Toon posts:

[XP Pro] Account verwijderen wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb de search gebruikt, ik heb ook het een en ander geprobeerd maar het wil niet lukken :(

De situatie:
Ik heb altijd de ingebakken Administrator account van XP Pro gebruikt. Nou heb ik een nieuw account aangemaakt (Zer0x), met alle rechten, maar daar wil ik nu weer vanaf omdat daarvoor anders alles weer opnieuw moet instellen (mail, gebruikers profielen van programma's, en de instellingen van XP zelf). En dat wil ik liever niet want dat gaat me een heleboel tijd kosten.

De enige manier om de pc te grbruiken zoals ik graag wil moet ik inloggen als admin, en hij start automatisch Zer0x op. Dus moet ik eerst afmelden, en daarna als admin opnieuw aanmelden. Zeer irri.

Dus, verwijderen dat account (Zer0x). En wel op de volgende manier: Systeem eigenschappen-> gebruikersprofielen en dan Zer0x verwijderen. Maar als ik de pc op nieuw opstart start hij vrolijk weer met de account Zer0x op. Ook als ik dat zelfde doe in veilige modus.
Als in configscherm kijk staat daar ook gebruikers accounts. Maar daar staat nergens hoe ik hem kan verwijderen.

Wat doe ik verkeerd?

(Alles is NTFS, geen fat32, dus een oplossing in DOS wil niet)

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Moet je niet eerst uitzetten dat hij automatisch opstart met dat Zer0x account?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat? Ik in Systeem eigenschappen-> gebruikersprofielen wijzigen kies kan ik alleen kiezen uit lokaal of zwerfend.

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Ga eens naar "Systeembeheer" -> "Computerbeheer" -> "Lokale Gebruikers en Groepen" -> "Lokale gebruikers" en ga dan de eigenschappen van die account eens bekijken... je kunt daar met een vinkje de account in of uitschakelen.
edit:
BTW, Systeembeheer moet je misschien eerst zichtbaar maken in het Menu Start... door: rechtsklikken op de bovenste balk van Startmenu: "eigenschappen" - "menu start" - "aanpassen" - "geavanceerd" en dan moet je effe in die lijst zoeken naar "Hulpprogramma's voor systeembeheer".

edit:
Illegal_Alien heeft groot gelijk... dat had ik over het hoofd gezien... Je kunt nooit met je eigen account je eigen account verwijderen... er moet namelijk altijd een admin account zijn, dus moet je altijd met een ander admin account een admin account verwijderen.

[ Voor 77% gewijzigd door Superdeboer op 14-03-2003 15:09 ]

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Log in met deAdmin account en verwijder dan Zer0x (Als ik het namelijk zo lees verwijder je je account met het account wat je weg wilt halen :))

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 15:02:
Hoe doe ik dat? Ik in Systeem eigenschappen-> gebruikersprofielen wijzigen kies kan ik alleen kiezen uit lokaal of zwerfend.
Geen idee en ik kan het nu ook niet checken, ben op stage.

Maar je hebt het zelf toch ook aangezet dus kan je het toch ook uitzetten? :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik was in gelogd als Administrator toen ik Zer0x verwijderde. Ik ga nu Zer0x uitschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
OK het werkte :) Thanx all!!

"Systeembeheer" -> "Computerbeheer" -> "Lokale Gebruikers en Groepen" -> "Lokale gebruikers", eigenschappen van het te verwijderen account, "Account is uitgeschakeld" aan vinken. Dát werkt dus.

Problem solved!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 15:17 ]

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Moet je wel je sig weer ff veranderen ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan :+
Pagina: 1