Onbeperkt mms'en met NowMMS i.c.m. D*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Er staat op GoT heel wat informatie over dit onderwerp. Maar nergens een goed antwoord. Dus ik wou er maar een topic over openen.

Via NowMSS ( http://www.nowmms.com ) kun je je telefoon instellen zodat je gratis mms kunt versturen. Dat gaat dan over een GPRS verbinding. Het enige nadeel is dat je een paar keer per week een reclame mss'je krijgt. En dat je natuurlijk voor je GPRS data verkeer betaald. Maar bij D* Extended kun je onbeperkt data genereren.

Dat houd in dat je dus onbeperkt gratis kunt MMS'en ( afgezien van de € 6,- p/m voor Extended )

Wat nog mooier is is dat je provider onafhankelijk bent. Je kunt dus gewoon van T-Mobile naar D* sturen. En zelfs naar het buitenland. Geen enkel probleem.

Maar ik had een paar vragen hierover.

Vraag 1. Mits alle instellingen goed staan uiteraard, kun je dan gewoon een mms opstellen op je telefoon zoals je het normaal ook zou doen ? Dus een foto'tje maken etc en dan tekstje erbij zetten en dan gewoon versturen ? Dus merk je eigenlijk dat je gebruik maakt van NowMMS, of moet je je mms opstellen op een bepaalde site ?

Vraag 2. Degene die de MMS ontvangt, ontvangt hij hem dan gewoon in zijn MMS inbox van zijn telefoon ? Gelijk ? Of moet hij eerst iets downloaden ofzo van een wap site ?

Vraag 3. En is het bijvoorbeeld ook mogelijk om NowMSS te gebruiken via i-mode ? Dus gewoon een 6610 bijvoorbeeld icm met kpn i-mode ? Kun je dan ook MMS'en via NowMMS ?

Ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Want ik krijg mijn toestel binnenkort, en wil er zeker gebruik van maken. Ik heb ook een belgisch toestel ( icm imode) en hoop dat ik daarmee kan mms'en naar nederland toe. En natuurlijk andersom.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

volgens mij zijn dat 8 vragen :)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
8 of 3, wat maakt het uit :) Nee, klopt je hebt gelijk het zijn wat meer vragen. Maar ze horen dan een beetje bij mekaar hé ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Het enige nadeel is dat je een paar keer per week een reclame mss'je krijgt. En dat je natuurlijk voor je GPRS data verkeer betaald.
wat is er dan gratis :?

gratis bestaat niet.

bovendien vertrouw ik dat 'een paar keer per week reclame' niet zo eigenlijk :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm.....nu heb ik het dus net ingesteld...en de vragen die de topicstarter steld heb ik dus eigenlijk ook :)

Ehh...weet iemand het antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het niet aan de gang...
jammer maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:10:
Ik krijg het niet aan de gang...
jammer maar helaas..
Met Dutchtone niet?? Wat voor mobiel hjb je?? Ik heb de 7650...het enige wat ik heb ingesteld is een Nieuw GPRS Profiel (kopie van je standaard Extended profiel....maar nu alleen als startpage http://mms.now.co.uk/[telnr]=[password]! Sla dit toegangspunt op als MMS

Vervolgens bij de berichtinstellingen bij het toegangspunt voor MMS kiezen voor het MMS toegangspunt.

Dat werkte bij mij....k heb even via www.nowmms.com een testbericht gestuurd..dat werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op 14 March 2003 @ 15:16:
[...]

Met Dutchtone niet?? Wat voor mobiel hjb je?? Ik heb de 7650...het enige wat ik heb ingesteld is een Nieuw GPRS Profiel (kopie van je standaard Extended profiel....maar nu alleen als startpage http://mms.now.co.uk/[telnr]=[password]! Sla dit toegangspunt op als MMS

Vervolgens bij de berichtinstellingen bij het toegangspunt voor MMS kiezen voor het MMS toegangspunt.

Dat werkte bij mij....k heb even via www.nowmms.com een testbericht gestuurd..dat werkte!
ik heb ben/t-mobile ... die staat ook niet bij het lijstje van nowmms, maar ontving wel de code voor aanmelden :S
Testbericht heb ik ook geprobeerd te sturen. M'n telefoon zegt af en toe wel recieving... opent een gprs verbinding en doet verders niets

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow! het werkt hier met dutchtone!

Ik krijg wel een error aan het eind van het mmsje, maar hij komt wel gewoon over :?

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het dus icm mijn 6610 niet voor elkaar. Kan iemand de juiste instellingen posten van het profiel, want het lukt mij echt niet!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

AAC

HET WERKT!!

