Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
In dat geval zou ik gewoon een PS2 aanschaffen en uren lang jezelf helemaal suf gamenRoland_EM25 schreef op 14 March 2003 @ 14:39:
hmm, dat is bij mij wel anders ja, ik moet soms echt een wekker zetten om niet te vergeten te gaan slapen!
Verwijderd
btw dit zinnetje is wel grappig.
nou ja echt goede framerate hadden de meeste spellen niet.Ik begon terug te denken aan de goede ouwe PSX tijd, alles deed het goed, geen haperingen, goed geluid, en leuke spellen,
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Juist omdat een console gemaakt is voor het gamen vind ik dat er wel degelijk voordelen aan het gamen op een console zitten:
-Je zit niet meer zo met laadtijden
-De bediening is over het algemeen fijner dan op de PC
-(Dit is misschien persoonlijk ) het is op de 1 of andere manier gewoon leuk om op een console te gamen. Misschien komt het omdat je een console vaak beneden in de woonkamer hebt staan aangesloten op de TV en heel het gezin kijkt mee of het komt door het splitscreen idee waardoor je gezellig met groep vrienden kan gaan gamen .
Aan de andere kant heb je dus de keuze om te kiezen voor het upgraden van je PC. Dit heeft als voordeel dat je dus veel meer kanten op kunt, er over het algemeen meer spellen voor hebt en het over het algemeen een stuk goedkoper is dan een console + spellen.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Van de drie next-gen consoles heeft de PS2 simpelweg de meeste en mede daardoor beste spellen. Zoals je al zegt ben je dan van het constant-upgraden-en-maar-hopen-dat-het-werkt gezever af...
Zomaar 5 goede PS2-spellen waar je lang mee kunt doen:
Final Fantasy X - GTA 3 -
Dus kopen die hap! Ik weet niet of er bij die set die jij noemde een memorycard zit, zoniet, dan kan je die op www.play.com bestellen voor 26 euro ipv de 45 die je hier in NL betaalt.
Verwijderd
Mirickle schreef op 14 maart 2003 @ 15:04:
Van de drie next-gen consoles heeft de PS2 simpelweg de meeste en mede daardoor beste spellen.
dat is jouw mening mischien
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 15:07 ]
Het is een een RISC supercomputer ding, 128bit. Een pentium is 32 bit. De Xbox heeft ook een Pentium van 700 mhz... of een Celeron.
De PS2 heeft dus een veel snellere processor dan de Xbox. De GameCube processor is ook sneller dan die van de Xbox dacht ik.... die is 400mhz op 64bit.
Maar ja, de processor van de PS2 mag alle grafische truukjes zelf uitrekenen terwijl de Xbox en de GC truukjes al hebben ingebouwd. Dus ja...
Hetzelfde met de 4mb Vram. Dat is dynamische ram, geen "normale" vram zoals in jouw Geforce. Het stroomt videodata retesnel zodat het niet alles hoeft te bewaren maar dat schijnt erg moeilijk programmeren te zijn.
De PS3 met z'n Cell processor schijnt al helemaal een ramp te zijn met ongeveer 72 processoren die je lekker allemaal mag debuggen.
Dit staat op de Cell patent van Sony dacht ik.... of op een lijst die ze hebben vrijgegeven op de GDC weekje geleden.
Ik wacht nog twee weekjes, dan heb ik genoeg geld om er nog een tweede spel bij de kopen, bedankt voor alle reacties!
M'n game planning word nou wel anders, ik was van plan om als volgende games op de PC te kopen: GTA: Vice City, MGS2: Substance.
Maar dat word nou zoiezo anders! Bij de PS2 neem ik dan Vice City, en heeft iemand nog een tip voor een ander cool spel? Ik hoe van adventure, stealth, maar ook van spellen als GTA.
maarja, ik ben nintendo fanaat
De spellen die je leuk vindt is helemaal een persoonlijke smaak.Mirickle schreef op 14 maart 2003 @ 15:04:
In 1 woord: ja!
Van de drie next-gen consoles heeft de PS2 simpelweg de meeste en mede daardoor beste spellen. Zoals je al zegt ben je dan van het constant-upgraden-en-maar-hopen-dat-het-werkt gezever af...
Zomaar 5 goede PS2-spellen waar je lang mee kunt doen:
Final Fantasy X - GTA 3 -GTA Vice City
- Gran Turismo 3 - Jak & Daxter...
Dus kopen die hap! Ik weet niet of er bij die set die jij noemde een memorycard zit, zoniet, dan kan je die op www.play.com bestellen voor 26 euro ipv de 45 die je hier in NL betaalt.
Verder denk dat het gezamenlijk met vrienden gamen een grote rol zou spelen in mijn beslissingen. Het constant te moeten upgraden is imo geen geode reden. Ook consoles verouderen waarna je weer een nieuwe moet kopen om de nieuwe spellen te kunnen spelen. Kan je volgens mij net zo goed een onderdeel van je pc upgraden.
