Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Processor socket kapot -> Socket maken

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik heb dus een socket A moederbord, daar zitten aan de zijkant van de socket van die uitsteeksels waaraan ik mijn koeler kan vastmaken.

Bij mijn moederbord is 1 van die 2 kanten kapot. Is het mogelijk hier een nieuwe op te zetten?

Hier plaatje wat ik dus bedoel, dit is overigens geen socket A, maar wel hetzelfde principe

http://www.digit-life.com/articles/asuscuep2m/cuep-big.jpg

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nee, dat is niet mogelijk. Wat je kunt doen is van de gaten die in je mobo zitten, gebruik maken. Daarvoor heb je wel een speciale koeler nodig.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:24

Eraser127

Nijkerk

Ik denk dat dat heel lastig wordt, misschien kun je je koeler ook vast maken via de gaten rond de socket als je die hebt

My Discogs

• BSeB
Hmz, ja dat snap ik dat ik die gaten kan gebruiken bij mijn andere pc gebruik ik een mc462 van swiftech die houd hem op 35 graden IDLE, maar ja dan moet ik een nieuwe cooler kopen. Lijkt weer is niks anders op te zitten.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:09

Guldan

Thee-Nerd

Nou jah je zit hier in CME dus je zou 2 brackets kunnen maken die je in de gaten schroeft met veertjes ertussen (op de draad ofzow) zodat je je core niet crushed en die over de koeler doen..
is wel gevaarlijk.. voor je CPU vooral..

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

je kunt maybe een defect mobo kopen en daar de socket van af halen en die op jouwus zetten, wel een die-hard operatie mja tis maar een idee :P

edwindijkstra.nl

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 18:43

NEK

Misschien kun het repareren met een 2-componenten lijm :?

• BSeB
Ik ga effe een oud mobo regelen en is uitzoeken hoe zo'n ding op een mobo zit en als het mogelijk is dan gewoon een socket kopen bij electronica boer en het betreffende plastic deel vervangen.:D

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:05
of je koeler op je cpu plakken? lompe omlossing, maar moet werken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.