Toon posts:

Printer delen in netwerk tussen laptop/pc met tcp/ip???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help,

ik zit met een probleem en kom er niet uit. Ik heb een laptop (xp pro)en een pc(xp pro) die aan een router gekoppeld zijn (vigor2200e). Met internet heb ik geen probleem. Het delen van bestanden lukt enigzins. dit doe ik via de gedeelde mappen, volgens mij kan dat ook anders?
Ik wil mijn printer delen. Deze hp officejet 710 is aangesloten op de pc. Ik wil dus via mij laptop ook kunnen printen. Nu hoor ik iedereen praten over "xp pro kan namelijk ook direct naar een tcp/ip poort printen". Hoe zit dat precies met tcp/ip.
Wat moet ik precies doen om mijn printer te delen.

Thanx :*)

Verwijderd

als je printer geen netwerk kaart heeft kan je nix. Zo te zien heb je een standaard printer en die werkt zonder NIC niet met tcp/ip

[edit] je kan dus niet via tcp/ip delen als de printer geen nic heeft. gewone standaard printersharing werkt natuurlijk wel

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 12:05 ]

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Gewoon bij je printer instellingen delen aan zetten en de juiste gebruikers rechten geven. Op je laptop de PC opzoeken in netwerkomgeving. Daaronder zie je dan de printer staan. Rechter muisknop --> verbinding maken. En klaar ben je.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

direct naar tcp/ip poort printen betekent dat er een driver aanwezig is voor het direct printen naar printers met een eigen netwerkaansluiting. Dat hoeft dan niet meer vir je printerpoort. Maar ik weet vrijwel 100% zeker dat jouw printer zo'n aansluiting niet standaard heeft.
USB en paralelle printers kun je gewoon delen. Zrog dat bij jet netwerkinstellingen printers delen aanstaat. Dan voeg je op de PC waar de printer niet op aangesloten staat een nieuwe printer toe. Da's een netwerkprinter. dan kwestie van ff aangeven waar ie em moet vinden, en kun je na install van je drivers gewoon printen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Je moet iig je printer gedeeld hebben (start instellingen printers) daarna moet je bij de laptop de wizzard voor printer toevoegen gebruiken, en dan moet je daar "LAN printer" kiezen. Als het goed is vind ie hem automatisch en anders moet je ff zelf het path intypen (//"naampc1"/"printer").
Dan moet het lukken, zo doe ik het ook altijd met mn netwerk tussen 2 desktop pcs.
Succes ;)