Met dutchtone extended en Sony Ericsson T300! werkt prima! maar ik geloof dat dutchtone per 31maart ook MMS gaat introduceren maar dan is dit natuurlijk wel gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het ook eens proberen, moet alleen wachten op de "activatie" sms met een confirmatie code. Zal wel even overheen gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 18:51:
Ik ga het ook eens proberen, moet alleen wachten op de "activatie" sms met een confirmatie code. Zal wel even overheen gaan...
valt wel mee khad um binnen 2 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De testmms heb ik keurig ontvangen. Verzenden / ontvangen wil geloof ik alleen nog niet helemaal. Ik heb als test een MMS bericht naar mezelf verstuurd, hij wordt wel keurig verzonden, maar ik ontvang niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 18:11:
Ik krijg het dus icm mijn 6610 niet voor elkaar. Kan iemand de juiste instellingen posten van het profiel, want het lukt mij echt niet!! :'(
Ik ben gewoon naar berichten, berichtinstellingen, multimediaberichten, instellen verbinding gegaan

Daar kies je Set1 en die rename je naar nowmms (voor het gemak ;) )

die maak je actief, en dan kies je : Actieve mm instellingen bewerken.

Naam set instellingen: nowmms
Homepage: http://mms.now.co.uk/+31jenummer=jepassword
Sessiemodus: Doorlopend
Gegevensdrager: GPRS
GPRS toegangspunt: internet
IP Adres: 213.48.20.10
Verificatietype: Normaal
Gebruikersnaam: nix invullen
Wachtwoord: nix invullen

Dan moet ie werken :)

Nu heb ik de instellingen toch wel zo staan dat ik niet hoef te betalen icm d* extended????

of heeft iemand het anders gedaan? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 22:24:
[...]

Ik ben gewoon naar berichten, berichtinstellingen, multimediaberichten, instellen verbinding gegaan

Daar kies je Set1 en die rename je naar nowmms (voor het gemak ;) )

die maak je actief, en dan kies je : Actieve mm instellingen bewerken.

Homepage: http://mms.now.co.uk/+31jenummer=jepassword
Sessiemodus: Doorlopend
GPRS toegangspunt: internet
IP Adres: 213.48.20.10
Gebruikersnaam: nix invullen
Wachtwoord: nix invullen

Dan moet ie werken :)

Nu heb ik de instellingen toch wel zo staan dat ik niet hoef te betalen icm d* extended????

of heeft iemand het anders gedaan? :?
Ik zou voor de zekerheid de naam van je toegangspunt wijzigen in "wap", geen idee of dit van belang is. Volgens mij is het wel / niet betalen afhankelijk van het gebruik van de gateway. Ik gebruik trouwens als gateway voor Extended "10.250.255.188".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 22:33:
[...]

Ik zou voor de zekerheid de naam van je toegangspunt wijzigen in "wap", geen idee of dit van belang is. Volgens mij is het wel / niet betalen afhankelijk van het gebruik van de gateway. Ik gebruik trouwens als gateway voor Extended "10.250.255.188".
Maar zit ik wel in het juiste menu in te stellen? Moet ik niet in het menu diensten zijn, en daar een nieuw profiel aanmaken???

Btw, dat ip gebruik ik bij het d* extended profiel.

Voor het nowmms profiel gebruik ik het ip adres wat ik gaf in mn post :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt prima icm vodafone!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 22:45:
[...]

Maar zit ik wel in het juiste menu in te stellen? Moet ik niet in het menu diensten zijn, en daar een nieuw profiel aanmaken???

Btw, dat ip gebruik ik bij het d* extended profiel.

Voor het nowmms profiel gebruik ik het ip adres wat ik gaf in mn post :)
Ik verwacht dat je niet meer verbind via Extended zodra je de gateway aanpast en er dus ook gewoon data in rekening wordt gebracht....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 23:07:
[...]

Ik verwacht dat je niet meer verbind via Extended zodra je de gateway aanpast en er dus ook gewoon data in rekening wordt gebracht....?
Iemand die uitsluitsel kan geven hoe ie alles precies heeft ingesteld op zn nokia?

