten heel kort weg, en daarna doet ie het weer voor een paar minuten, het lijkt erop alsof de router zichzelf reset ofzo :? Heeft misschien iemand een idee, of hetzelfde probleem?
Ik heb trouwens al de nieuwste firmware erop gezet, zelfde probleem, ook heb ik met SEARCH gezocht naar probz met routers, maar mijn prob benk nog niet tegen gekomen :). Alvast bedankt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 09:46
Wat voor ips scannen? intern of op internet?

Je kan ze ook een mailtje sturen, ik krijg binnen 3 dagen antwoord :)

Verwijderd

Vertel ff wie je ISP is.........
Chello heeft bijv. in sommige regios het mac-adres van het modem in de netwerkkaart gezet.
Dan moet je ff bellen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt.

Verwijderd

ja, wat voor IP's scan je ?? extern/intern?

nee je kunt ook je mac adres van chello in je router zetten, en opgelost

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik scan externe ips, en ik heb zeelandnet.
Email aan E-tech, heb ik gedaan, kreeg binnen 1 dag antwoord, maarja zei zeggen dat ik de firmware moet upgraden, hek dus gedaan, precies hetzelfde probleem.

BTW, internet doet het wel maar zodra ik ga scannen izzt afgelopen :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 17:18 ]

• Icey
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 17:18:
ik scan externe ips, en ik heb zeelandnet.
Email aan E-tech, heb ik gedaan, kreeg binnen 1 dag antwoord, maarja zei zeggen dat ik de firmware moet upgraden, hek dus gedaan, precies hetzelfde probleem.

BTW, internet doet het wel maar zodra ik ga scannen izzt afgelopen :'(
Ip scannen mag volgens mij niet eens, maar is het niet zo dat dat enorm veel dataverkeer genereerd waardoor hij vastloopt? :?

Verwijderd

Topicstarter
Of dat wel of niet mag weet ik niet >:) O-) , maar het gebruikt ong. 250 threads, dus 250 verbindingen, bij iemand die ik ken(heeft zelfde verbinding alleen andere router) werkt het perfect :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 17:28 ]

• Icey
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 17:27:
Of dat wel of niet mag weet ik niet >:) O-) , maar het gebruikt ong. 250 threads, dus 250 verbindingen, bij iemand die ik ken(heeft zelfde verbinding alleen andere router) werkt het perfect :?
Best veel hoor, heb ook de etech, en ik heb het gevoel dat ie niet zo extreem veel kan verwerken... ik denk dat je het die kant op moet zien. maar durf je geen zekerheid te geven.

Ik wacht tot het tegendeel word bewezen :)

Verwijderd

Topicstarter
mwah dat denk ik dus ook, maarja kzou eigenlijk een linux routertje wille bouwen, maarja kheb momenteel geen oude pc tot mijn beschikking, m'n pa heeft gvd laatst nog een 200mhz pc weggepleurd ;( zou ideaal geweest zijn :)

• Icey
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 17:34:
mwah dat denk ik dus ook, maarja kzou eigenlijk een linux routertje wille bouwen, maarja kheb momenteel geen oude pc tot mijn beschikking, m'n pa heeft gvd laatst nog een 200mhz pc weggepleurd ;( zou ideaal geweest zijn :)
heb het uitgetest voor je...

Ik heb de server van een vriend van me bestookt met een aantal ping -t.

Met een heleboel dosvensters tegerlijkertijd klapte hij eruit... disconnect - reconnect en alles werkt weer normaal...

denk toch die e-tech, gelukkig doe ik dit niet dagelijks, en werkt ie voor de rest perfect.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk, kzal eens kijken of ik ergens een goedkoop pctje kan opscharrellen, das niet zo'n probleem, m'n vader overtuigen dat zo'n linuxrouter beter is, is een heel groot probleem :P :P :P
Pagina: 1