Toon posts:

Atlhon XP 2100+

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb een Asus Nforce2 deluxe. Hartstikke goede mobo. :*) Alleen nu wil ik graag een hogere snelheid halen dan 13x142 fsb =1846mhz Ik heb alles al geprobeerd om verder te gaan, maar hij loopt boven de 145 te onstabiel of hij start zelf opnieuw op. Ik heb al voltages etc omhoog gedaan, mermory lager gezet. Multiplier omlaag en dan de fsb omhoog. Dan start hij niet eens op. Ik kom echt niet hoger dan dit.... :'(
Nu wil ik graag mijn proc unlocken, alleen ik heb nergens in de oc topic iets over mijn proc kunnen lezen. Ik heb een GROENE kleur processor en rechtsonderin staat een B. verdere specificaties heb ik niet kunnen vinden. Wie kan mij helpen waar het aan ligt? Moet ik de proc unlocken of ligt het aan iets anders?

Hier mijn Specs: 8)

AMD XP2100+
Twee maal 256 ddr ram 2100 (twinmos en samsung, beide op cl 2,5)
Asus Nforce 2 Deluxe
Creative blaster ti 4600
Creative Audigy
Maxtor 20 gb 7200 op ATA 133
Dit allemaal in een Lian Li kast met 5 80x80 koelers :9~
Proc koeler: Coolermaster Heatpipe

Het systeem blijft stressed en idle onder de 55 C, mobo onder de 25 C.

_/-\o_ HEELPP!! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had ik al gelezen.... Waar staat het dan precies waar ik de proc kan identificeren? Ik heb gekeken in de PDF van AMD en de topic redelijk goed doorgelezen. Niets over een GROENE proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Het probleem zit 'm in je geheugen. Dit ondersteunt in principe een FSB van 133 Mzh. Dit kan wel wat overgeklokt worden, zodat je uiteindelijk op 142 Mhz draait, maar veel verder zul je niet komen.

Het lijkt me dan ook verstandig wat nieuwe geheugen aan te schaffen en daarbij meteen goed te letten op wat je eventueel nog in de toekomst wil gaan doen en hoever je wilt gaan overklokken. Wil je een FSB van 200 gaan halen dan zul je minimaal PC3200 geheugen moeten hebben. Blijf je onder de 166 Mhz, dan volstaat PC2700.

Let wel op want tussen de verschillende merken zit ook wel wat verschil. Sla de verschillende reviews er maar eens op na

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 12:44:
Had ik al gelezen.... Waar staat het dan precies waar ik de proc kan identificeren? Ik heb gekeken in de PDF van AMD en de topic redelijk goed doorgelezen. Niets over een GROENE proc.
aarg ik heb daar zelfs nog een heel stuk staan over de id van je proc

er zit als het goed is een ZWART label op je proc (niet de core) en daar staan codes op
post die codes eens hier dan weten we meer

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

YoupY schreef op 14 March 2003 @ 12:52:
Het probleem zit 'm in je geheugen. Dit ondersteunt in principe een FSB van 133 Mzh. Dit kan wel wat overgeklokt worden, zodat je uiteindelijk op 142 Mhz draait, maar veel verder zul je niet komen.

Het lijkt me dan ook verstandig wat nieuwe geheugen aan te schaffen en daarbij meteen goed te letten op wat je eventueel nog in de toekomst wil gaan doen en hoever je wilt gaan overklokken. Wil je een FSB van 200 gaan halen dan zul je minimaal PC3200 geheugen moeten hebben. Blijf je onder de 166 Mhz, dan volstaat PC2700.

Let wel op want tussen de verschillende merken zit ook wel wat verschil. Sla de verschillende reviews er maar eens op na

succes
SpeedyJ luister naar youpy .. die heeft het bij het rechte eind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 12:42:
Multiplier omlaag en dan de fsb omhoog. Dan start hij niet eens op.

Nu wil ik graag mijn proc unlocken
Als je m graag wilt unlocken betekent dus dat je multiplier nog niet instelbaar is... Wat voor zin heeft het dan om 'm toch omlaag te halen en je FSB omhoog te doen? Logisch dat ie dan niet meer wil booten want je MP is onveranderd gebleven (immers: niet unlocked) maar je FSB heb je verhoogd.

/edit
Of is je heeft je CPU een Tbred core?

[ Voor 7% gewijzigd door Milly op 14-03-2003 15:17 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Milly schreef op 14 March 2003 @ 15:15:
[...]

blaat...

/edit
Of is je heeft je CPU een Tbred core?
Eeuh heb je al een andere core gezien met 2100+ markering? geen barton, geen palomino.. tja wat blijft er dan over? Precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 12:44:

Waarom stel je die vraag daar niet dan? Dat hij groen is heeft er niets mee te maken. Is de chip zelf vierkant of rechthoekig? Dus niet het groene, maar het blokje middenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik denk dat het je memory is... zet deze es op CL2, is zowieso sneller.
andere probeersel; haal die audigy er eens uit.. probeer nu nog eens.. sc'tjes van creative willen nog wel eens vloeken met te hoge fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 13:17
henkleerssen schreef op 14 maart 2003 @ 15:19:
[...]

Eeuh heb je al een andere core gezien met 2100+ markering? geen barton, geen palomino.. tja wat blijft er dan over? Precies...
ik wel, een palomino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Youpy: PC3200 lijkt mij wel een goede keus ivm met de Barton. Is kingston nog steeds een van de beste modules. Heb al verschillende reviews gelezen over modules, maar uitslag was telkens weer anders dit mbt de mobo. Mee eens?

@ Milly: Oh vandaar... excuus. Ik kon wel de multiplier vrij instellen in de bios. Er van uitgaande dat deze "werkt". Heb je een goede link met wat betreft ht unlocken? Please?

@ Shunt: Ik heb niet alles kunnen lezen. Heb je enig idee hoe moe je bent als je vanaf deel 1 bent begonnen? Maar thnx anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Idd hoogstwaarschijnlijk is het een Palomino. Vandaar dat ie ondanks je goede koeling zo warm wordt. Als je je koeler er even af haalt zie je het zo; een zwart stickertje op de processor met alle info erop wijst op een Thoroughbred core, staat het op de core dan is het een Palomino en die is helass niet echt goed te OC'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen kan er dus opgemaakt worden dat de TS niet genoeg gelezen heeft en/of niet genoeg onderzoek gedaan. Memory wil niet harder en de proc is gelockt. 3 opties dus:
- unlocken (search/google)
- beter memory kopen
- async draaien, maar daar heb je weinig aan (zie je handleiding daarvoor)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.