Ik begin nou toch een beetje onzeker te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

even een antwoord op de vragen van de topicstarter:

vraag 1: ja, je kan gwoon een mms opstellen in je telefoon, hoef je niet voor naar een WAP site

vraag 2: nee, hij ontvangt een MMS text bericht met daarin een link (als het goed gaat) naar een WAP site waar hij de MMS kan bekijken (voor de international compatibility) net zoals bij b.v. Lycos MMS

vraag 3: weet ik niet, maar de nokia 6610 ondersteund tog geen imode !? ofwel!? geen idee eigluk :P

mijn ervaringen: werkt allemaal prima! alleen wel jammer dat je niet naar iemands mmsinbox kan versturen (als die tenminste geen member is van NowMMS) maar het via WAP moet, maargoed per 31 maart neem ik denk ik tog Orange MMS.

instellingen: ik heb een SE T300 dus voor nokia zou ik het niet weten maar bij mijn foon hoef je alleen maar ff het goede wap profiel te selecteren (Dutchtone/Orange Extended via GPRS, APN=WAP) en die MMS Server URL in te voeren, die van NowMMS dus..)

[ Voor 16% gewijzigd door AAC op 15-03-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp er nu totaal nix meer van :(

Hoe ik het in kan stellen icm d* extended! (met een nokia 6610)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippie, het is gelukt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt hier ook allemaal prima. Ik maak gewoon gebruik van de Dutchtone Extended gateway. Mijn GPRS verbinding voor nowMMS is dus exact hetzelfde als die van Dutchtone Extended, met enkel als homepage de url van nowmms.
Ook e-mailen werkt prima :) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

Hm, ik krijg (iig kreeg gister) bij http://mms.now.co.uk/Jep=Passwordvanjep een 404 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:59
maar wat betaal je nou wel, als je dus geen D* heb, maar T-mobile (zoals ik).

het ontvangen van MMS is gratis, en met nowMMS versturen is ook gratis?
maar blijkbaar zie ik iets over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
DrNizeGuy schreef op 16 March 2003 @ 15:08:
maar wat betaal je nou wel, als je dus geen D* heb, maar T-mobile (zoals ik).

het ontvangen van MMS is gratis, en met nowMMS versturen is ook gratis?
maar blijkbaar zie ik iets over het hoofd :?
volgens mij je gprs kosten. die zitten bij d* geloof ik in extended flatfree ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
marteltor schreef op 16 March 2003 @ 15:24:
[...]

volgens mij je gprs kosten. die zitten bij d* geloof ik in extended flatfree ofzo :?
Binnen Extended(dus de diensten van D*) is het flatfee, maar daarbuiten(internet) is het maar 2MB dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door waslijn op 16-03-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Nee, het hele wap-bare universum via de proxy van extended is flatfee. Ga je gebruik maken van http/email/whatever (dus niet via wap) kost het je dataverkeer. Je kunt dus wappen tot je een ons weegt, bijvoorbeeld met een html2wap parser ;). Zo zie je toch 't internet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door jep op 16-03-2003 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 11:34:
Het werkt hier ook allemaal prima. Ik maak gewoon gebruik van de Dutchtone Extended gateway. Mijn GPRS verbinding voor nowMMS is dus exact hetzelfde als die van Dutchtone Extended, met enkel als homepage de url van nowmms.
Dus jij zet in je telefoon als gateway voor mms: http://mms.now.co.uk/Jounaam=Joupassword en het werkt? Als ik er met wap heen surf krijg ik een 404, en als ik probeer te mms'n werkt dit simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Laatst online: 30-09 08:14

Spleasure

Ik hier?

jep schreef op 16 maart 2003 @ 19:04:
[...]

Dus jij zet in je telefoon als gateway voor mms: http://mms.now.co.uk/Jounaam=Joupassword en het werkt? Als ik er met wap heen surf krijg ik een 404, en als ik probeer te mms'n werkt dit simpelweg niet.
Ik heb het niet, maar als ik de posts hierboven lees moet je ipv je loginnaam je telefoonnummer doen ..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb als inlognaam mijn telefoonnummer...

+316xxxxxxxx=password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
vraag 2: nee, hij ontvangt een MMS text bericht met daarin een link (als het goed gaat) naar een WAP site waar hij de MMS kan bekijken (voor de international compatibility) net zoals bij b.v. Lycos MMS

mijn ervaringen: werkt allemaal prima! alleen wel jammer dat je niet naar iemands mmsinbox kan versturen (als die tenminste geen member is van NowMMS) maar het via WAP moet.
Dus bij members van NowMMS komt hij wel binnen in de inbox ? Dat zou al een stap vooruit zijn. Maar ook al mooi dat je hem gewoon kunt opstellen vanuit je telefoon. Dat is wel relaxed, dan kun je ook de foto's die je maakt gelijk versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ontvangen lukt niet, sturen half. Mijn zus krijgt wel wat, maar kan het niet ophalen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

email naar mms werkt ook :D

Deze service is echt ge-wel-dig!

mms me op koz@nowmms.com :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 11:34:
mailen werkt ook goed??? hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 21:43:
[...]

