Toon posts:

ADSL voor maar € 19.99 per maand!

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was net aan het surfen en kom ik op de duitse Tiscali website. Nu staat daar een superaanbieding: ADSL voor slechts € 19.99 per maand. Ik denk dat ik maar eens ga verhuizen, of maar hopen dat ze dit in Nederland ook gaan doen voor die prijs.

Dit is de URL: http://registrierung.tisc.../index.php?rncode=RT40013

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 14:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 14:59:
Ik was net aan het surfen en kom ik op de duitse Tiscali website. Nu staat daar een superaanbieding: ADSL voor slechts € 19.99 per maand. Ik denk dat ik maar eens ga verhuizen, of maar hopen dat ze dit in Nederland ook gaan doen voor die prijs.

Dit is de URL: http://registrierung.tisc.../index.php?rncode=RT40013
ja, valt wel op Belgie en Duitsland veel goedkoper in ADSL en kabel. Ik ga ook verhuizen :9

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

is idd al langer bekent dat de prijzen in nederland hoger zijn dan in het buitenland. stond laatst nog iets over op de FP, ff zoeken

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat ze die prijs in NL maar eens omlaag moeten gaan halen. Ik denk dat dan veel meer mensen geneigd zijn om een breedbandverbinding aan te schaffen.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
vind ik ook, de 8 mbit naar 50 euro >:) ;)
dan raakt chello iig veel klanten kwijt.

Verwijderd

marteltor schreef op 14 maart 2003 @ 15:04:
Chello zal dan eindelijk eens bij zichezelf denken dat ze het netwerk moeten gaan verbeteren. Iemand een idee waarom het in Nederland allemala duurder is? Het schilt flink. 128/768 bij tiscali voor 20euro in duitsland, hier betaal je het dubbele

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de Nederlandse bedrijven ons gewoon oplichten. Een duits netwerk zal toch echt hetzelfde in elkaar zitten als een Nederlands netwerk, dus moeten ze ook even duur zijn!!!

• marteltor
  • Laatst online: 08:06
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 15:09:
[...]

Chello zal dan eindelijk eens bij zichezelf denken dat ze het netwerk moeten gaan verbeteren. Iemand een idee waarom het in Nederland allemala duurder is? Het schilt flink. 128/768 bij tiscali voor 20euro in duitsland, hier betaal je het dubbele
zelfs meer als dubbele... de 128/768 bij tiscali nl kost 49,95 per maand.
misschien in duitsland goedkoper omdat ze daar grotere afzet hebben:? of omdat onze vrienden in nl prijsafspraken maken?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

Rival24

I'll Be Back

Ja, ik vind dat zulke monopolisten wel s onder druk mogen worden gezet :/. Ikzelf zit met een shitty datalimiet van Kabelfoon, maar gelukkig komt er binnenkort adsl hier, dus ik denk dat erg vele mensen vaarwel zeggen tegen kabelfoon. Verder zijn de prijzen die kpn hier hanteert vgl met het buitenland idd een beetje aan de hoge kant, het scheelt 13 euro oid op jaarbasis toch een aardig bedrag.

Verwijderd

Misschien dat de duitse kpn(geen idee wie dat is) minder geld vraag voor ADSL aansluiting waardoor de ISP ook minder door hoeven door te rekenen aan hun klant. Want in nederland is gaat de half naar KPN en de andere halft naar de ISP(ongeveer dan)

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Het probleem is dat ze het zomaar kunnen doen, ik denk niet dat ze veel klanten verliezen met verhuizen :)

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Topicstarter
We moeten maar eens een algemene stakingsdag organiseren

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 15:16:
We moeten maar eens een algemene stakingsdag organiseren
Als dat nut zou hebben, providers maken onderling afspraken om de prijzen omhoog te houden... hoe hoger hoe beter wat dat komt allemaal bij hun binnen..

Als 1 persoon voor lage tarieven zijn product aanbied dan kan de rest er mee stoppen, want iederee kiest voor die ene persoon. vandaar dat afspraken ook in hun voordeel zijn.

