ATA-100 schijf lijkt sinds kort zo traag???

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 19:02
Ik heb gisteren een Mobo en CPU upgrade gedaan:
Asus CUSL2 + PIII 800 => MSI K7T turbo + Athlon 1400

Nu lijkt ineens mijn HD (ATA100 30 GB Maxtor) ineens zo traag. Ik heb al es mijn oud mobo teruggestoken, maar ik merk niet echt een verbetering op...
Mijn schijf maakt geen rare lawaaitjes, dus ik vermoed niet echt dat de schijf ineens kapot is. Het enige wat ik dan nog kan bedenken is de ATA100 kabel...
Zo nu en dan plooi ik die wel es om die wat uit de airflow van mijn case te houden. Is niet al te best zeker? :/ Kan het daaraan liggen dat die nu maar half werkt? Of zou die dan helemaal niet meer werken?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

-Probeer eens maxdiag / powermax, om te kijken of hij foutmelding geeft op interface.
-Staat in je bios ATA5 ook ingesteld etc?
-Defragmenteer je schijf
-Test het eens met atto en post de score hier (kijk ook ff meteen welke typenummer van je 30 GB Maxtor schijf hebt)

BF2 stats Systemen

• freeco
ATA5 staat ingesteld ja

ik zit nu in de Windows XP setup, formatje aan het doen van mijn eerste partitie (8400 MB)
die is al meer dan een uur aan het lopen en de format zit nog maar op 70%
defrag is dus zeker al geen probleem...

maxdiag ga ik zeker straks es runnen. Ik denk dat ik het hier nog ergens heb staan op m'n server.
atto ken ik niet, waar haal ik die? Is Atto de officiele naam, tis maar dat ik weet waar ik op moet googlen :)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb ook een pc upgrade gedaan bij iemand. P4 1.7 met 40 GB. Na OS upgrade van win2000 naar WinXP (fat32-NFTS) liep ook rete traag. Dus ik heb maar een ATA kabel erin geplugd en het loopt nu iets sneller.

Lucky Goldstar

Verwijderd

Kijk eens of je tijdens diskactiviteit (grote file moven) onverklaarbare CPU usage hebt.
Heb ik laatst gehad, na de schijven in andere volgorde te hangen was het over.
Bij mij was het 100%CPU tijdens transfer.

• Kleintje81
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

freeco schreef op 14 maart 2003 @ 15:16:
ATA5 staat ingesteld ja

ik zit nu in de Windows XP setup, formatje aan het doen van mijn eerste partitie (8400 MB)
die is al meer dan een uur aan het lopen en de format zit nog maar op 70%
defrag is dus zeker al geen probleem...

maxdiag ga ik zeker straks es runnen. Ik denk dat ik het hier nog ergens heb staan op m'n server.
atto ken ik niet, waar haal ik die? Is Atto de officiele naam, tis maar dat ik weet waar ik op moet googlen :)
Uit de faq ;)
Waar kan ik ATTO downloaden?
Sinds de vernieuwing van www.attotech.com is het ATTO benchmark programmaatje nu lastiger te vinden. Deze is nu als volgt te vinden: Downloads > Applications/Tools/Utilities > ATTO ExpressPCI HostAdapter Utilities > Windows SCSI Utilities Version x.xx.
Formatteren in WinXP setup duurt altijd zo lang btw. :)

BF2 stats Systemen

• freeco
Formatteren in WinXP setup duurt altijd zo lang btw. :)
no way, ik doe dat wel vaker en het duurt nooit zo lang... ik heb niet zo'n grote schijven/partities he...
anyway, ik zal Atto en PowerMag later eens proberen en ik probeer ook na de install van XP nog eens een gewone IDE33 kabel.
Meer kan ik niet doen vermoed ik...

• Xander
  • Laatst online: 23:36
freeco schreef op 14 March 2003 @ 15:27:
[...]

no way, ik doe dat wel vaker en het duurt nooit zo lang... ik heb niet zo'n grote schijven/partities he...
anyway, ik zal Atto en PowerMag later eens proberen en ik probeer ook na de install van XP nog eens een gewone IDE33 kabel.
Meer kan ik niet doen vermoed ik...
Heb je wel gekozen voor snel formateren?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1