Philips 150MT Monitor/TV op 12 volt aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Een kennis van mijn wil een Philips 150MT Monitor (met ingebouwde tv-tuner) op zijn boot gaan gebruiken. Bij de monitor wordt een losse adapter geleverd van 220volt naar 12 volt.
Hij wil echter de monitor direct met een verloop-kabel (dus zonder de 220-volt adapter) op de 12-volt aansluiting in zijn boot aansluiten. Zou dit zonder problemen moeten kunnen? :?

Alvast bedankt voor de tips!

Zo ziet hij er overigens uit. Lekker modelletje he:

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/global/b2c/ce/catalog/assets/products/150mt_l.jpg

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Lijkt me lichterlijk onmogelijk...

Ik vermoed dat die monitor wel aardig wat ampères trekt... Dan moet je een verrekte goede voeding hebben wil die dat kunnen trekken.

Kijk naar de specs van het scherm en beredeneer hoeveel ampere hij nodig heeft..

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Gash
Hij heeft accu's van +/- 170 ampere (veel iig) lijkt me dat dat geen problemen geeft. In de boot zit overigens ook wel een omvormer van 12volt naar 220 maar die wil hij liever niet gebruiken. Het liefst sluit hij hem direct op de 12volt aansluiting (soort sigarettenaansteker-aansluiting) aan. De monitor verbruikt overigens 48watt.

Het is nu alleen de vraag of de 12-volt-aansluiting wisselstroom of gelijkstroom levert. Ik weet wel dat zijn huidige TV ook direct op de 12volt is aangesloten.

[ Voor 21% gewijzigd door Gash op 14-03-2003 12:42 ]

• Gash
Ik ben zelf volop aan het zoeken. Volgens mij is een 12-volt aansluiting op een boot vaak gelijkstroom. Een adapter van een monitor zet 220volt wissestroom om naar 12volt gelijkstroom.

Volgens mij moet het dus kunnen: de monitor direct op 12volt in de boot aansluiten.

Verwijderd

Gash:met een multimeter van 5 plro bij de gammel heb je je antwoord. Ff meten en je weet zeker of de monitor adapter12 gelijk of wissel is (overigens gok ik op gelijk stroom..)