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

:) er is een nieuwe vorm van ADSL geintroduceerd in Korea. VDSL dat ding kost niet eens 40 euro per maand en jij hebt 50mbps download. Das pas een lekkere internet verbinding. ikke zit hier lekker te kutten met MxStream abo. :(

Lucky Goldstar

Verwijderd

ja, als nou een bedrijf uit het buitenland(lees buurlanden) in Nederland ook het internet gaat leveren dan dalen alle prijzen (tenzij dat bedrijf ook de prijzen kunstmatig hoog houd). Dan zijn alle gebruikers blij, en de internet providers worden wat minder rijk, maar krijgen wel meer klanten en dus zullen ze misschien netto hetzelfde verdienen alleen nu meer verspreid over meer klanten.
De providers worden ook in Nederland steeds ongeloofwaardiger, bijvoorbeeld @home. Hun breedbandverbinding gaat bineen een jaar van 89 GULDEN>>naar 45euro>>nu naar 48euro. Allemaal prijsverhogingen, omdat volgens hun zij hun dienst goed willen blijven kunnen leveren, hoe kunnen de duitse bedrijven dit dan met nog veel minder geld? Daarnaast zakt de kwaliteit van het netwerk van hen (door steeds meer gebruikers) en wordt de snelheid steeds trager en de abonnement prijs steeds hoger.

Verwijderd

DJkim schreef op 14 March 2003 @ 15:19:
:) er is een nieuwe vorm van ADSL geintroduceerd in Korea. VDSL dat ding kost niet eens 40 euro per maand en jij hebt 50mbps download. Das pas een lekkere internet verbinding. ikke zit hier lekker te kutten met MxStream abo. :(
Ja, dat klinkt leuk, maar had VDSL niet een heel kort bereik vanaf de centrale?!?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 15:15:
Misschien dat de duitse kpn(geen idee wie dat is) minder geld vraag voor ADSL aansluiting waardoor de ISP ook minder door hoeven door te rekenen aan hun klant. Want in nederland is gaat de half naar KPN en de andere halft naar de ISP(ongeveer dan)
Duitse KPN is er niet :) Duitse telefoonverkeer gaat het meest via D2 (vroeger Deutsche Telekom) waar T-Mobile weer een afsplitsing van is.

Volgens statistieken is de afzet in Duitsland op kabel/ADSL minder dan in Nederland.
Maar hier is KPN baas over de netwerken en in Duitsland heb je dus meerdere.

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01-2025
Prijsafspraak heet dat. PC hardware is in Duitsland zowieso 30% goedkoper. Kut belastingen hier!!!

Verwijderd

daardoor hier in Nederland een monopoly positie

• DJkim

DJkim

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 15:20:
[...]

Ja, dat klinkt leuk, maar had VDSL niet een heel kort bereik vanaf de centrale?!?!
Ik las zo 400m maar

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei: Ze houden ons gewoon voor het lapje en dit geldt niet alleen voor kabelinternet, maar voor meerdere producten in Nederland!

Verwijderd

Pe Nis schreef op 14 maart 2003 @ 15:22:
Prijsafspraak heet dat. PC hardware is in Duitsland zowieso 30% goedkoper. Kut belastingen hier!!!
weet je nog goede duitse winkels dan?

• Icey
* zouden een aantal mensen hier hun mening kunnen onderbouwen?

Met enkel 'dat is kut', 'we moeten staken' en 'monopoly positie' komen we er niet, beetje onderbouwen, dan hou je het een echte discussie waar wat aardigs uit kan vloeien.

Niet iemand van KPN in de buurt die misschien zijn mening erover kan geven?

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zal wel met datalimiet zijn dan ... anders kan het niet zo goedkoop, zal dan ook wel 256/64 zijn ... niet echt boeiend denk ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:23:
Zoals ik al zei: Ze houden ons gewoon voor het lapje en dit geldt niet alleen voor kabelinternet, maar voor meerdere producten in Nederland!
ja en dan als reden geven: om de kwaliteit van nu te behouden moeten we de prijzen nog een keer verhogen.

