Toon posts:

Netwerk met Draytek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een netwerk opzetten maar het kost veel geld en ben geen expert. Dus voordat ik alles ga aanschaffen, kunnen jullie mij vertellen of ik goed bezig ben.

Ik heb kabel van Chello. Ik wil een netwerk om op mijn 3 computers te kunnen internetten en te kunnen printen

Aanschaffen:
- DrayTek Vigor2200E (zit al 4 switches in??)
- Vele meters UTP kabel CAT.5
- Realtek 100MB netwerk kaartjes

Verder aansluiten en instellen?!

Edit: DrayTek Vigor2200E

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 13:48 ]

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 21:34
Ik snap echt helemaal nix van wat je zegt/bedoeld/probeert te zeggen...
Verklaar je s nader anders...

www.nanon.nl

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Volgens mij heb je nu wel de onderdelen die je nodig hebt voor een netwerk ja.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:50

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

op de Vigor 2200e (neem aan dat je die bedoeld) kun je de 3 computers aansluiten.

overal bestand en printer delen aanzetten bij de netwerkkaarten (is veilig omdat de vigor het naar internet toe standaard al blokt) dan kun je gegevens uitwisselen. op de pc die de printer heeft moet je ook nog even de printer delen.

als je bovenstaande dingen in je post koopt en goed aansluit dan zal het probleemloos werken :)

[ Voor 14% gewijzigd door sh4d0wman op 14-03-2003 13:17 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

sh4d0wman schreef op 14 maart 2003 @ 13:16:
op de Vigor 2200e (neem aan dat je die bedoeld) kun je de 3 computers aansluiten.

overal bestand en printer delen aanzetten bij de netwerkkaarten (is veilig omdat de vigor het naar internet toe standaard al blokt) dan kun je gegevens uitwisselen. op de pc die de printer heeft moet je ook nog even de printer delen.

als je bovenstaande dingen in je post koopt en goed aansluit dan zal het probleemloos werken :)
+ dat je er nog een hub/switch op kan zetten tot een aantal van een kleine 256 stuks (pc)

Maar inderdaad heb je genoemd wat je moet hebben en heeft sh4d0wman ook nog aangegeven wat je moet instellen.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
een draytek 2200e heeft idd een 4 poorts switch. dus je kan gewoon met 3 computers op het internet.

voor je netwerk instelling moet je de FAQ bekijken, staat alles goed uitgelegd :)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

lama, niet goed gelezen, je kan idd gewoon met die 3 comp's het i-net op en je houdt dan nog een extra poort over voor nog een comp OF de uplinkpoort voor een HUB of SWITCH

Je kan dus de P4 en UPLINK niet tegelijk gebruiken

P4 --> computer

of

UPLINK --> HUB/SWITCH
:)

[ Voor 147% gewijzigd door Eraser127 op 14-03-2003 15:58 ]

My Discogs

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 17:27
Eraser127 schreef op 14 maart 2003 @ 15:47:
ben ik nou sneu??? je kan met de 2200E met 4 computers op internet hoor :?

WAN-P1-P2-P3-P4-UPLINK
Jappa!!! :P

| I've got permission to color outside the lines |

• Dionisus19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-03-2024

Dionisus19

Blah != Meuk

InetKabel in WAN port van Draytek
PC's naar poorten 1,2,3 en/of 4
Verder is het een kwestie van Software instellingen.
Er vanuitgaande dat alles op windows draait (95 + ) zou je bepaalde directories op de harde schijven moeten delen waar iedereen toegang tot heeft. (complete schijven mag ook).
Verder zou het handig zijn als je elke pc een eigen vast IP-adres geeft en diverse poorten in je router open zet (bijvoorbeeld 6891/6900 voor msn.)
Eventueel zou je je router IP-Adressen uit kunnen laten delen door de geintergreerde DHCP server in te schakelen.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, zoniet: Stel dan GERICHTE vragen :)