M.A.W. de beslissing kunnen wij nooit voor je maken, je moet gewoon de mogelijkheden tegen elkaar afwegen en dan kijken wat je leuker vindt.
Lekker stealthen met ninja's. Veel plezier met kelen doorsnijden en aan muren hangen
Uiteinelijk zal ik nooit meer naar een console stappen om te gamen omdat games spelen op consoles zo beperkt is, alleen de besturing al met een een constroller, je kan niet echt games op inet spelen en bijv binds maken, met je teammates strategie maken enz...
Ook niet de mogelijkheid de game te modden, aanpassen van bepaalde models, nieuwe modelpacks downen, nieuwe maps maken en downen enz enz... de game houd op op de console zoals het is. GTA3 op de PS2 was fun, maar het zag er al niet te best uit en modbaar? Nah als je GTA3 hebt uitgespeelt is er ook niet veel meer aan, je kan af en toen beetje rondrijden/vliegen en hakken maar daar houd het bij op. Nu op de PC is een team bezig met een multiplayer mod, dat is echt zon cool voorbeeld. Met PC-games zijn vaak geen grenzen behalve de engine zelf, vrijwel elke game tegenwoordig is modbaar omdat gamemakers nu weten dat mods het spelplezier van de game kan verlengen zoals bij Half-Life, dat al bijna 5 jaar uit is maar nog steeds de meest gespeelde game.... dankzij Half-Life? Nee, dankzij Team Fortress, Counter-Strike, Day of Defeat, Action Half-Life en al die andere grandioze mods.
Maar.... als je ongeveer 8 a 10 supercoole games kan vinden waar je zeker veel plezier van zou hebben kan je het doen natuurlijk. Ik zou ALS ik een console zou kopen een XBOX kopen, die modden en games kunnen kopieren. Ik kan al moeilijk de XBOX zelf van mijn budget kopen, laat staan ook nog die games voor een belachelijk hoge prijs per stuk.
En XBOX live...? Unreal Championchip is een ligtversie van UT2003, als ik dat online wil doen speel ik het liever op de PC, beter graphics, betere controle over de game enz enz...
Zo denk ik er over, maar zoals ik al zei, als je veel vette games ziet en waarbij je denkt dat die je lang kunnen bezighouden en je hebt het geld ervoor liggen zou ik hem halen
Zelf vind ik ook de bediening vrij gaar omdat ik heel erg aan een muis gehecht ben met 3rd person spellen, etc.
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
nou ja sommige spellen hebben op de PS2 toch zeer lange laadtijden hoor.Qylos schreef op 14 maart 2003 @ 15:33:
Voor die 275 heb je maar 1 spel wat erg weinig is. Een PS2 heeft wel veel voordelen gezien de laadtijd, bediening en geen drivers hoeven te installeren maar de spellen zijn wel 10 euro (22 gulden) duurder. Dus als je een behoorlijke collectie games wilt hebben gaat je dat veel duiten kosten. En, de PS2 is ook niet al te nieuw meer.
Zelf vind ik ook de bediening vrij gaar omdat ik heel erg aan een muis gehecht ben met 3rd person spellen, etc.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
De meeste spellen draaien op 60 Frames per seconde en dat is meer dan genoeg. De meeste televisies hebben 50 Hz dus dan merk je het niet eens. En ook al zou een spel 30 FPS draaien, als dat stabiel gebeurt dan is dat perfect hoor, als er uitschieters naar beneden zijn dan merk je er pas wat van.schnumi schreef op 14 March 2003 @ 14:51:
Idd jah daar heb je een beste videokaart voor.![]()
btw dit zinnetje is wel grappig.![]()
[...]
nou ja echt goede framerate hadden de meeste spellen niet.
The devil is in the details.
Heb je wel eens PS1 gespeelt? Dan weet je vast wel wat ik bedoel het was meestal aardig sloom maarja misschien is dat een kwestie van smaak.MaRc0 schreef op 14 March 2003 @ 15:36:
[...]
De meeste spellen draaien op 60 Frames per seconde en dat is meer dan genoeg. De meeste televisies hebben 50 Hz dus dan merk je het niet eens. En ook al zou een spel 30 FPS draaien, als dat stabiel gebeurt dan is dat perfect hoor, als er uitschieters naar beneden zijn dan merk je er pas wat van.
Ik heb ongeveer een jaar lang een PS1 gehad dus ik weet wel hoe de meeste spellen spelen hoor. En ik kan niet zeggen dat ik veel last heb gehad van lage framerates of slome spellen.schnumi schreef op 14 maart 2003 @ 15:38:
[...]
Heb je wel eens PS1 gespeelt? Dan weet je vast wel wat ik bedoel het was meestal aardig sloom maarja misschien is dat een kwestie van smaak.
Tsja dan is het toch een kwestie van smaak.MaRc0 schreef op 14 March 2003 @ 15:40:
[...]
