Bij een externe klant hebben we een applicatie op een webfarm geinstalleerd. Deze applicatie kan datums wegschrijven naar de database en deze datums naderhand inlezen.
De applicatie is voorzien van een Access 2000 database, waarvan de datumnotatie is vastgesteld op de korte datumnotatie (Short Date).
Wanneer een gebruiker een datum wil wegschrijven naar de database, laat ik eerst de onderstaande functie uitvoeren.
Deze functie retourneert de gehanteerde datumnotatie op de webserver, zodat de gebruiker weet op welke wijze hij/zij datums moet invoeren.
Ik heb net een aantal keren getest, maar bij de klant gaat e.e.a. niet goed. De functie getDatumnotatie retourneer "dd-mm-yyyy". Als ik echter een datum "12-03-2003" invoer en wegschrijf, wordt de datum weggeschreven als "03-12-2003".
BTW. Ook bij het ophalen van datums wordt gebruik gemaakt van bovenstaande functie.
Wie weet wat ik verkeerd doe?
De applicatie is voorzien van een Access 2000 database, waarvan de datumnotatie is vastgesteld op de korte datumnotatie (Short Date).
Wanneer een gebruiker een datum wil wegschrijven naar de database, laat ik eerst de onderstaande functie uitvoeren.
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| FUNCTION getDatumnotatie() dim dateBegindatum, strDatumnotatie 'Zet de variabele dateBegindatum op 31 december 2001 dateBegindatum = CDate("01/01/2002") dateBegindatum = dateadd("d",-1,dateBegindatum) 'Bepaal het scheidingsteken tussen dag & maand getDatumnotatie = right(left(dateBegindatum,3),1) 'Amerikaanse datumnotatie op webserver IF (Left(dateBegindatum,2) = "12") THEN getDatumnotatie = "mm" & getDatumnotatie & "dd" & getDatumnotatie & "yyyy" 'Nederlandse datumnotatie op webserver ELSEIF (Left(dateBegindatum,2) = "31") THEN getDatumnotatie = "dd" & getDatumnotatie & "mm" & getDatumnotatie & "yyyy" END IF END FUNCTION |
Deze functie retourneert de gehanteerde datumnotatie op de webserver, zodat de gebruiker weet op welke wijze hij/zij datums moet invoeren.
Ik heb net een aantal keren getest, maar bij de klant gaat e.e.a. niet goed. De functie getDatumnotatie retourneer "dd-mm-yyyy". Als ik echter een datum "12-03-2003" invoer en wegschrijf, wordt de datum weggeschreven als "03-12-2003".
BTW. Ook bij het ophalen van datums wordt gebruik gemaakt van bovenstaande functie.
Wie weet wat ik verkeerd doe?
[ Voor 13% gewijzigd door TweakersOnly op 14-03-2003 11:37 ]