Je zou eventueel ook 1 pc als 'fileserver' en/of 'printserver' laten fungeren.
Deze pc zou je altijd aan moeten hebben staan als mensen willen printen binnen het netwerk. Het opzetten van een 'fileserver' hoeft in weze niet op professionele wijze te gebeuren. 1 directory delen waar iedereen bij kan en desnoods op de clientPC's een netwerkmapping maken hiernaartoe. De printer zou je dan ook op deze pc kunnen installeren en delen. Op de clientPC's kun je de printer ook probleemloos installeren, alleen is het pad naar de printer \\server\printernaam ipv LPT1 (dit kan je eventueel ook nog aan elkaar knopen zodat je LTP 2/3/4 etc doet afdrukken naar de netwerkprinter :) )

[ Voor 36% gewijzigd door Dionisus19 op 14-03-2003 16:06 . Reden: Tjah..... ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles gekocht en aangesloten. Alles werkt perfect maar toch heb ik 1 vraagje voor de mensen die ook een Draytek Vigor 2200E hebben.

Ik heb nu firmware 2.0a en het werkt, zoals gezegt, perfect.
Echter zijn er nieuwe firmware versies, 2.3 is de laatste geloof ik.
Zijn er voor mij voordelen om toch de nieuwe firmware te installeren of is dat onzin?

Verwijderd

Ik heb hem ook, en ook FW 2.3, altijd handig om de nieuwste te hebben, helemaal als het om dit soort producten gaat :P (M.B.T. veiligheid)

Wat precies de voordelen zijn weet ik niet meer :P, maar gewoon doen :)

Verwijderd

R.T.F.M.-----> www.draytek.nl

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
als je zelf dan gelijk RTFF doet heh :/

ik zit nog steeds met 2.2 volgens mij. werkt wel goed :)

[ Voor 16% gewijzigd door Rody op 18-03-2003 11:10 ]

Verwijderd

Persoonlijk zou ik geen Drayteck router nemen, ik heb hem ook gehad maar beviel me niet. Nu heb ik een E-Tech Broadband Router veel goedkoper en werkt na mijn idee beter. Succes met je keuze.

Verwijderd

de nieuwe firmware van de draytek2200 is een verbetering van de VPN tunneling.
Het is altijd aan te raden (lees raadzaam wanneer de FW specs jou een verbetering geven in functionaliteit) de nieuwste firmware erop te zetten.

Verwijderd

Als je de Vigor 2300 had genomen had je gelijk mooie printserver erbij gehad.
Persoonlijk bevallen de draytek routers mij perfect. Ik werk met een 2600 en nog nooit zo`n goede verbinding gehad als met mijn alcatelmodem

Verwijderd

Dionisus19 schreef op 14 March 2003 @ 16:02:
InetKabel in WAN port van Draytek
PC's naar poorten 1,2,3 en/of 4
Verder is het een kwestie van Software instellingen.
Er vanuitgaande dat alles op windows draait (95 + ) zou je bepaalde directories op de harde schijven moeten delen waar iedereen toegang tot heeft. (complete schijven mag ook).
Verder zou het handig zijn als je elke pc een eigen vast IP-adres geeft en diverse poorten in je router open zet (bijvoorbeeld 6891/6900 voor msn.)
Eventueel zou je je router IP-Adressen uit kunnen laten delen door de geintergreerde DHCP server in te schakelen.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, zoniet: Stel dan GERICHTE vragen :)

Je zou eventueel ook 1 pc als 'fileserver' en/of 'printserver' laten fungeren.
Deze pc zou je altijd aan moeten hebben staan als mensen willen printen binnen het netwerk. Het opzetten van een 'fileserver' hoeft in weze niet op professionele wijze te gebeuren. 1 directory delen waar iedereen bij kan en desnoods op de clientPC's een netwerkmapping maken hiernaartoe. De printer zou je dan ook op deze pc kunnen installeren en delen. Op de clientPC's kun je de printer ook probleemloos installeren, alleen is het pad naar de printer \\server\printernaam ipv LPT1 (dit kan je eventueel ook nog aan elkaar knopen zodat je LTP 2/3/4 etc doet afdrukken naar de netwerkprinter :) )
bij de laatste firmware is het niet meer nodig om porten open te zetten voor messenger :P (file send)
Pagina: 1