Toon posts:

[zonnet]Multi PC modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag overstappen van mijn kabel verbinding naar ADSL. Ik wil naar ADSL family erg aantrekkelijk. Alleen mijn eerste probleem is dat ik het Internet wil delen, daarvoor kan ik dus het beste deze versie kiezen van het abbonnement met ethernetmodem: http://www.zonnet.nl/breedband/br_modem_family_breedb.html
Daar zit al een switch/router in van 4poorten, alleen ik heb nu een sitecom router(net gekocht) die ik dan dus niet gebruik(wat niet zo erg is) alleen die heeft wel UpNp ondersteuning. Weet iemand of deze modem/router dat ook heeft en wat waar ik meer informatie kan vinden over deze modem/router. Daarnaast vraag ik me af of er ook geen ethernet modem te krijgen is waarbij ik dan mijn sitecom router kan gebruiken.

Ik heb al gesearcht, alleen niet gevonden wat ik preces wil weten

Verwijderd

als ik jou was zal ik gewoon de standaard modem aanschaffen voor je adsl, en je switch aansluiten via de uplink op de modem, met een gewone PtP kabel. Dan even op iedere pc je mxstream ceedeetje erinschuiven, en als het goed is, dan werkt het gewoon, omdat die nieuwe modems (die met die ronde vormen) al "voorgetweaked" zijn. maar als je die multipcmodem wil gebruiken, volgens mij kan je die ook gewoon uplinken

Verwijderd

Topicstarter
1.jah maar ik heb geen switch maar al een router met WAN aansluiting maar niet een USB ingang, die moet ik dus dan maar verkopen?
2.als ik je goed begrijp dus kan ik met de USB modem die ik dan ontvang Internet delen. Daar zit dan dus nog een uplink poort op? waarop ik een switch kan hangen?

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
1. dan zou je dus een gewoon ethernet modem moeten nemen ipv een usb modem.

2. nee

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus een verbinding nemen bij versatel en daar kun je alleen kieze uit USB of MULTI pc modem>dan zou ik dus die multi pc modem kiezen (ethernet) alleen dan is de vraag heeft deze UpNp ondersteuning en zoniet kun je er poorten op forwarden? Iemand ervaring?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 13:57:
1.jah maar ik heb geen switch maar al een router met WAN aansluiting maar niet een USB ingang, die moet ik dus dan maar verkopen?
2.als ik je goed begrijp dus kan ik met de USB modem die ik dan ontvang Internet delen. Daar zit dan dus nog een uplink poort op? waarop ik een switch kan hangen?
Het multi-PC modem dat erbij zit, is volgens mij een ethernet modem (ja, ik heb hetzelfde besteld Zonnet family met multi-PC modem).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

ik had het over de ethernetmodem dus.... ik weet niet hoe jij met een usb kabel een switch / router wil uplinken :? :? :? als het je lukt, laat me even weten hoe, want daar valt grof geld mee te verdienen

Verwijderd

Topicstarter
deze heeft dus een 4poorts router/switch toch? Kun je daar poorten forwarden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 14:04:
ik had het over de ethernetmodem dus.... ik weet niet hoe jij met een usb kabel een switch / router wil uplinken :? :? :? als het je lukt, laat me even weten hoe, want daar valt grof geld mee te verdienen
misschien was het mogelijk :Y) je weet maar nooit wat erop de markt is

maar kun je nou poorten erop forwarden op dat ethernet modem? en heeft hij UpNp ondersteuning?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 14:06 ]

Verwijderd

ik zien net op de zonnet page, dat ze geen ethernet modempie leveren, dat gaat je dus een hoop (onnodig) doekoe's kosten. sux dus, maar daar waren we al 8er bij zonnet (flameflameflame) ik zal als ik jou was om een paar centen te besparen, of een proxy bouwen en daar je usb modem op gooien, of een andere provider kiezen en toenet geboden optie kiezen

