Toon posts:

Zone alarm pro blokkeerd Lan, totdat ik ZA herstart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb het volgende probleem... ik heb een LAN met 2 pcs. Ik heb op pc1 (winXP) ZA pro draaien, alles gaat goed enzo...maar als ik later pc2 (ook winXP) opstart heeft die geen internet noch netwerk. Dan moet ik eerst ZA op pc1 herstarten voordat pc weer kan internetten/netwerken. ik heb al vanalles geprobeerd, herinstaleren, trusted network op LOW zetten...enzo

Ook heb ik natuurlijk de search uitgebreid gebruikt maar nergens is een concrete oplossing te vinden voor mijn probleem.

Heeft iemand een idee??
Alvast bedankt ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je die PC wel in je trusted network range hangen dan? misschien dat dat ht probleem is

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Khad hetzelfde probleem ook op een LANparty heb hele zonealarm eraf moeten gooien, als ik hem shutdown of uit msconfig gooi, blokkeert hij nog steeds alles :(

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Je met wel een trusted range maken, dus zoiets van 192.168.0.1 tot 192.168. 0.10 en sub 255.255.225.0

Dan moet het wel goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
-DomiNator- schreef op 14 maart 2003 @ 12:03:
Khad hetzelfde probleem ook op een LANparty heb hele zonealarm eraf moeten gooien, als ik hem shutdown of uit msconfig gooi, blokkeert hij nog steeds alles :(
?? raar , maar dat heb ik niet hoor, als ik m uit zet doet alles het gewoon, ook als ik m geherstart heb doet ie t goed. En dat is net waar ik een hekel aan heb, steeds die ZA herstarten. :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 12:07:
Je met wel een trusted range maken, dus zoiets van 192.168.0.1 tot 192.168. 0.10 en sub 255.255.225.0

Dan moet het wel goed gaan.
Dat heb ik, als ik geen trusted range zou hebben zou het toch ook niet werken als ik ZA geherstart heb...?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee??....het probleem is nl nog steeds niet opgelost. :'(

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:42
ik heb bij mijn winroute de security op medium staan, anders kunnen de andere pc's niet internetten. De ZA bak is router (winroute).

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:55
Heb dit probleem een beetje gehad. Wat je moet kijken of:
program control -> tab main -> knop advanced -> tab access permission
of onder "Connection attempts" en onder "server attempts" onder Trusted Zone "always allow connect" en "always accept the connection" aan gekliked staan zo ja, dan weet ik het niet en anders moet je die eens aankliken.
Pagina: 1