Ik heb ongeveer een jaar lang een PS1 gehad dus ik weet wel hoe de meeste spellen spelen hoor. En ik kan niet zeggen dat ik veel last heb gehad van lage framerates of slome spellen hoor.
Ik bedoel ik heb ook zeer veel PS1 spellen gespeelt maar ik merk toch wel degelijk het verschil tussen een GC spel op 60fps of een PS1 spel.
Maar het gaat over de PS2 dus laten we daar maar over doorgaan.
Als het goed is draaien de meeste spellen op de PS2 met 60 FPS, in drukke acties kan het wat dalen, maar over het algemeen zit je wel op de 60 FPS. Je zult het iig niet zo snel zien schokken als op je/een PCRoland_EM25 schreef op 14 maart 2003 @ 15:51:
Maar wat is dan ongeveer de gemiddelde FPS van een PS2 spel? Bijvoorbeeld GTA 3? Op de PC was dit met een aantal achtervolgingen en kogels al snel onder de 8fps!!!
simpel.. NEEis de PS2 zijn geld waard?
De PS3 komt er zeer waarschijnlijk al weer aan over een jaartje dus om nou 270 voor 1 jaar plezier (exlusief games)
neem dan een van de (IMO betere consoles) Zoals de Gamecube. die zal zeker wat langer mee gaan.. de games zijn meestal 10 euro goedkoper en goede games zijn er genoeg
This space is occupied
Er zijn nu al heel wat spellen en dat aanbod zal de komende tijd alleen maar groter worden.
En Sony is heus niet zo dom om een product dat nog steeds zo populair is van de markt te stoten met een nieuwe console, daar wachten ze wel even mee.
Er wordt trouwens iets gevraagd over de PS2, dan moet je niet komen met dat hij/zij beter een GameCube kan komen, dat werd er niet gevraagd
[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 14-03-2003 15:58 ]
dan is het het niet waard om iets voor zon relatief korte tijd te kopen. voor zon hoog bedrag.
This space is occupied
Verwijderd
Ik heb zelf GTA3 en The Getaway gespeeld op een PS2 en de FPS van die games was bedroevend laag, bij de PSX heb ik ook wel het gevoel dat de framerate niet echt hoog ligt, volgens mij nog onder de 60, kijk maar naar o.a. Syphon Filter.MaRc0 schreef op 14 March 2003 @ 15:52:
[...]
Als het goed is draaien de meeste spellen op de PS2 met 60 FPS, in drukke acties kan het wat dalen, maar over het algemeen zit je wel op de 60 FPS. Je zult het iig niet zo snel zien schokken als op je/een PC
Ontopic:
Ik zou nu geen PS2 meer kopen, de hardware is behoorlijk verouderd en de PS3 is al aangekondigd.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 16:23 ]
Verwijderd
wij hebben een ps2 en die draait denk ik ergens tussen de 30 en 50fps ( PAL) . 50 was dacht ik het maximum
Edit: maar op een tv valt minder fps ook minder hard op . dat beeld word anders opgebouwd.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 16:30 ]
Sterker nog: een ps2 is standaard alleen maar via een optische aansluiting op een stereo aan te sluitenRoland_EM25 schreef op 14 maart 2003 @ 16:16:
Oke dan komt hier eigenlijk gelijk de laatste vraag: Ik heb als sound set de Creative Inspire 5.1 5500 set, ik weet dat de Creative Inspire 5.1 5500D echt voor consoles is. Ik gebruik de Coaxiale ingang voor m'n DVD speler, en m'n Line-IN voor m'n TV, is de PS2 qua geluid aansluitbaar op een optische ingang?
Jazeker (de hypothekerRoland_EM25 schreef op 14 March 2003 @ 16:16:
Oke dan komt hier eigenlijk gelijk de laatste vraag: Ik heb als sound set de Creative Inspire 5.1 5500 set, ik weet dat de Creative Inspire 5.1 5500D echt voor consoles is. Ik gebruik de Coaxiale ingang voor m'n DVD speler, en m'n Line-IN voor m'n TV, is de PS2 qua geluid aansluitbaar op een optische ingang?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
tis alleen waard om te kopen als je de spellen bevallen:
je sjeckt van alle consoles en PCcdrom de topspellen
PS2: MGS2, GT3, GTA3:VC etc
BOX: SC, Halo, Gotham Racing (d8 ik? geen box fan iz ik) etc.
NGC: SMS, MP, Zelda:TWW etc.
PC:spelle wat op je pc draaien
de consoles zijn tog allemaal even duur d8 ik...
This is the Way.
Idd hoor de fps ligt in vice city toch echt eerder rond de 30 of iets eronder als rond de 60.Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 16:20:
[...]