Verwijderd

NuKeFaCe schreef op 14 March 2003 @ 15:24:
Zal wel met datalimiet zijn dan ... anders kan het niet zo goedkoop, zal dan ook wel 256/64 zijn ... niet echt boeiend denk ik.
de meeste mensen schat ik (90% of meer) trekt nog niet eens 1gb per maand naar binnen, dus dat datalimiet is er alleen voor sommige ''users'' die echt te veel trekken. Maar die users zitten vaak op een duurder abonnement omdat die veel snller zijn, 256/64 schiet niet op!

Verwijderd

Mensen in het buitenland surfen goedkoper en het merendeel kan snel internet krijgen.

Ik surf nog steeds met ISDN en kan helemaal niks anders krijgen (en velen met mij) en ik betwijfel of hier ooit ADSL komt. Ik woon namelijk buitenaf...

BEDANKT KPN!

Verwijderd

Topicstarter
Die met hun "kwaliteit"!

Ik zou ook wel eens graag willen weten van iemand die werkt bij een breedband internetbedrijf wat hier nu de rede van is: Tiscali Nederland € 35; Tiscali Duitsland € 19.99

Verwijderd

Ach, het kan nog goedkoper. Via www.gmx.net (heb daar een mail adres voor zut en zooi) las ik eens een advertentie voor minder dan 10 euro per maand ! Wel met een datalimiet van 2 gig per maand, maar daar kan ik goed mee leven.

(5 gig limiet was iets van 15 euro, maar pin me niet vast op de bedragen)

Oke, toch maar even gekeken, maar de 2 gig limiet is 6,99 (kuch kuch proest)
De 5 gig variant is 14,99 en de niet gelimiteerde is 29,99.

WIL IK OOK!!!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 15:32 . Reden: prijzen toch opgezocht ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:28:
Die met hun "kwaliteit"!

Ik zou ook wel eens graag willen weten van iemand die werkt bij een breedband internetbedrijf wat hier nu de rede van is: Tiscali Nederland € 35; Tiscali Duitsland € 19.99
precies, ze zullen vast zeggen dat ze hier moeten investeren in het netwerk. Altijd van die smoesjes. Kunst matig de prijzen hoog houden, alleen langzamerhand krijgt de klant er genoeg van.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:29:
Ach, het kan nog goedkoper. Via www.gmx.net (heb daar een mail adres voor zut en zooi) las ik eens een advertentie voor minder dan 10 euro per maand ! Wel met een datalimiet van 2 gig per maand, maar daar kan ik goed mee leven.

(5 gig limiet was iets van 15 euro, maar pin me niet vast op de bedragen)
idd.
Heb ik ook eens gekeken: HAHAHAHA; Breedband voor 6.99 euro per maand. Ik word nu helemaal gek

• DJkim

DJkim

Waarom investeert regering niet in DLS? Belgie doen ze dat en ze hebben veel hogere connectie en het is nog eens goedkoper. Bijvoorbeeld een land zoals Korea wordt hevig geconcureerd tussen DSL provider. 10mbps verbinding heb je voor minder dan 30 euro en als snelheid niet bevalt, kun je nog per direct opzeggen en andere provider nemen dus geen 1 jaar abo zoals hier. Daarom zijn meeste bedrijven genoodzaakt om betere service te verlenen en prijs laag houden. Ik zie dat niet zo snel hier in Nederland. Als nou regering eens in glasvezels had geinvesteerd dan was het stuk makkelijker geweest!

Misschien een grappige verhaal onder ons. Ik was op vakantie bij m'n tante in Korea. Ze woont in een flat met standaard adsl verbinding. Dus ik wilde effe mijn neef's computer gebruiken en wat downloaden van internet. Dat ding haalde bijna 300 kb/s ( van een amerkiaanse site) ikke natuurlijk "FUCK zo snel!" maar mijn neef vertelde mij doodleuk dat snelheid omlaag is gegaan en hij ging effe contact nemen met provider over zijn connectie probleem. JA JA

[ Voor 28% gewijzigd door DJkim op 14-03-2003 15:36 ]

Lucky Goldstar

Verwijderd

Het is in het buitenland naast goedkoper ook nog eens sneller. Ik woon nu sinds een jaar in België. Antwerpen om precies te zijn. Ik heb een kabelverbinding (Telenet) die net zoveel kost als de gemiddelde Nederlandse kabelboer, alleen download ik tegen 750 Kb/sec. En ik heb dan nog het goedkoopste abbo. Ik woon in Antwerpen en dus kun je echt wel goeie snelheden halen als het druk is op je netwerk. Deze snelheid is gemiddeld want ik heb pieken tot bijna 900 Kb/sec.

