Toon posts:

Asus a7v8x stroom beveiling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een nieuwe pc gekocht, met 350 watt voeding, het me mobo is een Asus A7v8x. Nu heb ik thuis hele slechte stroom, beetje te weinig eigenlijk voor wat er allemaal aan staat. Daar is op dit moment even niets aan te doen.

Het probleem wat ik met me nieuwe pc heb is dat hij steeds reset als de stroom even 1 sec te weinig wordt. Je kunt het licht in huis dan ff 1 sec minder zien worden, en dan reset mijn nieuwe pc 9 van de 10x. Me oude pcs hebben daar geen last van.

Nu heb ik verschillende voedingen geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Wat dan dit zijn? Is het een optie in de bios die automatisch de pc reset als er ff niet genoeg stroom is?

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Uhm... Heb je ook zwaardere voedingen geprobeerd?
Een 450 of 500 watt ofzo? :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Verwijderd

Heb je het anders hier: Groot Asus A7V333 Topic deel III al geprobeerd

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het mobo kan er toch niks aan doen dat 'ie even te weinig stroom krijgt? Dat kan je dus niet instellen in de BIOS. Het gaat er dus om dat de voeding en indirect het mobo dan te weinig stroom krijgt om aan te blijven, en daardoor reboot het systeem dus.

Het systeem van je ouders zal wel niet zoveel watt trekken, en die zit volgens mij dan ook op een andere stroomgroep?

Die verschillen in spanning lijkt me trouwens niet al te goed voor je hardware. :o

enigma: Wat heeft 'ie aan een link van 't A7V333 topic? ;) Volgens mij bedoel je Groot Asus A7V8X Topic

[ Voor 18% gewijzigd door Laurent op 15-03-2003 20:34 ]

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:26
De enige goede oplossing:

Oorzaak stroomproblemen achterhalen: probleem op alle groepen? slechts op een groep? Als je er zelf niet uit komt een elektricien laten komen om te zorgen voor meer capaciteit/slechte verbindingen te verhelpen. Het zou ook een probleem bij het energiebedrijf kunnen zijn, als de elektricien dat geconstateerd heeft het energiebedrijf bellen.

Als je daar om een of andere reden geen zin/geld/tijd voor hebt:

Een goede UPS kopen voor je PC, dan heb je stabiele stroom, je neemt dan de oorzaak echter niet weg en het is ook niet goedkoop.

Ik zou je zelf toch de eerste optie aanraden, zeker omdat andere apperatuur in huis dit ook niet fijn vindt!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
lijkt me niet echt dat dit te maken heeft met 't moederbord... :/

inderdaad, een ups zou wondere verrichten, die kan denk ik de netspanning wat optrekken zodat ie stabiel is :) Pieken en dalen opvangen...

[ Voor 23% gewijzigd door zork op 15-03-2003 20:48 ]

Verwijderd

Aikeleer schreef op 15 March 2003 @ 20:26:

enigma: Wat heeft 'ie aan een link van 't A7V333 topic? ;) Volgens mij bedoel je Groot Asus A7V8X Topic
Inderdaad

was iets te voorbarig ;)
Pagina: 1