Ik heb zelf GTA3 en The Getaway gespeeld op een PS2 en de FPS van die games was bedroevend laag, bij de PSX heb ik ook wel het gevoel dat de framerate niet echt hoog ligt, volgens mij nog onder de 60, kijk maar naar o.a. Syphon Filter.
Ontopic:
Ik zou nu geen PS2 meer kopen, de hardware is behoorlijk verouderd en de PS3 is al aangekondigd.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Daar gaan wij toch niet op zitten wachten?
Verwijderd
Ik ken bijna geen spel die nog geen patch heeft gekregen.
Ik geloof nooit dat een Console game foutloos is, maar updaten ho maar ?!
Dit technisch gezien lijkt mij een PC spel beter ?!
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Ik denk dat console games daardoor juist extra getest worden voordat ze de winkels ingaan?grimson schreef op 14 maart 2003 @ 20:54:
Bij PC games kan je altijd updates van het web ophalen voor je game.
Ik ken bijna geen spel die nog geen patch heeft gekregen.
Ik geloof nooit dat een Console game foutloos is, maar updaten ho maar ?!
Dit technisch gezien lijkt mij een PC spel beter ?!
Als ik zo naar dat lijst je kijk: PS2: MGS2, GTA3, GTA: VC
Dan weet ik bijna zeker dat dé console voor mij is!
Als je je over het grafische deel kan zetten (het is iig beter als die PIII van je) heb je gewoon een vette machine met geweldige games
Zelf ben ik helemaal gek van Gran Turismo 3, echt een wereld spel en voor mij toendertijd de reden om de console aan te schaffen, GTA's zijn ook erg vet. En voor de PS2 zijn echt veel titels te krijgen voor elk wat wils en van nieuw tot games die je voor een prikkie koopt (en dan niet eens slechte, kocht Dynasty Warriors 2 bv voor 18 euro).
Wil je keuze maken tussen de 3 console's dan moet je gewoon kijken welke spellen jou boeien, als je alleen nintendo gameplay leuk vind moet je natuurlijk geen ps2 of xbox aanschaffen.
Zoals je kan lezen wil ik dus een PS2 kopen. Ik heb nog steeds m'n goede oude PSX, ik ga 'm te koop zetten op 2dehands.nl, maar ik heb dus echt geen idee hoeveel ik ervoor zou moeten vragen.
Dit zijn een beetje de specs van m'n PSX:
Omgebouwd
1 memorycard
2 controllers, 1 dual shock, andere niet.
25 spellen minder legale spellen, zoals:
Star Wars Episode 1
Metal Gear Solid
Metal Gear Solid Special Missions
Syphon Filter 3
nog meer....
Alle kabels enzo, dus echt plug and play!
Weet iemand hoeveel ik hiervoor zou kunnen vragen?
Ik zat zelf te denken aan 125 euro inclusief verzenden door heel Nederland.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
s_roubos schreef op 15 March 2003 @ 12:47:
Als al die spellen illegaal zijn dan zou ik er hooguit 50 euro voor geven.
ROFLRoland_EM25 schreef op 15 March 2003 @ 15:10:
Heb 'm net verkocht voor 100 euro. Weet iemand waar de PS2 het goedkoopst is om te kopen?? Of waar ze een leuke actie hebben?
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
PS2 is dacht ik overal rond de 250 euro zonder spellen. Echt dealtjes heb ik nog niet gezien.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Dat vroeg ik me ook af! Heb nu in totaal 230 euro, nog een weekje wachten en dan ga ik 'm halen!s_roubos schreef op 16 maart 2003 @ 11:00:
[wie wil er in vredesnaam nu nog een PSX met een zooi illegale spellen hebben...]
PS2 is dacht ik overal rond de 250 euro zonder spellen. Echt dealtjes heb ik nog niet gezien.
Hij is idd overal 250 euro, heb helaas nergens nog goede dealtjes of acties gezien.
ik bedoel, xbox live is net uit en kan je vertellen dat het het aanschaffen van een xbox zeker waard is
Voor die PSX heb je netjes gevangen, heb er toevallig zelf 1 gekocht afgelopen week voor 50 euro (met FF VIII orgineel, wat flauw sport spellen en een stuk of 25 kopietjes), kan je toch nog best fun mee hebben met zo'n machine hoor als je maar door de graphics heen kijkt.
Hey, er is ook een DEMO disc! Nee grapje, idd nog een memory card, maar ik ben al blij als ik de console zelf in huis heb. Een game, moet ik nog ff kijken, ik denk als eerste GTA: Vice City, en dan MGS2: substance. Ik heb MGS2 namelijk nog nooit gespeeld, en ik vond 1 echt een machtig spel!TAG_Speedy schreef op 16 March 2003 @ 17:41:
Bovenop die 250 euro komt dan nog wel een spel EN een memory card (zonder zo'n ding heb je er vrij weinig aan), dus een 325 euro komt eerst denk ik.