Verwijderd

Topicstarter
ja, ok maar er is dus die manier van een multi pc modem, dat dan maar doen. Ja, zou graag wel een adnere provider willen alleen nieamnd heeft zo'n doede aanbieding 35 euro voor 16kb/s upload en 64kb/s download voor 35eurootjes :P

weet iemand dus of de multi pc modem rotzooi is? En zoniet, of hij UpNp ondersteunt en zoniet of je in de configuratie kan en poorten kunt forwareden

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 14:10 ]

Verwijderd

maar toch snap ik niet waarom je zo moeilijk wil doen, gewoon met een pair to pair kabeltie die multi pc modem aan de uplink van je swich prikken, en zorgen dat je iprange binnen de 10.0.0.*** blijft zitten, dan kan er niets mis gaan

edit:

en vergis je niet he, 16 / 64 is niet meer de basissnelheid, dat is 96KB/s

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 14:16 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
35 € voor 64/16 verbinding? Wat een ripoff, ik heb voor nog geen 40€ een 2M/128k verbinding, en ethernet modem

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
nou laat staan dat ik dat dus doe. Ik plug dat modempje in me switch. Dan kan ik op de swicht mijn andere pc's aansluiten en hun Ip allemaal dus 10.0.0.001, 10.0.0.002 enz. geven. Dan heb ik dat gedaan en klaar ben ik dan? of heb je nog meer gezeur? Met inbellen van de computers zijn daar dan geen problemen?

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op 14 March 2003 @ 14:13:
35 € voor 64/16 verbinding? Wat een ripoff, ik heb voor nog geen 40€ een 2M/128k verbinding, en ethernet modem
WAARDAN???

• Guru Evi
(jarig!)
Telenet (Belgie) is een kabelprovider die ik heb. Ik werk bij Skynet ADSL en die hebben ook een 2Mbit/128 verbinding maar iets duurder.
Hehe, ik ben consument bij de concurrent van mijn baas.
En btw: er zijn hier stickies over internet-delen enzo, daar staat alles op uitgelegd:
Je hebt je modem nodig (ethernet) een router en die router moet je instellen, dat is alles wat je moet doen, je kunt ook de router met modem ingebouwd kopen. De router doet alles, inbellen enzovoort.

[ Voor 61% gewijzigd door Guru Evi op 14-03-2003 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op 14 maart 2003 @ 14:16:
Telenet (Belgie) is een kabelprovider die ik heb. Ik werk bij Skynet ADSL en die hebben ook een 2Mbit/128 verbinding maar iets duurder.
Hehe, ik ben consument bij de concurrent van mijn baas.
haha, zal je baas leuk vinden. Maarja zo hoord het, goed werk Herman _/-\o_

ik zal eens zonnet mailen of ze niet een mogelikheid hebben om mij gewoon een ethernet modem te leveren, die krengen zijn goedkoper dan die multi pc modem's

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 14:20 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-08 10:55

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Jammer, maar het is in België (ik was ook wel geïnteresseerd :P )

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 14 maart 2003 @ 14:19:
[...]

Jammer, maar het is in België (ik was ook wel geïnteresseerd :P )
Ik ga in BELGIE wonen!! allemaal voordelen, huizen goedkoper+ Internet goedkoper, alleen tja....de mensen die er wonen praten zo irritant8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 14:15:
nou laat staan dat ik dat dus doe. Ik plug dat modempje in me switch. Dan kan ik op de swicht mijn andere pc's aansluiten en hun Ip allemaal dus 10.0.0.001, 10.0.0.002 enz. geven. Dan heb ik dat gedaan en klaar ben ik dan? of heb je nog meer gezeur? Met inbellen van de computers zijn daar dan geen problemen?
doe maar 10.0.0.102 ipv 10.0.0.002 etc.

ennuh gezeur... ff dimmen he, jij stelt een vraag... :P

GoT les 1: als er iemand zeurt, dan is dat de topicstarter

GoT les 2: zeurt de topicstarter niet, lees dan les 1 nogmaals grondig door

lekker offtopic, maar had ik gewoon zin in O-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 14:23:
[...]

