Toon posts:

[Visual basic] dbgrid32.ocx

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een toepassing in Visual basic studio 6 gemaakt. Het is een toepassing waarin via een link naar een access database gegevens in een dbgrid geplaatst worden. Wanneer ik de toepassing draait, doet deze het perfect opmijn eigen computer, maar zodra ik deze op een andere computer (zonder visual basic studio of iets....) draai, dan geeft deze een melding dat het bestand dbgrid32.ocx ontbreekt of niet goed geinstalleerd is. Komt dit omdat ik wel visual studio er op heb staan en de andere niet? Wat kan ik hieraan doen?
Bij mij staat dbgrid32.ocx wel in de systeemmap.

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:34

Kappie

Tell me your secrets...

Welkom in de DLL hell van VB ;)

Je gebruikt een component (DBGrid) die niet op de andere pc geinstaleerd staat. Gewoon jou dbgrid32.ocx kopieeren naar de programmamap van de andere pc en klaar.

Eventueel kun je hem ook naar system32 map kopieren en met regsvr32.exe registreren.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 07:51

Crazy D

I think we should take a look.

Gebruik de package&deployment wizard om er een setup van te maken, die grabbelt meteen de juiste files bij elkaar die je nodig hebt.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de tips