Toon posts:

inloggen op netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows 2000 server. en windows XP werkstations. ook drie 98 stations. het werkte allemaal goed.

Ik heb er een server bij gezet en in het domain geplaatst. De XP stations kunnen wel gewoon inloggen en de 98 stations niet.

Als ik de nieuwe server uitzet kunnen ze wel weer inloggen. als ik dan de nieuwe server aanzet kunnen ze hem, wel zien in het netwerk maar niet browsen.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
meer iets voor NT,

maar goed, je hebt dus nu, als ik je verhaaltje goed lees een, domain met 2 controlers. hierop heb je active directory draaien, en de Win98 cliënts kunnen niet inloggen :/

de fout zit dus in de 2de server. kan deze XP machine deze wel zien en wel brouwsen :? en wat is het OS van de 2de server :?

Verwijderd

Staat WINS wel geinstalleerd/ingesteld op server 2?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
de tweede server is windows 2000, Wins staat daar ook op geinstalleerd. De XP machine kunnen inloggen en ook browsen.

de primaire WINS server is de eerste server secondare is leeg.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Windows 2000 kon toch niet met een primaire en een secondaire server om?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Illegal_Alien schreef op 14 March 2003 @ 14:51:
Oh nee ? Dacht het toch wel.

Verwijderd

Topicstarter
kan het iets met LMHOSTS of HOSTS file te maken hebben ????

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Welke services draaien er op die tweede server? Lijkt me duidelijk dat deze de eerste in de weg zit.
Het probleem lijkt mij dus duidelijk, als netwerk/server beheerder zou je dit wel op moeten kunnen lossen IMO :?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

wielhelm

80/86 ST bladebladed

volgens mij moet je de global catalog server role verplaatsen naar de 2de server.

Verwijderd

Topicstarter
welke services zouden dat dan kunnen zijn, want de XP machine komen er wel gewoon in en kunnen alles doen.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Illegal_Alien schreef op 14 maart 2003 @ 14:51:
:? klok en klepel? Je heb bij 2k alleen gewoon DC's, allemaal multi-master. Geen PDC en BDC meer dus... gelukkig.. (nog wel 5 FSMO rollen, maar goed)

edit: 5 Axis, niet 7..

[ Voor 6% gewijzigd door axis op 14-03-2003 16:55 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
wielhelm schreef op 14 maart 2003 @ 16:01:
volgens mij moet je de global catalog server role verplaatsen naar de 2de server.
Je kan alle DC's in je netwerk Global Catalog server maken. Start > programs > administrative tools > active directory sites and services > serverdinges > NTDS Settings > properties > kun je een vinkje zetten bij 'global catalog server'. Dan kan men ook op deze machine aanmelden.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

W2k, geen pdc en bdc meer, alleen maar dc. De eerste die geïnstalleerd wordt is master.
Die tweede die staat er eigenlijk voor jan doedel bij, maar doet evt dingen die de eerste server niet doet. 2e server is wel authorized in AD, speelt geen dhcp, wins of iets?
Ik zou wel ff de winipcfg op de 98 stations draaien kijken of daar iets raar in staat.

edit:

En idd die Global Catalog is ook een optie

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb zojuist de 5 FSMO rollen overgezet naar de nieuwe server. nu kunnen de 98 client's wel inloggen. :)

Global catalog server was ie al.

ik vind het toch wel raar.
Pagina: 1