Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:34:
Het is in het buitenland naast goedkoper ook nog eens sneller. Ik woon nu sinds een jaar in België. Antwerpen om precies te zijn. Ik heb een kabelverbinding (Telenet) die net zoveel kost als de gemiddelde Nederlandse kabelboer, alleen download ik tegen 750 Kb/sec. En ik heb dan nog het goedkoopste abbo. Ik woon in Antwerpen en dus kun je echt wel goeie snelheden halen als het druk is op je netwerk. Deze snelheid is gemiddeld want ik heb pieken tot bijna 900 Kb/sec.
Adsl is hier nog steeds iets trager. Die halen op dit moment snelheden van 250 Kb/sec.
Belgacom (Nederlandse KPN) gaat hier de snelheden van ADSL omhoog gooien naar 3Mbit. Dus dan gaat ADSL sneller worden. De kabel draait nu op 4Mbit.
Ik vermoed dat ze in Nederland de snelheid ongeloofelijk knijpen, omdat hier de infrastructuur echt niet beter is dan in Nederland.
Dan moet je ook alles vertellen

Je moet er ook bij zeggen dat ze download limiets hebben, dus iets van 10GB per maand, daarboven kom je aan het bij betalen
Het klinkt allemaal leuk al die verhalen van in het buitenland(binnen europa) dit en dat, maar als je echt alle voordelen en nadelen langs elkaar legt zit er niet zo heel veel verschil tussen.
OK het ene land is sneller, maar daar hanteren ze weer lage download limieten en dat je veel moet bij betalen per GB.
In Nederland hebben de snelste kabelboer (@home) geen limiet, ook de meeste snelle ADSL boeren (die via BBnet aanbieden) hebben geen harde limiet.
Voor velen die veel doen downloaden zal het prettiger zijn om geen limiet te hebben als de hogere snelheid.
Maar gemiddeld gezien doen we het hier in NL niet eens zo slecht!