[Win98] Geen toetsenbord en muis

Pagina: 1
Acties:

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 16:06
Ik heb een systeem geconfigureerd die automatisch een website opstart in win98.
hier heb ik geen toetsenbord en muis aan hangen.

Nu is mijn probleem dat ik de muispijl niet weg krijg van de desktop.

Is er iemand die weet hoe ik die weg kan krijgen ??

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Uninstall de muis terwijl hij is aangesloten uit het apparaatbeheer.

Zet de computer UIT.

Haal je muis uit je computer..

Boot je computer up.. Windows geeft nu de melding geen PS/2 muis gevonden te hebben.

Druk op OK. En als het goed is, is je pijltje weg :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Is toch verder geen probleem... wacht even, als je er geen muis aan hebt hangen dan moet hij dit detecteren en de muis driver binnen windows 98 niet laden en dus geen muis cursor laten zien. Op zich lijkt het me geen probleem dat de cursor te zien is.

• PrutsGoeroes
Dat is dus allebei niet juist, ik ben een tijdje wezen tweaken en het is me niet gelukt.
Heb op het laatst win98 geinstalleerd zonder muis, en alleen een toetsenbord. En nog staat die pijl op mijn desktop.

edit
Even een woordje weggehaald
/edit

[ Voor 11% gewijzigd door PrutsGoeroes op 14-03-2003 13:17 ]

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 06:30
PrutsGoeroes schreef op 14 March 2003 @ 13:10:
Dat is dus allebei niet juist, ik ben een tijdje wezen tweaken en het is me niet gelukt.
Heb op het laatst win98 geinstalleerd zonder muis, en alleen een toetsenbord. En nog staat die pijl op mijn desktop.

edit
Even een woordje weggehaald
/edit
Ik denk dat jij hier wel eens gelijk in zou kunnen hebben. Ik geloof niet dat win98, in tegenstelling tot bijv vele linux distro's , echt kijkt naar de aanwezigheid van een muis en indien die er niet is de benodigde muisdrivers niet installeert. Ik denk dus dat je het OF op zult moeten geven OF zal moeten gaan zoeken om hem zelf handmatig te verwijderen.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• PrutsGoeroes
heb zelfs al gekeken of ik de .cur files van verwijderen. Maar die zijn niet eens aanwezig. Het zijn gewoon standaard cursors ergens in win. weggestopt.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-08 14:13
muispointer veranderen in *nix* ofzo ? of eeen ini-mini stipje ?

• PrutsGoeroes
Bud_s schreef op 14 maart 2003 @ 13:28:
muispointer veranderen in *nix* ofzo ? of eeen ini-mini stipje ?
Hmm... dat stipje is inderdaad niet eens zo'n slecht idee... Dat moet vast wel te doen zijn inderdaad.

Als ik thuis ben dan ga ik er meteen mee aan de slag.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:13
Gewoon een stipje dus met dezelfde kleur als de achtergrond waar hij op staat als hij opstart... :) Dan ziet ook niemand dat er een muis is.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

maak anders een compleet leeg cursor file ofzo. IPV een witte pijl op een doorzichtige achtergrond wat normaal is, maak alleen een doorzichtige achtergrond. Voila, je custom made onzichtbare muiscursor :+

MechWarrior || Monsters Game

• danslo
GambitRS schreef op 14 maart 2003 @ 13:33:
maak anders een compleet leeg cursor file ofzo. IPV een witte pijl op een doorzichtige achtergrond wat normaal is, maak alleen een doorzichtige achtergrond. Voila, je custom made onzichtbare muiscursor :+
Kan natuurlijk ook :) .. Maar zou je een keer weer de cursor terug willen hebben kom je niet echt ver met een doorzichtige muiscursor :+

• twit
Ja maar op de maniert waarop de topicstarter het zegt ga ik er niet van uit dat hij van plan is de muis nog te gaan gebruiken. Als dat wel zo zou zijn dan zou hij zich vast niet druk maken om een muiscursor in het scherm die naar mijn inziens totaal geen probleem op levert. Daarom lijkt het mij logisch dat de TS de muis gewoon helemaal niet meer wil gebruiken en dan kan ik me voorstellen dat zo'n muiscursor toch wat irritant is zeker als je de pc wilt gaan gebruiken zoals de topicstarter dat wil gaan doen.

