Ik ben in het bezit van een ecs k7s5a moederbord met onboard geluidschip. Ik speel regelmatig spellen en vroeg me af of het de moeite waard is om een geluidskaartje in te bouwen. Zo ja, welke raden jullie me dan aan.
Ik raad je aan om 't zo te laten zoals 't nu is.
En ga anders eens bij je buurjongen luisteren of een 'echte' geluidskaart de moeite waard is. Daarna pas mag je je zorgen maken over welk merk/type/etc
En ga anders eens bij je buurjongen luisteren of een 'echte' geluidskaart de moeite waard is. Daarna pas mag je je zorgen maken over welk merk/type/etc
Siditamentis astuentis pactum.
tja 5.1 is natuurlijk altijd leuk voor films. Maar je moet toch echt zelf bepalen of je de betere kwaliteit van een los geluidskaartje het geld waard vind. Je zou dan kunnen kijken naar creative, terratec of philips geluidskaartjes bijvoorbeeld.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ja en? Ik denk dat er gewoon prima geluid uit die onboard chip komt dus is een nieuwe geluidskaart de meerprijs niet waard. Als er nou geen geluidschip op je moederbord zat....
Verwijderd
Ik denk inderdaad ook dat je flink moet gaan investeren voordat je merkbaar beter geluid hebt. Met een 5.1 ga je toch ook naar een andere prijsklasse speakers toe.
Voordeel van losstaande kaarten van bijvoorbeeld Creative is de ondersteuning voor audio-techniekjes zoals EAX.
Ook zal je onboard kaart maar 2 kanalen hebben (stereo), terwijl de meeste losse kaarten inmiddels ondersteuning voor minimaal 6 kanalen (5.1) bieden. (Moderne on-board kaarten zoals op de nForce(2) chipset bieden trouwens ook 5.1 ondersteuning)
Beide dingen zijn leuke extra's (de 1e voor games, de 2e voor films) maar je hebt er alleen iets aan als je ook een speakersetup hebt met meer dan 2 speakers. Speel je altijd in stereo en ga je dat niet wijzigen, dan heb je er niets aan te investerein in een losse kaart.
Ook zal je onboard kaart maar 2 kanalen hebben (stereo), terwijl de meeste losse kaarten inmiddels ondersteuning voor minimaal 6 kanalen (5.1) bieden. (Moderne on-board kaarten zoals op de nForce(2) chipset bieden trouwens ook 5.1 ondersteuning)
Beide dingen zijn leuke extra's (de 1e voor games, de 2e voor films) maar je hebt er alleen iets aan als je ook een speakersetup hebt met meer dan 2 speakers. Speel je altijd in stereo en ga je dat niet wijzigen, dan heb je er niets aan te investerein in een losse kaart.
[ Voor 9% gewijzigd door MrTinux op 14-03-2003 13:18 ]
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Het valt mij op dat ik de enige ben die vraagt wat voor boxen je op dit moment hebt. Ik kan me namelijk voorstellen dat als je net een surround setje van 300 euro of zo hebt gekocht je het toch wel belangrijk vind dat je een geluidskaart hebt die de kwaliteit kan leveren die je nodig hebt .Met 2 "simpele " boxjes zullen die boxen toch voor een groot deel de beperking zijn en maakt het verder niet zo heel veel uit wat voor geluidskaart het zootje aan stuurt. Uit eigen ervaring merk ik dat het zelfs zo is dat de onboard geluidchips op de moederborden van tegenwoordig van een hogere kwaliteit zijn dan menig geluidskaart, dus zeg maar alles onder de Audigy.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
vond zelf altijd ook wel dat er redelijk geluid uitkwam, maar je hoort er wisselende verhalen over en zeker als je naar de winkel gaat dan is een losse geluidskaart natuurlijk altijd beter. dus vandaar dat ik jullie mening even wilde weten.
In ieder geval thanks!!
In ieder geval thanks!!
Dan zou ik als ik jou was gewoon zo blijven gamen. Nofi hoor maar het lijkt erop dat je dus geen echte audiofiel bent die zich druk maakt over de juiste tonen en bassen en dus zou ik het geld wat je uit zou willen geven mooi in je zak steken. Als je toch besluit om een nieuwe , "betere ", geluidskaart te gaan kopen dan zou ik dus ook meteen kijken naar een andere set boxen zodat die geluidskaart beter tot zijn recht komt.Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 13:22:
voor de compleetheid, ik ben in het bezit van een spelletje labtec boxen, weet het type niet meer, Heb ze al een jaartje of drie. Maar het zijn inderdaad twee lossen boxen en één bass component
Ik wil wel even zeggen dat je niet zomaar op mijn advies af moet gaan want ik ben als Surround freak natuurlijk sowieso wat minachtend over het geluid van 2 of 3 boxen.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Dan lekker houden zoals het is en steek je geld in iets anders dan een geluidskaart.
Enne, als je iets wilt toevoegen aan je post, gebruik dan de
-knop ipv een nieuwe reactie toe te voegen 
(edit: goh, ik ben weer snel vandaag
)
Enne, als je iets wilt toevoegen aan je post, gebruik dan de
(edit: goh, ik ben weer snel vandaag
[ Voor 8% gewijzigd door MrTinux op 14-03-2003 13:29 ]
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Pagina: 1