Beamer plankje

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Hello,

Weet iemand of er mobo's bestaan met een S-VHS output (naast VGA) en 5.1 (7.1) geluid onboard ? Ik ben van plan een klein kastje te schroeven om onder m'n beamer te hangen en zo dus niet een hele PC in m'n woonkamer te hoeven zetten. Het liefst dus in een micro ATX (of nog kleiner?) uitvoering.

Daarnaast is er natuurlijk dan nog het volgende:

Hoe lang zijn IDE kabels te krijgen (de DVD drive moet toch echt wat lager dan aan het plafond ... ) en dan dus niet van die platte mar die mooie dunne snoertjes ? Of is er een betere oplosing mogenlijk (USB2.0 ?? Firewire - moet dan ook op het mobo' zitten)

Kan er op zo'n bord ook een processor met statische koeling ?

Zijn er ook voerdingen zonder ventilator ?

Zijn er ook toetsenborden (draadloos maar geen ir) die verder komen dan de standaard 2 a 3 meter zoals bij Logitech?

En nee een laptop wordt te duur 8)7

Alle input welkom !!

Marco

-------

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

bijna alle vragen kun je via de search vinden, maar ik denk dat een via epia een leuk bordje is voor dit doel... de cpu kan je geloof ik passief koelen, en er zijn passief gekoelde voedingen voor te krijgen (tevens ook hele mooie kastjes) neem anders eens een kijkje op Mini-ITX en voor je dvd drive zul je zelf wat moeten verzinnen...
(en er bestaan ook FM toetsenborden...)

niks

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen, zet gewoon een pc ergens 10 meter verderop en koop een goeie s-video kabel... niets aan het handje. :)

edit : en je toetsenbord is idd wel te regelen met een FM bord

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 15:14 ]

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:31
Hmm mini ATX vind ik niet zo interssant, naar mijn iedee nogal slechte prefomance, neem denk ik toch liever een micro ATX met een PIII 800+ of P4 (Of AMD spul).

Een S-VHS kabel aan een PC is best te den maar dan is de afstand nog te groot voor het toetsenbird/muis idee. En een VGA kabel van 15 meter is vast ook niet goedkoop, en ik moet meer gaten boren (vergeet het geluid niet .....).

We zoeken gewoon nog even verder ..........

-------

Verwijderd

Het geluid kun je juist wel vergeten in mijn voorbeeld, ik neem aan dat je geen geluid uit een 2watt speakie van je beamer gaat luisteren, maar naar een receiver toe gaat met je (digitale) geluid uit je geluiskaart. ;)

Als je die pc naast je receiver (of in de buurt zet) scheelt dat dus weer een kabel die je vanaf het plafond naar je receiver moet leggen. :)

Of begrijp ik je verkeerd, dat kan ook ?
Bovendien snap ik ook niet waarom je een 15 meter VGA kabel nodig zou hebben ? Jah, je moet er ook wel een monitortje aan hangen natuurlijk.... ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al jouw vragen zijn gewoon via de search en/of de sites van de fabrikanten te vinden.

Wat betreft kabels, kijk eens in de pricewatch. Daarin worden de lengtes ook aangegeven :)

CPU/mobo: CPU met 'statische' koeling ( :? ), ik neem aan dat je passief bedoelt.. De VIA C3 kun je wel passief koelen. Een Intel P3/Celeron ook wel, mits voorzien van een flinke heatsink en een goeie airflow. Check ook eens de search voor de minimale systeemeisen van zo'n bak: [search=minimum systeemeisen divx]. Zie ook de laatste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.