Adsl is hier nog steeds iets trager. Die halen op dit moment snelheden van 250 Kb/sec.

Belgacom (Nederlandse KPN) gaat hier de snelheden van ADSL omhoog gooien naar 3Mbit. Dus dan gaat ADSL sneller worden. De kabel draait nu op 4Mbit.

Ik vermoed dat ze in Nederland de snelheid ongeloofelijk knijpen, omdat hier de infrastructuur echt niet beter is dan in Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Nemen we van de koningin eens wat salaris af en investeren we dat in glasvezel. Maar nee, Zo slim is de regering van nu niet

Verwijderd

goed idee!!!! Die hele koninklijke familie is zo rijk, ze kunnen best wat minder krijgen.

Oellie en microtech, graag ontopic reageren in het vervolg. En sowieso geen onbeargumenteerde posts meer graag.

[ Voor 50% gewijzigd door intoxicated op 14-03-2003 16:02 ]

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 15:21
Stond volgens mij een stukje over in Intermediair. Blijkt dat KPN voor de infrastructuur altijd 35 euro per verbinding krijgt. Dan nog BTW en zo. Vervolgens blijft er 8 euro over voor de provider. Dit schijnt niet kosten-dekkend te zijn, dat geloof ik best (helpdesks etc).
Lager is in nederland absoluut onmogelijk. We schijnen in de middenmoot te vallen, qua prijs.

• jochemd
  • Laatst online: 19-07 19:57
Icey schreef op 14 March 2003 @ 15:24:
Niet iemand van KPN in de buurt die misschien zijn mening erover kan geven?
Die heb je echt niet nodig voor een op feiten gebaseerde mening. Leg de getallen op de volgende website maar eens naast elkaar en trek je eigen conclusies:

Nederland
KPN Wholesale http://www.kpn-wholesale.com/
OPTA http://www.opta.nl/

Duitsland
RegTP http://www.regtp.de/

Engeland
Oftel http://www.oftel.gov.uk/

Verwijderd

ArnieNFW schreef op 14 March 2003 @ 15:37:
Stond volgens mij een stukje over in Intermediair. Blijkt dat KPN voor de infrastructuur altijd 35 euro per verbinding krijgt. Dan nog BTW en zo. Vervolgens blijft er 8 euro over voor de provider. Dit schijnt niet kosten-dekkend te zijn, dat geloof ik best (helpdesks etc).
Lager is in nederland absoluut onmogelijk. We schijnen in de middenmoot te vallen, qua prijs.
Er zal eens ingegrepen moeten worden op de prijzen die KPN hanteert

• Icey
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:34:
Nemen we van de koningin eens wat salaris af en investeren we dat in glasvezel. Maar nee, Zo slim is de regering van nu niet
Nu heb ik al 2 reactis van jou gezien waarvan ik allebij zeg dat ze waarschijnlijk niet zijn gemaakt door iemand die serieus wil zijn... Ik stel voor dat we gewoon allemaal niet naar school gaan. dan ontslaan we de leraren en van dat geld leggen we glasvezel neer voor de deur...

Hou hte een beetje reeel, en hou op met dat simpele post scoren, welke klas zit je, brugklas nog ofzo? :X

offtopic:
Oellie, volgens mij ben je en clone van microtech, je reageerd presies nadat hij wat zegt...

[ Voor 9% gewijzigd door Icey op 14-03-2003 15:40 ]

Verwijderd

ArnieNFW schreef op 14 March 2003 @ 15:37:
Is Nederland nu echt zo uitzonderlijk

Verwijderd

ja, in vergelijking met duitsland en Belgie wel ja. En waarom zou het hier veel duurder moeten zijn dan daar?Geef me eens een goede reden.