Voor die PSX heb je netjes gevangen, heb er toevallig zelf 1 gekocht afgelopen week voor 50 euro (met FF VIII orgineel, wat flauw sport spellen en een stuk of 25 kopietjes), kan je toch nog best fun mee hebben met zo'n machine hoor als je maar door de graphics heen kijkt.
Zo verkopen via 2dehands.nl had ik al wel eens gedaan, maar dan stuurde ik 'm gewoon op, nu kwamen er dezelfde dag nog twee gasten 'm op halen. Gelijk laten zien en ze waren er tevreden mee, das mooi. Had in de advertentie wel gezet dat ik ging stoppen met gamen omdat ik te druk was met school, en dat ie daardoor zo "goedkoop" weg ging!
Verwijderd
Ps2 is qua pure kracht het minst sterke van 3 consoles, dit zie je ook regelmatig terug in de fps. Daartegenover staat natuurlijk wel dat de ps2 de grootste 'massa' aan games heeft. Dus je zal sowieso genoeg keuze hebben aan games, sommige beter dan de andere.
wat ik wil zeggen komt hierop neer:
Ga alledrie de consoles checken, loop gerust een winkel binnen en check eens wat spellen uit, vraag naar de mogelijkheden van de console. Wees dus gewoon goed geinformeerd
succes met je keuze!
Hier heb ik idd al over na gedacht, maar door goed nadenken, en het lezen van reacties, heb ik besloten om voor de ps2 te gaan. Ik zeg niet dat die andere slecht zijn. Maar als je naar het soort games kijkt, die ik leuk vind, die op de ps2 verschijnen, dan trekt die console mij toch meer aan..Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 20:29:
ik wil geen console war starten, maar waarom wil je per se een psx2 hebben. Het kan zijn dat je daar goede ervaringen meehebt, maar heb je bijv. ook al de gamecube en xbox al eens goed gechecked?
Ps2 is qua pure kracht het minst sterke van 3 consoles, dit zie je ook regelmatig terug in de fps. Daartegenover staat natuurlijk wel dat de ps2 de grootste 'massa' aan games heeft. Dus je zal sowieso genoeg keuze hebben aan games, sommige beter dan de andere.
wat ik wil zeggen komt hierop neer:
Ga alledrie de consoles checken, loop gerust een winkel binnen en check eens wat spellen uit, vraag naar de mogelijkheden van de console. Wees dus gewoon goed geinformeerd
succes met je keuze!
Ik zal vanavond nog wel meer van dit verhaal posten in een console ware topic, ik geloofde dat er al zo eentje was? Anders ben ik bereid om 'm te openen!
O, gezellig. Een console war topic... Mag ik ook meedoen?Roland_EM25 schreef op 16 March 2003 @ 21:26:
[...]
Hier heb ik idd al over na gedacht, maar door goed nadenken, en het lezen van reacties, heb ik besloten om voor de ps2 te gaan. Ik zeg niet dat die andere slecht zijn. Maar als je naar het soort games kijkt, die ik leuk vind, die op de ps2 verschijnen, dan trekt die console mij toch meer aan..
Ik zal vanavond nog wel meer van dit verhaal posten in een console ware topic, ik geloofde dat er al zo eentje was? Anders ben ik bereid om 'm te openen!
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
nee, doe maar niet, de modjes hebben hun buik nogal vol van console warsRoland_EM25 schreef op 16 March 2003 @ 21:26:
[...]
Oke dan nietVerwijderd schreef op 16 March 2003 @ 22:47:
[...]
nee, doe maar niet, de modjes hebben hun buik nogal vol van console wars
Ik heb op het Inet al een mooie actie gevonden:
PS2+GTA: VC voor "maar" 275 euro
linkje: http://www.rolec.nl/playstation.htm
PS2 + game (keuze uit 7, o.a. Sly Raccoon, WRC 2, TIF 2003, Getaway) 265 euro..
Heb zelf ook PS2 en ben er erg tevreden mee, zeker een aanrader
Verwijderd
Verwijderd
De vraag was of het waard is om een ps2 aan te schaffen. antwoord : JA.
De pc en xbox zijn grafisch gezien superieur aan de ps2, maar als ik de topicstarter begrijp zoekt deze leuke , originele , goed speelbare spellen.... en helaas schieten de pc en xbox hier nogal tekort. De ps2 heeft (op de dreamcast na) het beste spelaanbod van de huidige generatie spelcomputers. Want het gaat tenslotte om de spellen, en niet om de specs van het systeem.
hmm, dat is klare taal!Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 22:43:
Voor alle mensen die steeds aan komen zetten met : waarom geen xbox of een beter grafische kaart.....
De vraag was of het waard is om een ps2 aan te schaffen. antwoord : JA.
De pc en xbox zijn grafisch gezien superieur aan de ps2, maar als ik de topicstarter begrijp zoekt deze leuke , originele , goed speelbare spellen.... en helaas schieten de pc en xbox hier nogal tekort. De ps2 heeft (op de dreamcast na) het beste spelaanbod van de huidige generatie spelcomputers. Want het gaat tenslotte om de spellen, en niet om de specs van het systeem.
