wrom omega ?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 19:05
eerst hadden we twee gathering zoek machines.
de eerste vond ik gewoon goed.
toen gingen jullie testen met die nieuwe omega.
die vond en vind ik niet goed, doet gevoon niet wat je vraagt.
nu is er alleen nog omega.
mijn vraag : waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

:?

omdat omega beter zoekt misschien?
lees hierover eens de diverse topics ;)

ok, toch ff:
de "oude" search kon geloof ik de grote hoeveelheid data niet aan waardoor je niet alles vond wat je zocht ;)
Omega werkt hierin anders en kan het wel ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Erkens op 14-03-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
De eerste zoekmachine kon niet meer geindexeerd worden. Het systeem was te zwaar voor PHP & MySQL in deze vorm geworden. Daarom is overgestapt naar een geavanceerder systeem nl. een C++ indexing mechanisme :)
Dat is de voornaamste reden dat de orginele GoT search weg is, hij viel niet meer te onderhouden.

De Omega search wordt door iedereen eigenlijk beter gevonden dan de orginele search. Wat doe jij anders dan die personen? Misschien kun je het verbeteren na het lezen van Searchmanual, nieuwe searchforms, reindexing *update*

Als het nog niet verbeterd, geef dan even duidelijk aan wat er mis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

arikkert schreef op 14 March 2003 @ 16:13:
eerst hadden we twee gathering zoek machines.
toen gingen jullie testen met die nieuwe omega.
die vond en vind ik niet goed, doet gevoon niet wat je vraagt.
Kun je enigszins voorbeelden geven?
Misschien dat je gewoon verkeerde zoek criteria opgeeft.
nu is er alleen nog omega.
mijn vraag : waarom ?
Omdat de vorige search het niet goed dee, voor verdere uitleg die er dieper op in gaat zie diverse topics in LA die er al over geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Rival24

I'll Be Back

Ik kan niet meer fatsoenlijk op user zoeken (zodat je hetzelfde effect krijgt als dat je op iemands naam klikt), of doe ik iets fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
rival24 schreef op 14 March 2003 @ 16:18:
Ik kan niet meer fatsoenlijk op user zoeken (zodat je hetzelfde effect krijgt als dat je op iemands naam klikt), of doe ik iets fout ?

En wat bedoel je met niet fatsoenlijk? Als alleen de eerste pagina maar werkt en de rest onzin uitpoept dan klopt dat. Naja, het klopt niet, maar het is in ieder geval bekend bij ACM. Daar wordt dus aangewerkt om het nog beter te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

mja, zoeken op poster/topicstarter ging met de React search echt perfectement, ik vind het dan ook erg jammer dat ie dan ook helemaal weg is. Met de omega search kun je niet zoiets specificeren: zoek op user 'x' in fora (1, 13, 14) tussen datum nu en eergisteren en een topic replycount van 100 tot 200

(kan wel, afgezien van de replycount, maar het schijnt totaal niet te werken)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 19:05
.oisyn schreef op 14 maart 2003 @ 16:35:
mja, zoeken op poster/topicstarter ging met de React search echt perfectement, ik vind het dan ook erg jammer dat ie dan ook helemaal weg is. Met de omega search kun je niet zoiets specificeren: zoek op user 'x' in fora (1, 13, 14) tussen datum nu en eergisteren en een topic replycount van 100 tot 200

(kan wel, afgezien van de replycount, maar het schijnt totaal niet te werken)
ja dat was waar ik ook op zocht en dat ging steeds mis.
maar iemand in dit forum schreef ook al dat dat kon door op een usercode te klikken en dat lijkt goed te gaan zie ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 16:32

Rival24

I'll Be Back

ramH schreef op 14 March 2003 @ 16:26:

[...]

En wat bedoel je met niet fatsoenlijk? Als alleen de eerste pagina maar werkt en de rest onzin uitpoept dan klopt dat. Naja, het klopt niet, maar het is in ieder geval bekend bij ACM. Daar wordt dus aangewerkt om het nog beter te maken. :)
Ik bedoel dit: http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/3491

Als ik dat met omega probeer te doen komt het niet op volgorde te staan (datum) ook al geef ik dat wel aan. Dat is het enige, verder zoekt omega wel beter in de inhoud zeg maar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ik zit me zo af te vragen, alles op dit forum wordt geindexeerd (in 1 bestand gezet ofzo?). Kan er niet een extern programma worden gemaakt wat de gebruiker op zijn/haar/het's harde schijf installeerd en daarmee zoekt? Lijkt me dat je daar meer en betere functies in kan zetten.
Bijkomend voordeel is dat door de search extern te maken (slechts het indexeren zal dan op servers gebeuren) er minder cpu kracht voor nodig is bij jullie.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

NitroX_infinity schreef op 14 March 2003 @ 17:09:
ik zit me zo af te vragen, alles op dit forum wordt geindexeerd (in 1 bestand gezet ofzo?). Kan er niet een extern programma worden gemaakt wat de gebruiker op zijn/haar/het's harde schijf installeerd en daarmee zoekt? Lijkt me dat je daar meer en betere functies in kan zetten.
Bijkomend voordeel is dat door de search extern te maken (slechts het indexeren zal dan op servers gebeuren) er minder cpu kracht voor nodig is bij jullie.
* Erkens heeft geen zin om diverse gb's te downen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Alle beperkingen van de huidige search zijn bekend, daar hoeft niet nog een topic over volgeschreven. Als je een bug hebt, is daar het bugmeldingen forum voor.
Ja sure :). Ga maar even wat draadjes lezen over de andere search, dan weet je gelijk waarom die vervangen is :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.