Ik heb je mmsje gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Niet als gateway, maar als "homepage".
Als gateway gebruik ik gewoon de Extended gateway (ipv de gateway van nowMMS). Zolang je verbind via de Extended gateway word er volgens mij geen dataverkeer in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 21:43:
[...]

Je verstuurd gewoon een MMS bericht naar een e-mailadres vanuit je telefoon of een e-mail bericht naar ja gebruikersnaam@nowmms.com adres. Werkt uitstekend :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg wel een mms maar krijg ze niet goed op mijn display...doe toch iets fout...zie de afzender wel als ik een mss stuur naar ....@nowmms.com maar zie geen inhoud.

heb jij ook D*??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 19:48
Is het nou ook mogelijk om een tekstbericht te versturen via MMS zodat ie aankomt als SMS? dus zegmaar een goedkope variant van SMS'en (als ik uitga van 160 bytes per bericht kom ik - overhead niet meegerekent - op ongeveer 0.46 eurocent per bericht :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
|orion schreef op 16 March 2003 @ 22:50:
Is het nou ook mogelijk om een tekstbericht te versturen via MMS zodat ie aankomt als SMS? dus zegmaar een goedkope variant van SMS'en (als ik uitga van 160 bytes per bericht kom ik - overhead niet meegerekent - op ongeveer 0.46 eurocent per bericht :))
edit:
gebaseert op het t-mobile tarief van 30 euro per MB, zie ook:
http://www.t-mobile.nl/ht..._en_tarieven/ps1.76.8.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
- dubbelpost -

Pak steeds de quote knop ipv de edit knop, mijn diepste schaamte en verontschuldigingen daarvoor

[ Voor 80% gewijzigd door |orion op 16-03-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm das een goeie :D

Es ff testen op mn panasonic GD93 ICM Ben vaak

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 22:01:
ik krijg wel een mms maar krijg ze niet goed op mijn display...doe toch iets fout...zie de afzender wel als ik een mss stuur naar ....@nowmms.com maar zie geen inhoud.

heb jij ook D*??
Een MMS bericht verstuur je toch ook gewoon naar een mobiel nummer en niet naar het e-mailadres?
Ik heb Dutchtone. Gewoon een exact kopie van mijn Extended toegangspunt gemaakt en alleen de homepage veranderd in dat adres van nowMMS.
E-mails verstuurd naar nickname@nowmms.com ontvang ik keurig per MMS op mijn telefoon. Zelf kan ik ook prima MMS'en naar andere e-mailadressen. MMS naar andere telefoons dan die van mijzelf heb ik nog niet uit kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 23:08:
[...]

Een MMS bericht verstuur je toch ook gewoon naar een mobiel nummer en niet naar het e-mailadres?
Ik heb Dutchtone. Gewoon een exact kopie van mijn Extended toegangspunt gemaakt en alleen de homepage veranderd in dat adres van nowMMS.
E-mails verstuurd naar spiritx@nowmms.com ontvang ik keurig per MMS op mijn telefoon. Zelf kan ik ook prima MMS'en naar andere e-mailadressen. MMS naar andere telefoons dan die van mijzelf heb ik nog niet uit kunnen proberen.
Ik mail 2 mms je mn nummer even als je dat goed vind? Probeer me dan eens "gratis" te mmsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 23:10:
[...]

Ik mail 2 mms je mn nummer even als je dat goed vind? Probeer me dan eens "gratis" te mmsen...
MMS on the way. Jij gebruikt ook NowMMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 23:17:
[...]

MMS on the way. Jij gebruikt ook NowMMS?
Hebbes!

Jep ik gebruik ook nowmms :D

Mooie hond ;)

[edit:

Wat wel vreemd is, ik heb 10 min geleden een mms naar mn panasonic GD93 gestuurt icm Ben Vaak. Hier heb ik nog steeds niets op ontvangen (geen mms, duh :P, maar ook nog geen mmsje van ben: er ligt een mms voor u klaar daar en daar)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

het werkt tog niet helemaal lekker hier :P

gister ontving ik nog prima en verstuurde ie ook nog prima maar vandaag helemaal niet meer, ik kan niet ontvangen, en als ik naar een mobiel nummer verstuur ontvangt diegene nix en als ik naar email verstuur ontvangt die het wel maar dan met allemaal bijlages van het gifje en de texten enzo.. kan iemand ff mms'en naar me mobiele nummer? ik stuur via email wel ff m'n nummer dan.

weet iemand trouwens hoe je je afmeld ??