Morgen even langs de Mediamarkt, want ik had ze gebeld en voor 275 hadden ze een aanbieding: PS2+memorycard+spel
Het gaat dus over dat spel, ik had keuze uit verschillende spellen zei die gast, maar hij kon zo snel niet zeggen welke. ( please let it be GTA: Vice City! )
Ga morgen maar even langs!
Dat denk ik niet om het eerlijk te zeggen,ik verwacht dat het om de actie van Sony zelf gaat.Roland_EM25 schreef op 17 March 2003 @ 22:57:
[...]
hmm, dat is klare taal!
Morgen even langs de Mediamarkt, want ik had ze gebeld en voor 275 hadden ze een aanbieding: PS2+memorycard+spel
Het gaat dus over dat spel, ik had keuze uit verschillende spellen zei die gast, maar hij kon zo snel niet zeggen welke. ( please let it be GTA: Vice City! )
Ga morgen maar even langs!
Spellen waren oa Getaway,LOTR,die laatste GT,WRC rally en nog wat
Heb zelf laatst m'n 2e PS2 gekocht,andere was helemaal kapot gespeeld
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Heb zelf ook lang zitten twijfelen tussen PC upgrade en PS2...... Alle argumenten zijn wel langsgekomen volgens mij, maar voor mij waren de belangrijkste argumenten:
- Geen gedoe met installatie etc. Disc erin en gaan.....
- Leuke spellen komen soms (maar lang niet altijd) wat eerder uit op de console (zoals GTA3 en GTA:VC)
Enige nadeel van een console vind ik dat FPS wat minder lekker spelen zonder muis en toetsenbord....
Maarrre Kez... PS2 kapotgespeeld? Hoe doe je dat?
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
XboX + Controller + 2 Gamez = 299,-
Dan doe je er voor 60,- nog een Live pakket bij en je bent klaar!
Heb je de vetste console graphics, Dolby Digital Sound, Een Dvd-speler + je kunt online gamen voor 359 euro's
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Maar even alles op een rijtje:
PS2 is aan te sluiten via optische ingang - check
PS2 heeft een aardige frame rate iig beter dan m'n pentium 3 pc - check
PS2 gaat nog een aardig tijdje mee - check
PS2 ziet er grafisch goed uit - check
Ik heb eigenlijk nog een vraag, die ook al wel eens is langsgekomen, maar ik stel'm toch nog een keer, want ben er nog niet helemaal uit.
De framerate van spellen zoals GTA3: VC is die nou goed? Ik bedoel dat je niet bij explosies en achtervolgingen haper de haper de haper ziet?
Bedankt!
Een bijna PS2 gamer!
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
ik wil em wel in mijn console collectie opnemen, maar ik ga geen overpriced stuk plastic kopen... hehe
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Snap het nou eens.. Console gamen gaat niet om graphics, maar om de spellen en gameplay.. En op die punten is de PS2 meer dan superieur aan de X-box..CaptainM schreef op 18 March 2003 @ 11:47:
Koop een XboX!
XboX + Controller + 2 Gamez = 299,-
Dan doe je er voor 60,- nog een Live pakket bij en je bent klaar!
Heb je de vetste console graphics, Dolby Digital Sound, Een Dvd-speler + je kunt online gamen voor 359 euro's
Ja hoor die is prima!Roland_EM25 schreef op 18 maart 2003 @ 17:20:
hmm idd wasdat lijstje met the getaway enzo, nee ik wil GTA: VC!!! Vandaag weer wat geld gevangen, en ga morgen maar is naar de winkel om 'm te kopen. Ik koop dan later los wel Vice City erbij. :d
Maar even alles op een rijtje:
PS2 is aan te sluiten via optische ingang - check
PS2 heeft een aardige frame rate iig beter dan m'n pentium 3 pc - check
PS2 gaat nog een aardig tijdje mee - check
PS2 ziet er grafisch goed uit - check
Ik heb eigenlijk nog een vraag, die ook al wel eens is langsgekomen, maar ik stel'm toch nog een keer, want ben er nog niet helemaal uit.
De framerate van spellen zoals GTA3: VC is die nou goed? Ik bedoel dat je niet bij explosies en achtervolgingen haper de haper de haper ziet?
Bedankt!
Een bijna PS2 gamer!
Bedankt allemaal!!!
Verwijderd
mijn favoriete ps2 spellen:
- Metal gear solid 2
- Devil May Cry
- Virtua Fighter 4
- Tekken 4
- Burnout 2
-Fifa 2003
-PES 2
-GTA 3 (en VC)
-Burnout 2
-NFS HP 2
-Gran Turismo 3
-NHL Hitz 20-03
-Silent Hill 2
-Colin Mcrae 3
-Medal of Honour Frontline
-Timesplitters 2
-Nightfire
En als je van platform games houdt zijn Jak & Daxter, Sly Raccoon, en Ratchet & Clank erg goed..
en nog een zooi
Ohja, en onverwacht heel leuk spel vond ik SOS: Final Escape
Alvast veel plezier ermee
[ Voor 5% gewijzigd door .GoO op 18-03-2003 18:07 ]
Bedankt voor alle reacties! Jullie hebben me echt over de streep getrokken!
