Steam: CatBearCow
ja daar zat ik ook aan te denken. er zit ook verder geen pasta bij ofzo. dus misschien is dat niet nodig dan omdat het zo goed aansluit.Byte_Me schreef op 14 March 2003 @ 15:46:
zal wel een warmtegeleidende laag zijn, die er voor zorgt dat je heatsink goed contact maakt met je CPU.
EDIT:
het originele spul wordt met der tijd vaak plakkerig/papperig, wil dan weleens scheurtjes krijgen enzo ..koelt dan ook niet echt denderend meer, vandaar
[ Voor 45% gewijzigd door Losha op 14-03-2003 15:50 ]
| I've got permission to color outside the lines |
Dan moet die sticker er echt wel af. Je MOET er koelpasta tussen doen, anders heb je niet lang plezier van je CPU
tis inderdaad een standaard intel koeler met heatsink.418O2 schreef op 14 March 2003 @ 15:50:
Wat voor koeler heb je ? Toevallig een intel retail heatsink?
Dan moet die sticker er echt wel af. Je MOET er koelpasta tussen doen, anders heb je niet lang plezier van je CPU
wat is trouwens niet lang bij jou?
Dat valt wel mee hoor, Intel is nog steeds thermisch beveiligd. Mijn ervaring is dat beide middelen zowel thermal grease als het originele pad geen duidelijk aantoonbare verschillen maken. Wel heb ik meegemaakt dat wanneer ik de oude laag verwijderd had ik de beugels moest aanpassen voor een beter contact tussen HS en CPU.418O2 schreef op 14 March 2003 @ 15:50:
Meh ...
Hij zal idd niet doorbranden, maar echt veel zal er niet gebeuren. Volgens mij is dat namelijk GEEN warmtegeleider, maar een kras-bescherming.
waarom zit er dan een dun laagje zwart spul op?418O2 schreef op 14 maart 2003 @ 15:59:
het originele pad, wat geen pad is, is volgens mij alleen een bescherming tegen krassen op de heatsink (bij mijn retail koeler).
Hij zal idd niet doorbranden, maar echt veel zal er niet gebeuren. Volgens mij is dat namelijk GEEN warmtegeleider, maar een kras-bescherming.
nee, staat alleen op hoe je em bevestigd... verder nix over dat plaatje/laagje
[ Voor 23% gewijzigd door Bartjeuhz op 14-03-2003 16:03 ]
Verwijderd
Wat een onzin zeg418O2 schreef op 14 March 2003 @ 15:50:
En bovendien: Intel CPU's hebben nauwelijks last van warmte. Ze klokken automatisch terug bij absurd hoge temperaturen, en die Intel Retail cooler koelt zat om je P4 op < 50 graden te houden.
maar ik waarschuw alleen maar dat dat dingetje onder je heatsink volgens mij geen warmte geleid, maar alleen maar daar zit zodat er tijdens transport naar de winkel enzo geen krassen op de onderkant komen. Ik heb namelijk die koeler zelf ook gehad en toen ik hem uitpakte kwam dat niet over op mij als koelpasta.
Pasta is het niet nee, maar het is wel een warmtegeleidingslaag waar Intel 3 jaar garantie op geeft. Als je een specifieke reden hebt het te verwijderen (bijv: andere koeler), eraf halen, zo niet lekker gebruiken waar het voor bedoeld is418O2 schreef op 14 March 2003 @ 16:07:
ik flame niet tegen de retailkoeler... die vind ik perfect !! ik had hem zelf ook
maar ik waarschuw alleen maar dat dat dingetje onder je heatsink volgens mij geen warmte geleid, maar alleen maar daar zit zodat er tijdens transport naar de winkel enzo geen krassen op de onderkant komen. Ik heb namelijk die koeler zelf ook gehad en toen ik hem uitpakte kwam dat niet over op mij als koelpasta.
Oslik blyat! Oslik!
Sorry hoor, maar ik lach me dood418O2 schreef op 14 March 2003 @ 15:50:
..........gewoon thermal pasta..
alles wat jij meldt is incorrect
Behalve dat het een Intel retail cooler betreft
[ Voor 15% gewijzigd door Glashelder op 14-03-2003 17:26 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
maar als jij zegt dat het wel voor warmtegeleiding is geloof ik je maar
Probeer het zou ik zeggen. Het doet je P4tje iig geen kwaad. Die zwarte prut onder de P4 Retail cooler is warmtegeleidend materiaal dat gewoon z'n werk doet. Ter illustratie een screenie van mijn temps. En laat je niet weerleiden, dit is met ECC-109 aan, dus deze proc staat al iets van 4 uur op 100% belasting418O2 schreef op 14 March 2003 @ 17:30:
weet je dat wel zeker ? Ik vond namelijk ook een zwart sticker iets onder mijn hsf. Dit leek mij gewoon een sticker ofzo.. er onder zat namelijk niks.. en het was ook hol onder de sticker.
maar als jij zegt dat het wel voor warmtegeleiding is geloof ik je maar

Klaag aub niet over de kwaliteit, in JPEG kon ie niet op theforuimisdown
[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 14-03-2003 17:45 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Staat het niet gewoon in de handleiding? Of op de Intel site anders?
Expanding the inexpandable
staat er idd. Zal het effe opzoekenExpander schreef op 14 March 2003 @ 17:44:
Grappig... Deze discussie heb ik meer gelezen..
Staat het niet gewoon in de handleiding? Of op de Intel site anders?
Hier is ie dan:
Figuur 15:The boxed Intel Pentium 4 processor will have thermal interface material attached to the bottom of the heatsink shown in Figure 15a (Be careful not to damage the thermal interface material.) or included in an applicator (Figure 15b). If included in an applicator with the boxed processor, apply all of the thermal interface material to the center of the processor's integrated heat spreader (see Figure 15b).

[ Voor 53% gewijzigd door Glashelder op 14-03-2003 18:03 ]
Verwijderd
Eerst goed kijken voordat je een topic opent.. ik heb dit onderwerp als 4 keer voorbij gekomen in mijn (korte) historie @ GoT
Maargoed.. het maakt wel degelijk verschil als je het zwarte plaatje door (goeie) koelprut vervangt. Bij mij zelfs 4 graden
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 18:05 ]
Als je daar werkt had je dit toch wel moeten weten ?
[ Voor 87% gewijzigd door Glashelder op 14-03-2003 18:07 . Reden: Quote onnodig ]
Ja, maar hij kan ook schoonmaker van de redactiewerkvloer zijn hèdual-zip schreef op 14 March 2003 @ 18:06:
Woei, C"t redactie. Doen jullie ook aan overclocking?
Als je daar werkt had je dit toch wel moeten weten ?![]()
[ Voor 5% gewijzigd door The Third Man op 14-03-2003 18:38 ]
Dan behoort ie niet tot de redactieLekkere Kwal schreef op 14 March 2003 @ 18:38:
[...]
Ja, maar hij kan ook schoonmaker van de redactiewerkvloer zijn hè
Dit topic gaat way offtopic, dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()