[ Voor 7% gewijzigd door AAC op 17-03-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAC schreef op 17 maart 2003 @ 13:24:
het werkt tog niet helemaal lekker hier :P

gister ontving ik nog prima en verstuurde ie ook nog prima maar vandaag helemaal niet meer, ik kan niet ontvangen, en als ik naar een mobiel nummer verstuur ontvangt diegene nix en als ik naar email verstuur ontvangt die het wel maar dan met allemaal bijlages van het gifje en de texten enzo.. kan iemand ff mms'en naar me mobiele nummer? ik stuur via email wel ff m'n nummer dan.

weet iemand trouwens hoe je je afmeld ??
Komtumaar met uw nummer :) Probeer ik t wel ffies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik wil je wel MMS'en, weet ik meteen of het bij mij goed wertk, ik heb een p800 met D* zie voor e-mailadres m'n profiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie: [rml]SpiritX in "[ GPRS] Dutchtone Extended!"[/rml]

Ik heb natuurlijk gelijk even gecontroleerd of ik inderdaad verbind via mijn Extended profiel, met de instellingen die ik gebruik voor NowMMS. Dit blijkt inderdaad het geval te zijn. Er word geen Extended Acces dataverbruik in rekening gebracht wanneer ik een MMS via nowMMS verzend of ontvang :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben er nu dus al wel achter hoe ik pics en beltonen naar mn gsm stuur zonder te wappen :D Gewoon lekker met de email :D

Weet iemand of dit ook werkt met midlets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
|orion schreef op 16 maart 2003 @ 22:52:[...]
edit:
gebaseert op het t-mobile tarief van 30 euro per MB, zie ook:
http://www.t-mobile.nl/ht..._en_tarieven/ps1.76.8.asp
Ik vond op mijn nokia 3510i telefoon de mogelijkheid om sms'jes via gprs te verzenden maar ook dat kost gewoon de gebruikelijke 23 cent waar met een beetje ongeluk ook nog eens de kosten van gprs bovenop komen. Heeft iemand al een mogelijkheid gevonden om een mms te versturen zo dat ie aankomt als sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit:
foutje

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

|orion schreef op 17 March 2003 @ 17:01:
[...]
Ik vond op mijn nokia 3510i telefoon de mogelijkheid om sms'jes via gprs te verzenden maar ook dat kost gewoon de gebruikelijke 23 cent waar met een beetje ongeluk ook nog eens de kosten van gprs bovenop komen. Heeft iemand al een mogelijkheid gevonden om een mms te versturen zo dat ie aankomt als sms?
je kan tog in een mmsje alleen text schrijven en dat versturen, dan komt het wel aan als mms maar issut tog gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAC schreef op 17 March 2003 @ 17:19:
[...]

je kan tog in een mmsje alleen text schrijven en dat versturen, dan komt het wel aan als mms maar issut tog gratis.
Ja maar daar heeft iemand die geen mms telefoon heeft niets aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
Ik heb iets verzonden aac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

Ares schreef op 17 March 2003 @ 17:38:
Ik heb iets verzonden aac
kheb um net ontvangen, maar ik heb (maar) 256 kleuren display dus wat is dat plaatje psies :P ?

het lijkt een p800....

[ Voor 6% gewijzigd door AAC op 17-03-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nokia 7250 (zelfde menu e.d. als 7210/6610) en krijg het verzenden niet voor elkaar. Ik heb de d* extended instellingen opgeslagen en geactiveerd bij 'diensten', de homepage veranderd in de homepage van nowmms met mijn nummer en password. Daarna heb ik diezelfde instellingen ingevoerd bij mijn 'multimedia berichten instellingen' via het berichten menu.

Ik kan wel de test MMSjes van nowmms ontvangen, maar als ik wil verzenden lukt het niet en krijg ik 'verzenden multimediabericht mislukt'.

Mijn vraag aan mensen met d* en een 6610/7210/7250: waar mis ik iets of waar heb ik teveel ingesteld |:( ???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
AAC schreef op 17 March 2003 @ 17:19:
[...]

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 17:34:
[...]

Ja maar daar heeft iemand die geen mms telefoon heeft niets aan... :)
Dat wou ik net zeggen ja, het gaat mij alleen maar om het goedkoper (gratis) verzenden van sms berichten, die plaatjes en muziek hoeft van mij niet zo, daar gebruik ik email voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met een 6610/7210, kunnen jullie mij vertellen wat jullie precies bij 'diensten' hebben ingevuld (d* extended instellingen)? En daarna welke instellingen je precies moet hebben bij 'multimedia bericht instellingen' via het berichtenmenu?

