Toon posts:

Ineens is m'n comp een stuk trager.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maandje is m'n computer ineens een stuk trager. Met alles. Een programma openen, files wissen, internet explorer openen, etc. Systeem: PIII- 450/64mb/8 gig hd/yamaha6/4/16 /40 speed cd rom/2 netwerkkaarten, eentje voor kabelmodem en eentje voor intern netwerk, waar een comp op is aangesloten/8mb videokaartje/ geluidskaartje.
Waar kan het aan liggen? Is er iets stuk?
geheugen, harde schijf, processor? Waar ligt volgens jullie het probleem?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Deinstalleer je virusscanner eens, of zet 'm zo dat 'ie alleen scant als 't nodig is.
Defragmenteer eens, en installeer anders je Windows opnieuw.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

De standaard MS-solution: Format & Reinstall
(nee, serieus, dat helpt :) )

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:45
Ik heb ook zoiets, m'n ouwe HD van 4 gig is eerst redelijk snel, na wat geïnternet, spelletje, is tie zooooooo traag.
Reboot, klaar :) maar ik weet niet waar het aan ligt (geheugen te vol ofzo? :? )

Verwijderd

Topicstarter
misschien een beetje suf..., maar wat wordt verstaan onder reboot?

Verwijderd

:?

euh... compu opnieuw opstarten???

(iz in verband met windhoos regelmatig nodig :P)

Verwijderd

Regelmatig defragmenteren en dan het kiefst met speedisk van Norton. Tevens je cache van IE regelmatig wissen. En je swapfile (virtueel) geheugen vastzetten op ongeveer 2x Ramgeheugen. Anders moet Windows elke keer je swapfile aanpassen en ruimte zoeken op je HD .

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

Op zaterdag 18 november 2000 19:08 schreef jan-marten het volgende:
Ik heb ook zoiets, m'n ouwe HD van 4 gig is eerst redelijk snel, na wat geïnternet, spelletje, is tie zooooooo traag.
Reboot, klaar :) maar ik weet niet waar het aan ligt (geheugen te vol ofzo? :? )
probeer eens een memory cleaner te draaien die het onterecht geclaimde geheugen weer vrijgeeft. juist spellen en IE/Netscape zijn hier slordig mee (en windows zelf ook trouwens)
* freddifish gebruikt zelf maxmem van www.analogx.com

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

En dat werkt goed, dat programma?
Geen eventuele onverwachte problemos?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
En je swapfile (virtueel) geheugen vastzetten op ongeveer 2x Ramgeheugen.
Dat is wel een oude vuistregel hoor. Dan zou ik een halve gieg aan swapruimte moeten maken? *D

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Is ie niet in het begin snel ?

Want als jij veel (interne) data de hele tijd uitwisselt ja dan word de hd op een gegeven moment langzaam.
Speel maar eens unreal ofzo op die pc en als je klaar bent probeer dan is je internet explorer op te starte,gaat wel maar heeeel traag.
Oftewel reboot af en toe je pc .

Tip nummer 2. als je meerdere (physieke) hd's in je pc hebt, verdeel je Pagefile.sys (virtueel geheugen) over die hd's .
Dat maakt de performance hoger met 20% als ik het niet mis had .

Tip nummer 3 (die is al eerder gezecht door iemand anders)
maar een virusscanner maakt je pc zo traag.
Dus ik heb hier geen virusscanner,1x in de maand instaleer ik ff mcafee en scan de boel rond en als ik klaar ben dan uninstaleer ik hem weer.

Tip nummer 4.
Ga geen programma's instaleren die je niet gebruikt, hoe meer Applicaties hoe langzamer het uiteindelijk word.

Tip nummer 5 (die echt wel helpt)
Backup de boel eens een keer en typ dan gewoon format c: /q en instaleer Windows opnieuw, je zal zien dat het weer snel gaat.

Groetjes Dennis
Pagina: 1