AMP-Rack, wat erin?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Hoi,
Ik ben bezig een amprack samen te stellen. Wat moet er volgens jullie in komen te hangen (buiten de amp natuurlijk)
Heb als versterker een Peavey CS800X 2x 400Watt.
wat lijkt jullie handig erbij te zetten? (afgezien van aansluitingspanelen natuurlijk). Zit zelf te denken aan:
een VU-meter (de ADJ db-DISPLAY voor €66,30)
een Equalizer (de ADJ XEQ-152 15x2kanaals graphical EQ)

Het is bedoeld voor in een kroeg waar op CD wordt gedraaid. heel soms speelt er nog wel eens een bandje, maar wordt voornamelijk alleen maar muziek vanaf cd gedraaid.

iRacing Profiel

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

Dat ADJ spul ziet er wel goedkopie uit, maar als t t doet! Als er een band speelt, gebruikt die dan ook de set? Dan is het misschien handig om er iets van een effect in te hangen! Welk effect is heel smaakafhankelijk (vind ik)....

Verwijderd

in een amprack horen geen effecten te zitten. 2 versterkers een actieve crossover en een eq. eventueel een vu meter

• kroegtijger
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 13:27:
in een amprack horen geen effecten te zitten. 2 versterkers een actieve crossover en een eq. eventueel een vu meter
crossover is idd misschien wel een goed idee.
Aangezien het niet zo'n grote tent is lijkt 2 versterkers me wat overdreven. Met een live-set gaat dit ook gebruikt worden (alleen voor zang, gitaar e.d. hoeft daar niet uitversterkt te worden, aangezien het zoals al eerder vermeld niet zo heel groot is) Maar misschien is het toch wel handig om er toch maar wat spul voor een mic bij in te bouwen (om daar nog apart rack voor te maken gaat namelijk wat ver) met daarin echo/reverb en voorversterker (wil dat eventueel best wel zelf bouwen mbv kit en 19" frontplate)

iRacing Profiel

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Als je alles in een rack wilt doen, zou je er zo'n 19" mixertje bij kunnen doen voor je mics en wat sowieso handig is, is een (of een paar als je meerdere mics gebruikt) compressor. 1 multi-fx unit voor de galm is genoeg denk ik. Die vu-meter snap ik alleen niet zo, ik bedoel zoet er leuk uit, maar echt nuttig lijkt me die niet.

• Rum

Rum

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 13:27:
Zou ik ook niet doen, maar in cafe's is het vaak zo dat alles in 1 rek zit (tenminste was wel zo in het cafe/restaurant waar ik gewerkt heb). Dan is t het meest logisch om een eventueel effect daar ook in te plaatsen. Overigens als je toch de boel gaat scheiden, zou ik de EQ ook niet in een amprack zetten... lijkt me niet ideaal...

Crossover lijkt me een beetje overdreven met 1 versterker (heeft toch weinig nut?).

• kroegtijger
TheLemon schreef op 14 maart 2003 @ 15:01:
Als je alles in een rack wilt doen, zou je er zo'n 19" mixertje bij kunnen doen voor je mics en wat sowieso handig is, is een (of een paar als je meerdere mics gebruikt) compressor. 1 multi-fx unit voor de galm is genoeg denk ik. Die vu-meter snap ik alleen niet zo, ik bedoel zoet er leuk uit, maar echt nuttig lijkt me die niet.
Mixer willen we appart houden ivm ruimtebesparing. amprack kunnen we nu netjes wegbouwen, dan maken we nog een cd-rack een een rack voor de mixer. Van mixer naar cd-rack gaan we met multikabel (makkelijk aansluiten en geen gekloot met stapels draden) en van mixer naar amp met 2 xlr-kabeltjes. Aangezien de mixer te weinig mogelijkheden biedt voor mic moet daar nog wat voor worden gemaakt. Gebruiken we toch nauwelijks, dus komt op het amprack erbij. Equalizer is ook iets wat je 1 malig goed insteld en dan ben je dr mee klaar. VU-meter wil ik erin hebben om na te gaan of mn amp niet overstuurd wordt (aangezien t niet de grootste helden zijn die daar vroeg in de avond een cd-tje erin jengsten willen ze nog wel eens alles op het mengpaneel vol open zetten ipv de versterker wat harder te zetten 8)7 )

bij nader inzien is een crossover idd een beetje onzin met een versterker ja...effies niet bij nagedacht. :z Maar dan blijft alleen nog de vraag staan wat ik met die mic's moet gaan doen. Wil 3 mic-aansluitingen hebben die ik voor zang kan gaan gebruiken.

iRacing Profiel

• Rum

Rum

Je mixer is niet geschikt voor mic's? das jammer! Watvoor mixer is het eigenlijk? Wat wij namelijk altijd doen is de versterker voluit zetten en via de mixer het volume aanpassen (waarbij regelmatig de main ook voluit staat!).

Als je geen mic's op je mixer kan aansluiten en daar een oplossing voor wil, is het misschien makkelijker om een andere mixer te kopen met bijvoorbeeld 4 mono- (XLR en/of Jack) en 2 stereo-inputs (Jack), eventueel met FX. Dat is vaak net zo voordelig als een goede voorversterker!

wat zit er precies in je CD-rack? 2 CD-spelers? die zit toch neem ik aan wel in de buurt van de mixer? anders lijkt het me lastig om een cross-fade te maken :P !

Verwijderd

In een cafe?

Houd de buren blij. Koop een limiter.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Tsja, dat mensen die mixer te ver open zetten en dus oversturing: ik vind het sowieso een beetje raar dat van die line-mixers (of dj-mixers hoe ze mogen heten) boven de 0dB kunnen op een kanaal. Harder dan line-level 1 op 1 doorgeven wil je toch niet. Kun je die channelfader niet gewoon afplakken boven de 0dB?
Voor die mic-inputs moet je ff zoeken (bijv bij www.musicstore.com), daar hebben ze wel quad mic-preamps ofzo (dus vier mic-preamps in één 19" doos) die je zo op je line-inputs kan aansluiten.

Over die cross-fades van Rum: op dj-mixers kun je toch ook zo'n fader-start optie hebben?

Verwijderd

Je kan je mixer ook vast wel bij een bedrijfje in de buurt laten limiten, zodat ie dus gewoon tot maximaal 0dB uitstuurt. Ik draai ook wel is en daar is de mixer niet afgesteld maar ik ga nooit verder dan de 0 dB want anders komt het signaal al vervormt de corssovers in en dat wil je ook niet.

• Rum

Rum

TheLemon schreef op 14 March 2003 @ 21:47:
Over die cross-fades van Rum: op dj-mixers kun je toch ook zo'n fader-start optie hebben?
Uiteraard zit er op n DJ-mixertje ook wel n cross-fader, alleen moet je zo hard lopen als je mixer en je CD-Rack 5 meter uit elkaar staan! :9

• kroegtijger
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 16:19:
In een cafe?

Houd de buren blij. Koop een limiter.
Da's niet nodig... wij hebben namelijk geen buren. En anders mochten de buren blij zijn dat ze naast ons mochten wonen ;)

iRacing Profiel

• kroegtijger
Rum schreef op 17 March 2003 @ 08:46:
[...]

Uiteraard zit er op n DJ-mixertje ook wel n cross-fader, alleen moet je zo hard lopen als je mixer en je CD-Rack 5 meter uit elkaar staan! :9
CD-rack en mixer komen vrij dicht bij elkaar te staan(anders moet je zo hard lopen als je een cd wilt wisselen ;) ) Alleen het amprack komt wat verder weg om mooi wegwerken te realiseren

iRacing Profiel

Pagina: 1