( Ik gok dat die pc weggezet gaat worden om mensen een site te laten bekijken en hij niet wil dat ze ook maar iets op die pc kunnen doen)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• danslo
twit schreef op 14 maart 2003 @ 13:38:
Ja maar op de maniert waarop de topicstarter het zegt ga ik er niet van uit dat hij van plan is de muis nog te gaan gebruiken. Als dat wel zo zou zijn dan zou hij zich vast niet druk maken om een muiscursor in het scherm die naar mijn inziens totaal geen probleem op levert. Daarom lijkt het mij logisch dat de TS de muis gewoon helemaal niet meer wil gebruiken en dan kan ik me voorstellen dat zo'n muiscursor toch wat irritant is zeker als je de pc wilt gaan gebruiken zoals de topicstarter dat wil gaan doen.

( Ik gok dat die pc weggezet gaat worden om mensen een site te laten bekijken en hij niet wil dat ze ook maar iets op die pc kunnen doen)
Als het zo is wat je als laatste hebt gezegd, dan kan hij natuurlijk die doorzichtige nemen. Ik dacht alleen dat hij hem misschien ooit nog eens ging gebruiken ofzo :)

• PrutsGoeroes
twit schreef op 14 March 2003 @ 13:38:

Heel juist, die computer gaat ergens een zoldertje op, composite video out. En via een netwerk pakt hij een website van een andere computer. Alles werkt, alleen die pijl krijg ik niet weg.

Die computer die zal niet meer worden aangeraakt.

• PrutsGoeroes
FairFox schreef op 14 maart 2003 @ 13:41:
[...]

Als het zo is wat je als laatste hebt gezegd, dan kan hij natuurlijk die doorzichtige nemen. Ik dacht alleen dat hij hem misschien ooit nog eens ging gebruiken ofzo :)
Ik ben even wezen zoeken, maar een doorzichtige pijl kon ik niet zo snel vinden.

• danslo
Gewoon zelf maken? :+

• PrutsGoeroes
Heb net geprobeerd een .cur bestand te openen in Photoshop, maar die herkent het formaat niet. Enig idee waarin ik het bestand kan openen ???

• danslo
Ik maak er wel 1 voor je... Even wachten :)

• PrutsGoeroes
Kijk dat zijn de berichten....... Ik wacht wel even....

• danslo
Hmm pruts zelf maar even met deze Icon & Cursor maker. Ik heb hem hier even op lycos geupload ;)

edit: Trial voor modjes :P

[ Voor 11% gewijzigd door danslo op 14-03-2003 14:02 ]

• PrutsGoeroes
Mag hem niet downloaden hier op mijn werk.... Komt niet door de firewall heen... Als ik thuis ben zal ik het meteen downloaden.

Heel erg bedankt voor jullie reacties

• twit
PrutsGoeroes schreef op 14 maart 2003 @ 14:14:
Mag hem niet downloaden hier op mijn werk.... Komt niet door de firewall heen... Als ik thuis ben zal ik het meteen downloaden.

Heel erg bedankt voor jullie reacties
Laat even weten of dat echt werkt altijd handig voor mensen die later met dezelfde problemen komen te zitten. En we zijn hier om mensen te helpen, zolang ze maar met een goede vraagstelling komen.

• PrutsGoeroes
Zal ik zeker doen, heb hem nu via een omweg kunnen downloaden. Ik ben er nog niet helemaal achter hoe ik met dat programma een doorzichtige achtergrond moet maken, maar wanneer ik erachter kom hoe dat gaat zal ik zeker rapport uitbrengen. >:)

• PrutsGoeroes
Heb de mouse pointer niet volledig weg kunnen krijgen, maar ik nu een puntje gemaakt met het programma wat hierboven staat. En die is niet te zien op het scherm nu. Dus mijn doel is bereikt.

Pagina: 1