Ik heb dit bij 'diensten':

Naam set: nowmms
Homepage: http://mms.now.co.uk/+316......=eigen password
Sessiemodus: doorlopend
Verbinding beveiligen: uit
GPRS toegangspunt: wap
IP adres: 10.250.255.188
Verificatietype: normaal
Login type: automatisch
Gebruikersnaam: 0628000000
Wachtwoord: (niks)

En ik heb dit bij 'multimedia bericht instellingen' via het berichtenmenu:

http://mms.now.co.uk/+316......=eigen password

Er zal ongetwijfeld een fout in zitten, want momenteel kan ik geen mms versturen. Wie wil mijn instellingen even corrigeren? Ik heb de hele topic gevolgd, maar kom er niet uit. Alvast bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAC
  • Niet online

AAC

het zal er wel niet aan liggen, maar ik heb bij gebruikersnaam: dutchtone en bij Wachtwoord: password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 19:24:
Mensen met een 6610/7210, kunnen jullie mij vertellen wat jullie precies bij 'diensten' hebben ingevuld (d* extended instellingen)? En daarna welke instellingen je precies moet hebben bij 'multimedia bericht instellingen' via het berichtenmenu?

Ik heb dit bij 'diensten':

Homepage: http://mms.now.co.uk/+316......=eigen password
Verbinding beveiligen: uit
Login type: automatisch

En ik heb dit bij 'multimedia bericht instellingen' via het berichtenmenu:

http://mms.now.co.uk/+316......=eigen password

Er zal ongetwijfeld een fout in zitten, want momenteel kan ik geen mms versturen. Wie wil mijn instellingen even corrigeren? Ik heb de hele topic gevolgd, maar kom er niet uit. Alvast bedankt! :)
Imho moet je bij Set1 wel je normale d* GPRS profiel laten staan! zo kan ie lijkt me namelijk niet connecten naar dutchtone.

Je moet dus bij diensten - > bij instellingen set1 je standaard extended instellingen laten staan, en bij set2 de nowmms instellingen.

Bij je multimediaberichten staan je instellingen goed!

Probeer dit eens? ik gis ook maar wat in t rond hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KzmZ: bij 'diensten' heb ik nu mijn standaard d* extended instellingen geactiveerd. Bij multimediaberichten instellingen heb ik niks veranderd, want dat zou kloppen. Toch krijg ik na verzending meteen een foutmelding... Heb je zelf een 6610/7210? En kun je anders je, of iemand anders, de precieze instellingen (alle instellingen per set) even hier posten?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 19:57:
KzmZ: bij 'diensten' heb ik nu mijn standaard d* extended instellingen geactiveerd. Bij multimediaberichten instellingen heb ik niks veranderd, want dat zou kloppen. Toch krijg ik na verzending meteen een foutmelding... Heb je zelf een 6610/7210? En kun je anders je, of iemand anders, de precieze instellingen (alle instellingen per set) even hier posten?
Diensten:
Set1

Naam set instellingen: Extended instellen
Homepage: http://wap.dutchtone.nl
Verbinding beveiligen: UIT
GPRS Toegangspunt: wap
IP-adres: 10.250.255.188
Login-type: Automatisch
Wachtwoord: (leeg)

Deze staat als actieve set ingesteld

Set2
Homepage: http://mms.now.co.uk/+31648xxxxxx=wachtwoord

Berichtinstellingen:
Berichten->Berichtinstellingen->Multimediaberichten->Instellen Verbinding->

Homepage: http://now.mms.co.uk/+31648xxxxxx=wachtwoord

Deze staat als actieve set voor het versturen van multimedia berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat het met t-mobile dus niet werkt.
Waarom zal dat zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 20:53:
Jammer dat het met t-mobile dus niet werkt.
Waarom zal dat zijn??
Je kunt de instellingen van T-Mobile toch naar je telefoon laten smsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel aan mijn telefoon liggen (nieuwe 7250 misschien wat probleempjes...) want ik krijg het niet voor elkaar! Alles staat goed, zoals in deze topic aangegeven wordt, maar het verzenden mislukt steeds. Gewoon GPRS'en lukt wel, heel vaag. Meer mensen met dit probleem??

En KzmZ, bedankt voor je moeite :) !

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 21:18:
Het zal wel aan mijn telefoon liggen (nieuwe 7250 misschien wat probleempjes...) want ik krijg het niet voor elkaar! Alles staat goed, zoals in deze topic aangegeven wordt, maar het verzenden mislukt steeds. Gewoon GPRS'en lukt wel, heel vaag. Meer mensen met dit probleem??

En KzmZ, bedankt voor je moeite :) !
Np, geen moeite.

