Toon posts:

GOEDE COMBINATIE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus a7v. Verder een cdrom, brander en een ata100 HD

Ik heb mijn cd-speler op de secundary ata66 (master)
Mijn brander op de primary ata66 (master)
Mijn HD op primary ata100(master)

Is dit de beste combinatie..of kan het beter?

Trouwens ik heb mijn HD met een ata66 kabel verbonden...is dit slecht?

Verwijderd

Topicstarter
Asus levert standaard ook geen ata100 kabel. Best wel raar eigenlijk..

Verwijderd

sterker er bestaan geen ata100 kabels......

*als je er een kent link maar naar een fabrikant site*

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:09

Opa

Nu Multifocaal!

Ik denk dat Tolga een ATA66 kabelt bedoelt.
Deze is 80 aderig ipv 40 aderig en heeft soms een gaatje gestanst aan een van de uiteinden. De maximale lengte is ook beperkt tot 15".
Om op de config terug te komen: Je zal altijd een compromis moeten vinden tussen snelheid en bruikbaarheid.
Nadeel van Brander als slave op IDE1 is dat je bufferunderruns kan krijgen als je veel kleine bestandjes brandt. bron en doel delen immers de kabel.
Nadeel van de CD-ROM als slave op IDE1 is dat hij de snelheid uit je HD kan halen.
Nadeel van brander en ROM op IDE2 is dat CD-s kopiëren gauw fout gaat om dezelfde buffer reden. Ik zou toch voor deze config kiezen en mijn kopietjes dan maar via een HD image burnen.
[bragging Mode]Ik zeg *ik zou* want ik heb de luxe van 4 IDE connectoren op mijn KT7RAID. :7 [/bragging Mode]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
Op zaterdag 18 november 2000 18:36 schreef victorvo het volgende:
Ik denk dat Tolga een ATA66 kabelt bedoelt.
Deze is 80 aderig ipv 40 aderig en heeft soms een gaatje gestanst aan een van de uiteinden. De maximale lengte is ook beperkt tot 15".
Om op de config terug te komen: Je zal altijd een compromis moeten vinden tussen snelheid en bruikbaarheid.
Nadeel van Brander als slave op IDE1 is dat je bufferunderruns kan krijgen als je veel kleine bestandjes brandt. bron en doel delen immers de kabel.
Nadeel van de CD-ROM als slave op IDE1 is dat hij de snelheid uit je HD kan halen.
Nadeel van brander en ROM op IDE2 is dat CD-s kopiëren gauw fout gaat om dezelfde buffer reden. Ik zou toch voor deze config kiezen en mijn kopietjes dan maar via een HD image burnen.
[bragging Mode]Ik zeg *ik zou* want ik heb de luxe van 4 IDE connectoren op mijn KT7RAID. :7 [/bragging Mode]
:? uhh, naar mijn weten is dat tzelfde op de A7V hoor. Lees de post maar eens goed, primary ata66, secundary ata66 en de HD op een van de 2 ata100 connectors...

Anyway, wat niemand nog zei is dat die ata66 en ata100 kabels tzelfde zijn. Dus da's goed :)