doe maar 10.0.0.102 ipv 10.0.0.002 etc.

ennuh gezeur... ff dimmen he, jij stelt een vraag... :P

GoT les 1: als er iemand zeurt, dan is dat de topicstarter

GoT les 2: zeurt de topicstarter niet, lees dan les 1 nogmaals grondig door

lekker offtopic, maar had ik gewoon zin in O-)
haha, sorry mag ik even lachen
:) :*) :*)

ja sorry, maar sosm wordt ik een beetje ziek van al die dingen die je moet invullen, vooral als het niet werkt.

daarnaast wil ik op 1 van deze pc's die dan op het internet komen een webcam laten draaien via msn. Geeft dit problemen?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 14:26 ]

Verwijderd

nee hoor, gewoon kwestie van je poorten goed mappen, via een proxy word het wel een stuk lastiger, maar bij mij werkt het ook gewoon zonder dat ik de poorten gemapt heb

• Guru Evi
(jarig!)
Ja dit geeft problemen, Microsoft ondersteunt geen firewalls meer, je moet overgaan op een ander (gratis) systeem die veel beter is wil je dat doen (zoek eens op google)

• Guru Evi
(jarig!)
@double_j_wicked: die portmapping werkt toch maar voor 1 pc, ik heb er wel 8 achterhangen

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op 14 maart 2003 @ 14:29:
Ja dit geeft problemen, Microsoft ondersteunt geen firewalls meer, je moet overgaan op een ander (gratis) systeem die veel beter is wil je dat doen (zoek eens op google)
hier begin ik niet aan. Al eerder internet gedeelt, wat ervaring opgedaan maar ook vaak de fout in gegaan met instellingen en daar heb ik geen zin meer in. Ik regel het wel via de Multi pc modem van zonnet en plug daar mijn pc'tjes in en hoop dta ik daar me poorten kan forwarden.

Oellie baalt dat ze geen ethernet modems leveren

Verwijderd

Guru Evi schreef op 14 March 2003 @ 14:30:
@double_j_wicked: die portmapping werkt toch maar voor 1 pc, ik heb er wel 8 achterhangen
oh :? ik d8 dat je dan gewoon doorging met het volgende ip :? of ben ik dan hier de jackass?

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand anders, een goede plaats om een ethernet modem (los)te kopen?? KPN kun je hem voor 199 pleuro kopen, iemand een goedkopere plaats?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
www.routershop.nl

Verder ondersteund de 510 wel UPNP

Ik heb overigens een 510 met 1 poort en daarachter een switch.

Je kan ook een 510 nemen en die in pptp condfig zetten en dan je router laten inbellen bij kpn

[ Voor 86% gewijzigd door raymonvdm op 14-03-2003 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
is de 510>>de ethernet modem, of juist multi pc modem?

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 14:38:
[...]

oh :? ik d8 dat je dan gewoon doorging met het volgende ip :? of ben ik dan hier de jackass?
Nee doormappen is alleen voor als je een verbinding van buitenaf naar jou pc wilt maken bijvoorbeeld voor een webserver (poort: 80) of als je een spel online wilt hosten. Dan moet je dus op je router instellen dat hij die poort naar een bepaald ip-adres doorstuurd. Je kan ook een Defserver (default server) draaien dan stuurd hij alle inkomende poorten door naar 1 opgegeven ip-adres.

edit:
Zorry had niet goed gelezen, toch wel goede uitleg al zeg ik het zelf dus ik laat het maar staan :P

[ Voor 11% gewijzigd door _WgV_ op 14-03-2003 20:50 ]

#StopBurningStuff

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
510 is ethernet modem
510i is ethernet modem voor isdn
510i v4 is volgens mij die ene met de switch erin.

Maar je ziet het wel aan de prijs.

Ik heb degene zonder switch

Want ik heb namelijk deze switch

http://www.w-linx.com.tw/products/network/smart_hub.htm

SW016-HR. Nou ja smart hub / switch volgens mij een switch want hij kan op fdup.
Pagina: 1