Ja dat was in combinatie met een spel, keuze uit: The Getaway enzo Maar dat doe ik niet want dat spel spreekt me niet echt aan.devv05 schreef op 18 March 2003 @ 19:28:
Memorycard zat er toch bij, bij mediamarkt + een spel?? We horen nog wel wat je ervan vindt als je 'm hebt he
En ik heb nog Bart Shit bonnen van 25 euro, en ik vind het zonde om daar niks mee te doen, dus leg ik die bij de PS2 console, dan heb ik net genoeg geld!
Anywayz ik ga 'm morgen dus halen en zo tegen 21:00 post ik me eerste ervaringen van de ps2 en Vice City!!!!
GTA Vice City
Final Fantasy X
Xenosaga
LOTR: TTT
NFS:HP2
WWE Smackdown: Shut your mouth
Guilty Gear X2
Socom US Navy Seals
Tony hawk 4
Kingdom Hearts
Zone of the Enders 2
Dynasty Warriors 3: Xtreme Legends
Virtua Fighter 4 Evolution
Winning Eleven 6
[ Voor 4% gewijzigd door Kid Buu op 18-03-2003 22:09 ]
Verwijderd
het is zo: de ps2 was er als 1stePhusebox schreef op 18 March 2003 @ 17:35:
ik vind dat ze de ps2's wel eens voor 150 euro ofzo mogen gaan verkopen
ik wil em wel in mijn console collectie opnemen, maar ik ga geen overpriced stuk plastic kopen... hehe
dus MOEST nintendo wel de prijs omlaag doen om verkocht te worden, hoe denk je anders?
en een stuk overpriced plastic, dat is beter dan die kiddy games van de gamecube
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 07:26 ]
Verwijderd
Maar ik vermaak me wel altijd bij anderen
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
volgens mij is dit een flame maar goed...Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 07:21:
[...]
het is zo: de ps2 was er als 1ste
dus MOEST nintendo wel de prijs omlaag doen om verkocht te worden, hoe denk je anders?
edit:
en een stuk overpriced plastic, dat is beter dan die kiddy games van de gamecube
ik vind de ps2 namelijk gewoon overpriced (en een stuk plastic is het ook)...
maar wat jij zegt is een vooroordeel en een flame...
dan ga ik maar kiddy games spelen als: Resident Evil, Resident Evil 0, Eternal Darkness, Metroid Prime, Splinter Cell enz...
[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2003 10:42 ]
Pff ga er toch niet eens op in man.. Kan niet ontkennen dat GameCube een kidde imago heeft maar de games erop zijn dat echt niet allemaal.. Maar het is niet nodig om meteen terug te gaan flamen.. Laten we het nou normaal houden in dit topic ajb...
[ Voor 43% gewijzigd door .GoO op 19-03-2003 10:47 ]
ja ja ik heb mijn post al ge-edit, was in een vlaag van verstandsverbijsteringdevv05 schreef op 19 March 2003 @ 10:40:
[...]
Pff ga er toch niet eens op in man.. Kan niet ontkennen dat GameCube een kidde imago heeft maar de games erop zijn dat echt niet allemaal.. Maar het is niet nodig om meteen terug te gaan flamen.. Laten we het nou normaal houden in dit topic ajb...
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 19-03-2003 10:47 ]
Je PS2 is eigenlijk een PC, en 2 PC's kan je best wel naast elkaar zetten hoorRoland_EM25 schreef op 19 maart 2003 @ 16:20:
ja ik heb 'm! Nu ben ik 'm aan het aansluiten, en vroeg ik me af, kan ik 'm eigenlijk wel vlak naast me tc plaatsen? Ik bedoel ik weet niet of er magnetische straling ofzo afkomt?
Zo'n vaart zal het niet lopen met elektronische spullen ala consoles en TV's met straling.
Ik had alleen een kleine vraag, wat betekent HUD mode?
Staat vast wel in het boekje, hoop dat ie je bevaltRoland_EM25 schreef op 19 maart 2003 @ 16:56:
Aangesloten! En hij doet het perfect! Zoals gezegd Vice City er bij, en het werkt echt perfect!
Ik had alleen een kleine vraag, wat betekent HUD mode?
Nee heb al gekeken, maarja laat maar! Ga nu lekker gamen!
Nogmaals bedankt voor alle reacties!
En ik heb PS2 en Xbox, en heb meeste plezier met PS2, weet nog altijd niet of ik de XBOX verkoop of niet, blijf hopen dat er nog eens wat leuke spellen komen.