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Pe Nis schreef op 14 March 2003 @ 15:22:
Dat vind ik knap als je met 19,5 % belasting de dingen 30% duurder kan maken.
Plus het feit dat ze in Duitsland ook MwSt (belasting) hebben :+

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 15:34:
Ik heb een kabelverbinding (Telenet) die net zoveel kost als de gemiddelde Nederlandse kabelboer, alleen download ik tegen 750 Kb/sec. En ik heb dan nog het goedkoopste abbo. Ik woon in Antwerpen en dus kun je echt wel goeie snelheden halen als het druk is op je netwerk. Deze snelheid is gemiddeld want ik heb pieken tot bijna 900 Kb/sec.

Adsl is hier nog steeds iets trager. Die halen op dit moment snelheden van 250 Kb/sec.
.
Is dit Kb of KB??
Heb je een typfout gemaakt of is het 900kbit,als het 900kbit is is het nog niet veel |:(

Verwijderd

Ik kan me ook idd niet voorstellen dat onze BTW alle producten duurder maken. Zoals microtech al zei: Ze lichten ons op!!!

Ik vind ook dat hieraan drastisch iets moet worden gedaan. Ik wil ook wel erg graag breedband, maar mijn budget (heb ook een auto die moet worden onderhouden) kan ik mij dit helaas niet permitteren.

Verwijderd

weet iemand dan nog een goedkope adsl/kabel aanbieder, volgens mij is in de klasse tot 35euro toch 512/128 van zonnet het goedkoopst?

Verwijderd

Dat klopt. Zonnet is inderdaad de goedkoopste

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

10MBit voor $35 hiero :P

Prijzen van internet zijn in Nederland trouwens altijd duur geweest. Het is niet alleen de laatste tijd zo. Ach, Nederland heeft geld en internet is een luxe _/-\o_

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 15:56:
weet iemand dan nog een goedkope adsl/kabel aanbieder, volgens mij is in de klasse tot 35euro toch 512/128 van zonnet het goedkoopst?

http://www.adslmetacrawler.nl

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

check www.adslmetacrawler.nl

edit:

shit shit shit, net te laat!

[ Voor 48% gewijzigd door thejoker80 op 14-03-2003 16:02 ]

Verwijderd

Om ff terug te komen op de prijzen,

die kabel, adsl-boeren komen altijd wel met een of andere zinloze reden. Prijsverhoging om de kwaliteit v/h netwerk te handhaven is onzin (zeker in het geval van chello). Maar je kan hoog of laag springen, ze blijven het flikken helaas.

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Das een verrek handige site :) Misschien dat mijn moeder dan eindelijk de 56K de deur uit doet.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

dankje zie een goedoverzicht. iemadn ervaring met dsl express van DEMON 512/256>>39,-??

Reageer ontopic, en gebruik sowieso eerst de search.

[ Voor 36% gewijzigd door intoxicated op 14-03-2003 16:08 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 16:04:
dankje zie een goedoverzicht. iemadn ervaring met dsl express van DEMON 512/256>>39,-??
Kijk eens een paar centimeter onder dit topic zou ik zeggen...

I'm not as think as you stoned I am

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 16:04:
iemadn ervaring met dsl express van DEMON 512/256>>39,-??
Ik stel voor dat je even dit topic bekijkt:
Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten # 2

Probeer ook een beetje te zoeken voor je een vraag stelt.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 09:39
DJkim schreef op 14 maart 2003 @ 15:32:
Waarom investeert regering niet in DLS? Belgie doen ze dat en ze hebben veel hogere connectie en het is nog eens goedkoper. Bijvoorbeeld een land zoals Korea wordt hevig geconcureerd tussen DSL provider. 10mbps verbinding heb je voor minder dan 30 euro en als snelheid niet bevalt, kun je nog per direct opzeggen en andere provider nemen dus geen 1 jaar abo zoals hier. Daarom zijn meeste bedrijven genoodzaakt om betere service te verlenen en prijs laag houden. Ik zie dat niet zo snel hier in Nederland. Als nou regering eens in glasvezels had geinvesteerd dan was het stuk makkelijker geweest!
Gezien het beleid van de regering, zal het denk ik nog jaren duren voordat ze werkelijk gaan investeren in Glasvezel. Helaas maar waar.
Men heeft het veel te druk met andere onderwerpen die volgens hen belangrijker zijn.
Wat betreft die 1jaar abonnementen: ik denk dat men daarvoor heeft gekozen, zodat KPN en de ISP standaard een groot geldbedrag per maand krijgen en om KPN te ontlasten.
Ik zit momenteel via Zonnet FAmily (versatel) en KPN heeft dus de lijn 'vrij' moeten geven voordat versatel bij mij ADSL kon geven. Als je geen jaar abbonnementen zou hebben, krijg je dat men binnen een maand overstapt van bijv KPN naar versatel, bbnet of BabyXL. Dit vergt te veel werk en tijd, en daarom hanteren ze de jaarabbo's.