Misschien kun je je telefoon even terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan d* ff vragen om opnieuw de extended instellingen te sturen? (als dat kan ivm opgeslagen bestandjes e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook teruggaan naar de fabrieksinstellingen helpt niet. Ik vrees dat het een software probleem is, want met mijn S55 lukt het allemaal wel.
Ik zal het geheel ook nog even testen in de 7250 van mijn broertje, maar die heeft dezelfde software versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb hier een 7650....heb de instellingen staan zoals KzMz ze ook heeft en ik kan MMS berichten ontvangen en versturen (versturen heb ik net gedaan.....kreeg geen foutmelding)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op 18 maart 2003 @ 09:00:
Ik heb hier een 7650....heb de instellingen staan zoals KzMz ze ook heeft en ik kan MMS berichten ontvangen en versturen (versturen heb ik net gedaan.....kreeg geen foutmelding)...
Kun je ook versturen naar e-mail?

Ik vraag me nog steeds af waarom mensen met ben dit niet kunnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares
AAC schreef op 17 March 2003 @ 17:42:
[...]

kheb um net ontvangen, maar ik heb (maar) 256 kleuren display dus wat is dat plaatje psies :P ?

het lijkt een p800....
Yup foto'tje van de doos van m'n p800 :)
Heb de rest van je berichtjes zonder problemen ontvangen!
Goede service dit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
|orion schreef op 17 March 2003 @ 18:54:

Dat wou ik net zeggen ja, het gaat mij alleen maar om het goedkoper (gratis) verzenden van sms berichten, die plaatjes en muziek hoeft van mij niet zo, daar gebruik ik email voor...
Om nog even hierop terug te komen, ik heb het geprobeert met mobiSMS (http://www.mobiwireless.com/MobiSMS/) op mijn T-mobile prepaid telefoon, en nadat ik het had gedownload, geinstaleert en geregistreerd was er al 5 euro weg :/

Daarna met nog een klein beetje hoop over 2 sms berichten gestuurt en hoewel deze wel aankwamen kosten ze omgerekend 0.57 euro per bericht... Dit betekend dat ik er voor een klein expiriment 7 euro doorheen heb gejaagd terwijl het juist goedkoper had moeten worden :(

Blijkbaar klopt het tarief van 30 (!) euro per MB op de T-Mobile site want voor die hoeveelheid bytes heb ik nog nooit zoveel betaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
30 euro per mb is echt _ziek_.
bij dutchtone is het 10% ervan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
Ik hoopte al op een zpelvaud, maar in een ander topic staat al een bevestiging van die 30 euro, das ook het enige waar ik ontevreden over ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|orion schreef op 18 March 2003 @ 16:36:
Ik hoopte al op een zpelvaud, maar in een ander topic staat al een bevestiging van die 30 euro, das ook het enige waar ik ontevreden over ben :(
Dan moet je d'r een GPRS "bundel" bij afsluiten. GPRS Actief of GPRS Intensief:
http://www.t-mobile.nl/ht..._en_tarieven/ps1.76.3.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 17:22:
[...]

Dan moet je d'r een GPRS "bundel" bij afsluiten. GPRS Actief of GPRS Intensief:
http://www.t-mobile.nl/ht..._en_tarieven/ps1.76.3.asp
Ik zie het hier niet staan, maar voor bijvoorbeeld een smsbundel moet je ook een abbonement hebben, is dat hier dan ook niet het geval? Ik dacht dat namelijk wel ergens gelezen te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|orion schreef op 18 maart 2003 @ 22:28:
[...]
Ik zie het hier niet staan, maar voor bijvoorbeeld een smsbundel moet je ook een abbonement hebben, is dat hier dan ook niet het geval? Ik dacht dat namelijk wel ergens gelezen te hebben...
Sorry, inderdaad. Dit geldt inderdaad alleen voor abonnees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:55
hoe kan ik een mms naar een email sturen met dutchtone en een nokia7650, moet ik een email adres hebben ?? waar moet ik instellen dat het naar een mail moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
hmm krijg je nou nog veel reklametroep met dat nowMMS? of valt dat mee?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 23 March 2003 @ 20:06:
hmm krijg je nou nog veel reklametroep met dat nowMMS? of valt dat mee?
Ik heb nog geen enkel reclame mmsje gehad...

volgens mij wordt t alleen een beetje traag... mn vriendin heeft me gister gemmst op mn nowmms email en ruim 28 uur laten kwamen ze pas aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 20:12:
[...]