Ik zie dat PS2 spellen uit the USA veel goedkoper zijn dan in Nederland, heeft de PS2 niet zoiets als regio's bij DVD's?
Sorry voor deze kick, maar ik vind dit handiger dan een nieuw topic openen.
En nog iets: Amerikaanse (en Aziatische en Australische) spellen zijn van het beeldformaat NTSC, waar wij PAL gebruiken. De meeste moderne TV's op de NL markt (twee, drie jaar oud) kunnen wel NSTC aan trouwens......
(mijn situatie: mijn PS2 (NSTC) gekocht in Thailand, compleet met modchip, heb hier zowel NTSC als PAL games voor. Speelt alles af op mijn breedbeeld die zowel PAL als NTSC aankan)
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
1 koop een NTSC machine erbij
2 Laat je ps2 ombouwen waarmee je wel NTSC spellen kan afspelen (en andere "versies" ook
[ Voor 10% gewijzigd door DoctorV64 op 26-03-2003 16:21 ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
PAL: Plays on UK Playstation2 Only.
Maar als ik het goed begrijp doet ie het dus ook gewoon hier?
UK = Europa, dus zelfde regio
Niet waar, een Emotionchip is 32 bits, met 128 bit media-extensions (SIMD)HuggyB schreef op 14 March 2003 @ 15:09:
267mhz CPU lijkt niet veel, maar het is evensnel als een 1.2 Ghz Pentium.
Het is een een RISC supercomputer ding, 128bit. Een pentium is 32 bit. De Xbox heeft ook een Pentium van 700 mhz... of een Celeron.
De PS2 heeft dus een veel snellere processor dan de Xbox. De GameCube processor is ook sneller dan die van de Xbox dacht ik.... die is 400mhz op 64bit.
Maar ja, de processor van de PS2 mag alle grafische truukjes zelf uitrekenen terwijl de Xbox en de GC truukjes al hebben ingebouwd. Dus ja...
Hetzelfde met de 4mb Vram. Dat is dynamische ram, geen "normale" vram zoals in jouw Geforce. Het stroomt videodata retesnel zodat het niet alles hoeft te bewaren maar dat schijnt erg moeilijk programmeren te zijn.
De PS3 met z'n Cell processor schijnt al helemaal een ramp te zijn met ongeveer 72 processoren die je lekker allemaal mag debuggen.![]()
Dit staat op de Cell patent van Sony dacht ik.... of op een lijst die ze hebben vrijgegeven op de GDC weekje geleden.
http://www.arstechnica.co...00/playstation2/ee-1.html
Als je echt wil weten wat er in je ps2 zit is dit de beste link ooit (IMHO)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Pro Evolution Soccer 2 (de beste voetbalspel op elk platform, in mijn geval een gepatchte winning eleven 6 final evolution, kloppen iig alle spelers en gezichten) niet vergeten.Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 18:02:
het gaat om de gameplay inderdaad. beter kun je het niet zeggen.
mijn favoriete ps2 spellen:
- Metal gear solid 2
- Devil May Cry
- Virtua Fighter 4
- Tekken 4
- Burnout 2
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Mijn toppers:
- GTA:VC
- Need For Speed: Hot Pursuit2
- Tony Hawk 4
- WRC2
Spellen die ik nog niet gespeeld heb maar wel heb liggen (lang leve de Thaise copy-cultuur!)
- Kingdom Hearts
- Mark of Kri
- GTA3
- Jak and Dexter
- The Getaway
- Ratchet and Clank
- Medal of Honor - Frontline
- Maximo
- The Thing
- Ico
- Dr Muto
- Dead to Rights
- Silent Hill 2
ps spyro Thaise copycultuur ??!
Van mij mogen ze die gewoon als de echte versie uitbrengen, ik HAAT orangesXXX als ik met het Nederlands elftal speel, tja KNVB heDoctorV64 schreef op 26 March 2003 @ 19:01:
Ja ja de gepatchte Winning Eleven 6 heeft ook nog eens betere muziek bij de menu's (give it to me baby!!!) En het spel is gewoon goed...
Iemand Winning Eleven 6 International al gespeeld?
Ik vind trouwens NBA 2003 (ea) ook erg lekker spelen, kan eindelijk rebounds maken.
DOA2 is trouwens ook heel erg leuk als je een makkelijk multiplayer spel wil hebben, jammer dat 3 op de xbox uitkwam.
Het is daar PS2 heaven...... Spellen voor heel weinig en je PS2 wordt standaard omgebouwd....... Heb alleen zoveel spellen gekocht dat ik ze van me leven niet uitgespeeld krijg denk ik.DoctorV64 schreef op 26 March 2003 @ 19:01:
Maar goed, het ging ff om de mooie spellen.......
Hoe zit dat met die uitbreiding op Pro Evo Soccer 2? Soort extra disc met extra data?