Toon posts:

[XP] Zwervend profiel niet gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop, daarop meld ik me aan met een gebruiker momenteel op de lokale computer, tevens meld ik me soms aan bij de PDC hier, de gebruikersnamen zijn hetzelfde, ik heb met gpedit.msc aangepast dat hij niet het zwevende profiel mag gebruiken/updaten etc.

Maar de profielmap van de lokale users is Documents and Settings\Standard,

Kan ik die veranderen in de username van het lokale profiel zodat als ik me aanmeld lokaal en via de PDC ik dan altijd exact dezelfde files/instellingen heb?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

je default profile settingsk kun je veranderen in
hkey_local_machine\software\microsoft\windows nt\current version\profilelist\

dan de waarde in ProfilesDirectory kun je verandere naar bijvoorbeeld %systemroot%profiles\ of welke dir je ook wilt. Let wel je moet je profile er dan ook heen kopieeren.

Dit zal je echter niet helpen om domain profile en local profile gelijk te trekken omdat deze allebei een Security Identifier hebben die uniqe is.

[ Voor 20% gewijzigd door mutsje op 14-03-2003 15:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus is wat ik wil mogelijk? Me aanmelden bij het domein voor de toegang tot shares e.d. en toch zonder enig verschil te merken thuis door kunnen werken?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

dat is alleen mogelijk als je je local profile zo instelt dat je zelfde username & password hebt als op het domain en dan niet op het domain inlogt maar de shares benaderd met net use * \\ip\sharename