Ik heb nog geen enkel reclame mmsje gehad...

volgens mij wordt t alleen een beetje traag... mn vriendin heeft me gister gemmst op mn nowmms email en ruim 28 uur laten kwamen ze pas aan :(
Vanaf gistermiddag is er een storing geweest, die geduurd heeft tot het einde van de middag vandaag. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, ik zit nu al een tijd te pielen met mijn S55, maar ik krijg het niet voor elkaar. Heeft iemand de juiste instellingen hiervoor? Ik kan nergens bij MMS settings m'n 'homepage' instellen, ik denk dat dat 'relayserver' is. Als ik die op mms.now.co.uk/+31blabla zet, werkt het nog niet :( Verbindingsprofiel is ok, dat heb ik al gecontroleerd. Kan een andere siemens-gebruiker me even op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
ik heb pas een probleem :P ik kan geen mms versturen :'( wel onvangen wat doe ik fout nokia 7650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 23 March 2003 @ 23:01:
ik heb pas een probleem :P ik kan geen mms versturen :'( wel onvangen wat doe ik fout nokia 7650
Ik denk dat jij eens wat beter topics moet lezen (net zoals het D* extended topic)

maargoed:

Verwijderd in "Onbeperkt mms'en met NowMMS i.c.m. D*"

edit:
Ik neem aan dat deze instellingen gewoon werken voor de 7650

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:26
En bij mij werkt het ook :*)
(T68i met D* extendid)

Vraagje:

Als ik een mailtje stuur naar <usser>@nowmms.com dan ontvang ik die netjes op mij telefoon.
Maar als ik hem reply krijg ik alleen de het getypte (op tel) en een bijlage:
<smil>
<head>
<layout>
<root-layout height="240px" width="160px"/>
<region id="Image" top="0" left="0" height="50%" width="100%" fit="hidden"/>
<region id="Text" top="50%" left="0" height="50%" width="100%" fit="hidden"/>
</layout>
</head>
<body>
<par dur="2000ms">
</par>
<par dur="2000ms"><text src="mms.txt" region="Text">
</text>
</par>
</body>
</smil>
Wat ik met die bijlage moet is mee raadsel maar is het ook mogelijk om het orginele bericht bij te voegen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Verwijderd schreef op 23 March 2003 @ 23:08:
[...]

Ik denk dat jij eens wat beter topics moet lezen (net zoals het D* extended topic)

maargoed:

Verwijderd in "Onbeperkt mms'en met NowMMS i.c.m. D*"

edit:
Ik neem aan dat deze instellingen gewoon werken voor de 7650
ja ik heb dat gelezen :| en heb het zo ingesteld tenminste op men 7650 heb ik gewoon een inbelpunt met die gegevens en bij instellingen voor mms, heb ik hem naar dat inbelpunt verwezen, ontvangen doet die ook wel, alleen versturen niet, hij maakt wel eerst grps verbinding en dan geeft die een melding dat die niet is vertsuurd en het over 10 min nog is probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
heeel raar, heb bij die site van nowmms een instelling sms van kpn laten sturen heb gebruikersnaam en ip aangepast en het werk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NowMMS is weer down? MMS-to-Email werkt weer niet en andersom ook niet....
Gaat niet erg geweldig zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
aha, kan wel had half uur geleden 2x mms gestuurd naar telefoon en mail, maar ze komen niet aan. hopen dat het niet zo lang duurt

ps kan iemand het zeggen als het weer werk, zit nog al te testen weet niet of het dan door mij komt of door hun O-) O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Mich op 24-03-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Ha balen. Ik vond dit topic vanmiddag en het werkte metteen
En toen later weer niet. Maar zoals ik hier nu lees ben ik niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DE_Michiel schreef op 24 maart 2003 @ 16:49:
heeel raar, heb bij die site van nowmms een instelling sms van kpn laten sturen heb gebruikersnaam en ip aangepast en het werk :|
Dus heb jij mijn instellingen niet overgenomen en het topci niet gelezen zoals ik dus zei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
nee ik ben erachter wat anders is, inplaats van je telefoon nummer als gebruikersnaam stond er nu het begin van je emailadres dus wat voor de @nowmms.com staat

en daarna kon ik wel versturen, nu is het alleen nog niet aangekomen omdat het down is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt dit ook met Vodafone Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 22:09:
Werkt dit ook met Vodafone Live?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
Jammer: Ik ken NowMMS nu zo'n 18 uur waarvan ze ruim 15 uur down zijn :(
Hoe lang zijn ze de vorige keer down geweest??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grolle schreef op 25 maart 2003 @ 10:59:
Jammer: Ik ken NowMMS nu zo'n 18 uur waarvan ze ruim 15 uur down zijn :(
Hoe lang zijn ze de vorige keer down geweest??
Vorige week heb ik de hele week geen problemen gehad.... toen werkte het echt per-fect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
ach ik heb ook nog geen reklame gehad dus echt ze*ken mag ik ook nie ;)
Pagina: 1 2 Laatste