Hey,
Ik heb sinds kort linux familiar op mn PDA (Compaq Ipaq 3600) aan de praat gekregen. Nu is het met ook al gelukt om een ppp verbinding te bouwen (via seriele poort):
linux als ppp-host en xp als client werkt goed, alleen is het niet echt makkelijk omdat windows xp niet automatisch kan verbinden, etc, etc.
Ik wil dus xp als host gebruiken. Nu ben ik al zover dat er een verbinding is ("<niet geverifieerde gebruiker> verbonden"), alleen kan ik niet pingen of ssh-en (vanaf beide kanten niet).
Dit is mijn /etc/ppp/options (op PDA dus):
het /etc/ppp/winxp-host chat-scriptje:
de ipconfig in xp levert:
de ifconfig in familiar:
Iemand ideeen om het aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt,
EmAiL
Ik heb sinds kort linux familiar op mn PDA (Compaq Ipaq 3600) aan de praat gekregen. Nu is het met ook al gelukt om een ppp verbinding te bouwen (via seriele poort):
linux als ppp-host en xp als client werkt goed, alleen is het niet echt makkelijk omdat windows xp niet automatisch kan verbinden, etc, etc.
Ik wil dus xp als host gebruiken. Nu ben ik al zover dat er een verbinding is ("<niet geverifieerde gebruiker> verbonden"), alleen kan ik niet pingen of ssh-en (vanaf beide kanten niet).
Dit is mijn /etc/ppp/options (op PDA dus):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| -detach noauth local nocrtscts lock user ppp connect 'chat -f /etc/ppp/winxp-host' 10.0.0.1:10.0.0.2 /dev/ttySA0 115200 persist |
het /etc/ppp/winxp-host chat-scriptje:
code:
1
2
3
| TIMEOUT 2 "" "CLIENTCLIENT\c" "SERVER" "SERVER\c" |
de ipconfig in xp levert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| ...
PPP-adapter RAS-serverinterface (inbellen):
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Standaardgateway. . . . . . . . . : |
de ifconfig in familiar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ...
ppp0 Link encap:Point-Point Protocol
inet addr:10.0.0.1 P-t-P:10.0.0.2 Mask:255.255.255.255
UP POINTOPOINT RUNNING NOARP MULTICAST MTU:1500 Metric:1
RX packets:25 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:26 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:3
RX bytes:303 (303.0 b) TX bytes:343 (343.0 b) |
Iemand ideeen om het aan de praat te krijgen?
Alvast bedankt,