http://specs.tweak.to/5253

Verwijderd

En ik ben bang dat de prijzen hier niet meer lager worden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:34:
Het is in het buitenland naast goedkoper ook nog eens sneller. Ik woon nu sinds een jaar in België. Antwerpen om precies te zijn. Ik heb een kabelverbinding (Telenet) die net zoveel kost als de gemiddelde Nederlandse kabelboer, alleen download ik tegen 750 Kb/sec. En ik heb dan nog het goedkoopste abbo. Ik woon in Antwerpen en dus kun je echt wel goeie snelheden halen als het druk is op je netwerk. Deze snelheid is gemiddeld want ik heb pieken tot bijna 900 Kb/sec.

Belgacom (Nederlandse KPN) gaat hier de snelheden van ADSL omhoog gooien naar 3Mbit. Dus dan gaat ADSL sneller worden. De kabel draait nu op 4Mbit.

Ik vermoed dat ze in Nederland de snelheid ongeloofelijk knijpen, omdat hier de infrastructuur echt niet beter is dan in Nederland.
Dan moet je ook alles vertellen :D
Je moet er ook bij zeggen dat ze download limiets hebben, dus iets van 10GB per maand, daarboven kom je aan het bij betalen ;)

Het klinkt allemaal leuk al die verhalen van in het buitenland(binnen europa) dit en dat, maar als je echt alle voordelen en nadelen langs elkaar legt zit er niet zo heel veel verschil tussen.
OK het ene land is sneller, maar daar hanteren ze weer lage download limieten en dat je veel moet bij betalen per GB.
In Nederland hebben de snelste kabelboer (@home) geen limiet, ook de meeste snelle ADSL boeren (die via BBnet aanbieden) hebben geen harde limiet.
Voor velen die veel doen downloaden zal het prettiger zijn om geen limiet te hebben als de hogere snelheid.

Maar gemiddeld gezien doen we het hier in NL niet eens zo slecht!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
In duitsland is het zo dat de prijs van de provider NIET de prijs van Deutsche Telekom meerekend. Boven deze 20 euro dien je dus nog de "lijnkosten" te betalen aan Deutsche Telekom of hoe die club ook mag heten :) Je bent dus niet klaar met 20 euro per maand, en de totale kosten liggen denk ik ook wel zo rond de 40 of 45 euro.... nog steeds ietsje goedkoper dan Nederland natuurlijk.

Ik kreeg trouwens laatst een mailtje van de VECAI waarin stond dat in Europa Zweden het goedkoopst was en Frankrijk het duurst maar daar zal ik even naar moeten spitten.

In Nederland mogen we helemaal niet klagen qua dekking en prijs.... we zitten in de top 10 van "bebreedbande" landen!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

inderdaad heeft belgie in ruil voor hun ietwat lagere prijs een hele foute limiet: 10GB waarvan 1.5GB upload per maand op het Telenet basic (kabel-) abbo. Als je dan bedenkt dat een nacht sharing al snel 200MB kost (en dan heb ik de nachttarief-halvering meegerekend!).. Blijkt dat filesharing op deze manier heel effectief wordt afgeknepen; boven de 1.5GB upload ga je gewoon op 56Kb, totdat je weer onder je limiet zit.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:40

knakworst

Get more sats!

maartena schreef op 14 March 2003 @ 18:16:
In duitsland is het zo dat de prijs van de provider NIET de prijs van Deutsche Telekom meerekend. Boven deze 20 euro dien je dus nog de "lijnkosten" te betalen aan Deutsche Telekom of hoe die club ook mag heten :) Je bent dus niet klaar met 20 euro per maand, en de totale kosten liggen denk ik ook wel zo rond de 40 of 45 euro.... nog steeds ietsje goedkoper dan Nederland natuurlijk.

Ik kreeg trouwens laatst een mailtje van de VECAI waarin stond dat in Europa Zweden het goedkoopst was en Frankrijk het duurst maar daar zal ik even naar moeten spitten.

In Nederland mogen we helemaal niet klagen qua dekking en prijs.... we zitten in de top 10 van "bebreedbande" landen!
klopt dat Frankrijk duur is. Kijk maar op wanadoo.fr

In DL moet je inderdaad 20 euro extra betalen aan DT. ADSL Light is in NL het goedkoopst, maar ook het langzaamst.

http://registrierung.tisc...1348_kostenuebersicht.php

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Denk maar niet dat de prijzen omlaag gaan ... :'(

Worden eerder alleen maar hoger, @home heeft weer een prijsverhoging van 45 naar 48 euro gedaan dus ...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Prijzen gaan zeker niet omlaag. Voor isp's zijn de marges (zeker op de light en basicverbindingen) zeker niet zo groot.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jochemd
  • Laatst online: 19-07 19:57
Bartjuh schreef op 14 March 2003 @ 21:06:
Denk maar niet dat de prijzen omlaag gaan ... :'(
Dat hangt er van af of de recente prijsverlagingen die door de OPTA zijn afgedwongen door de telco's doorgegeven gaan worden aan de klanten. Het lijkt me niet echt waarschijnlijk, maar het zou kunnen.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
jochemd schreef op 14 March 2003 @ 22:54:
[...]

Dat hangt er van af of de recente prijsverlagingen die door de OPTA zijn afgedwongen door de telco's doorgegeven gaan worden aan de klanten. Het lijkt me niet echt waarschijnlijk, maar het zou kunnen.
Hoe dan ook, de OPTA kan nooit (en zal ook nooit) een verliesgevende prijs afdwingen. Dat is niet de bedoeling.... en aangezien in de afgelopen paar jaar de prijzen alleen maar zijn *verhoogd* verwacht ik van prijsverlagingen op telco/isp niveau alleen zullen resulteren in geen prijsverhoging in 2004, maar eentje in 2005 :D

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Het is hier gewoon gore afzetterij. In Belgie heb je voor 40 euro per maand een 3 mbit-verbinding bij Belgacom. Oke, een download limiet van 10 GB per maand. Dat moet toch geen onoverkomelijke ramp zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 16:09 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

"het is gore afzetterij, ok je hebt een limiet..." Ik denk dat hier bijna niemand zou willen ruilen (ik wel overigens). Lees ook eens het topic voor je gaat zitten schelden

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 15-03-2003 18:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 20:57

Lightah

Strikes Again

hmm

Ik heb nu Wanadoo ADSL basic - 768 kbit/s | 128 kbit/s met FUP - 52 euro/maand
als ik ff in belgie kijk:

Wanadoo ADSL up - 3.0 mbit/s | 128 kbit/s met 15 GB limiet - 36 euro/maand
Wanadoo ADSL flash - 3.0 mbit/s | 128 kbit/s met 20 GB limiet - 52 euro/maand

Dan heb ik toch echt liever die 3 mbit/s met 20 GB limiet... Zou alleen kpn het verschil uitmaken?

The Unpredictable Striker!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Icey schreef op 14 March 2003 @ 15:19:
[...]

Als dat nut zou hebben, providers maken onderling afspraken om de prijzen omhoog te houden... hoe hoger hoe beter wat dat komt allemaal bij hun binnen..

Als 1 persoon voor lage tarieven zijn product aanbied dan kan de rest er mee stoppen, want iederee kiest voor die ene persoon. vandaar dat afspraken ook in hun voordeel zijn.
Het extra geld wordt alleen niet in het netwerk gestopt, anders zou je met 2x zoveel geld een 2x zo goed netwerk verwachten. Omdat de netwerken soms treurend slecht te noemen zijn, gaat dat geld dus ergens anders heen. Ik zou maar eens gaan kijken in welke dure auto's de directie rijdt en na hoeveel maanden ze een nieuwe krijgen :+

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1