xbox-live: leuk maar wat kost het nou??

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,
Ik hou al een paar dagen de xbox.nl site in de gaten voor xbox-live
en jaja, sinds vandaag is het er :)

alleen NERGENS op de site is terug te vinden wat het gaat kosten!?!?!?!

Ben ik nou zo scheel?
Of zijn er meer die dat probleem hebben?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

60 euro voor het eerste jaar.

Daarna moet je per maand gaan betalen maar ik weet niet percies hoeveel. :)

Houdt er wel rekening mee dat je straks bij sommige spellen ook apart moet gaan betalen! En veel downloads gaan ook geld kosten dus houdt daar rekening mee!

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Starter kit: €59.95 (inclusief 3 game demos, head set, live software, en een draagtasje, en 12 maanden abonnement op live)

kosten daarna gaan ongeveer (naar verwachting) €10,- per maand kosten.

ook zul je apart moeten betalen (CC) voor extra levels voor spellen als splinter cell e.d.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15
en dan heb je daarna ook nog de lokale kabelboer die je geld aftroggeld!!

| I've got permission to color outside the lines |

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Joep schreef op 14 March 2003 @ 11:37:
en dan heb je daarna ook nog de lokale kabelboer die je geld aftroggeld!!
ja, maar dat lijkt me logisch nietwaar 8)7 :?

ik bedoel, kpn laat ons ook niet voor niks bellen ofzo, xbox live is niet een al inclusive dienst waarbij je internet erbij krijgt, het is een game dienst, en geld aftroggelen vind ik in dit verband een beetje zinloos (maar goed, het zijn wel extra kosten natuurlijk)

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10-2025
Geweldig dat xbox live :r

Hadden ze nou maar alles aan de devvers overgelaten ipv maandelijks betalen |:(

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Verwijderd

Fijn voor die x-box'ers
kenne ze eerst € 60 voor die starter kit betalen dan nog eens die extra levels 8)7
ben blij dat ze dat niet bij de PC gedaan hebben,dan zou iedereen elkaars maps moeten betalen 8)7

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-01 13:31
Bij sommige games moet je betalen om maps te downloaden.... bij anderen weer niet...

En het is meer gericht op online gaming dan extra's downloaden.

Verwijderd

dat extra betalen voor levels dat ligt aan de gamedeveloper zelf en niet aan ms.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 12:47 ]

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 12:47:
dat extra betalen voor levels dat ligt aan de gamedeveloper zelf en niet aan ms.
tsja maar het word allemaal zo mooi gebracht maar als je voor bijna elk extra dingetje en een paar games nog extra moet gaan betalen word het al gauw minder. :)

Daarom zei ik dat er gelijk bij. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

schnumi schreef op 14 maart 2003 @ 12:54:
[...]

tsja maar het word allemaal zo mooi gebracht maar als je voor bijna elk extra dingetje en een paar games nog extra moet gaan betalen word het al gauw minder. :)

Daarom zei ik dat er gelijk bij. :)
`
in tegenstelling tot andere online spellen hoeft er voor het spel zelf niet betaald te gaan worden (om het online te spelen).

Live zit heel goed in elkaar hor, en ik kan absoluut niet zeggen dat microsoft er teveel voor vraagt, de prijzen zijn zeer goed voor qwa prijs/kwaliteit.

(en voor netwerk adapters voor ps2/ngc moet ook betaald worden, en daar moet je waarschijnlijk ook nog gaan betalen om bepaalde spellen te kunnen spelen.

Verwijderd

Er zullen enkele games komen waar wel voor gedokt moet worden, zoals SW Galaxies.

Het is trouwens mogelijk om in de Xbox de mogelijkheid om betaalde content te blokkeren, zodat niet een of andere grappenmaker op jouw account dure levels gaat downen.

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd ik zeg ook niet dat de opzet slecht is dat zeker niet.

Maar jullie doen net alsof de maandelijkse betaling alles is maar dat hoeft dus zeer zeker niet het geval te zijn. :)

• xzenor

xzenor

Topicstarter
maar dat hadden ze dan wel's op de site mogen zetten..
het enige dat er staat is dat je voor sommige levels moet betalen...
en verder helelaal NIETS over de kosten..

slechte zaak...............

• Fred_Perry
  • Laatst online: 30-12-2025
Slecht nieuws voor Live:
http://www.theinquirer.net/?article=8311

• xzenor

xzenor

Topicstarter
ehm
the enquirer
dat moet toch genoeg zeggen?
als daar 1% van al die artikelen waar is dan is dat per ongeluk....

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou EA support geen Xbox live hoor. :)

Verwijderd

Dat komt omdat het een stel gieren zijn, ze willen zelf geld hebben voor de games, terwijl MS het wil verdelen en er zelf ook een stuk van wil hebben.

Stelletje geldwolven zijn het, die game publishers :/

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 15:42:
Dat komt omdat het een stel gieren zijn, ze willen zelf geld hebben voor de games, terwijl MS het wil verdelen en er zelf ook een stuk van wil hebben.

Stelletje geldwolven zijn het, die game publishers :/
euhmm beetje objectiever mag ook wel he. :P

Ik denk eerder dat het zo zit: MS wil het geld idd wel verdelen maar neemt zelf een heel groot stuk ervan. Zoveel dat het eigenlijk niet meer zo aantrekkelijk is voor grote developers.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
het is wel algemeen geweten dat EA puur voor het geld werkt, alle niet opbrengende projecten worden gewoon gedumpt :(

lijkt mij ook logisch dat MS wat wil van die poen, het is hun console, als je een pc game koopt speel je toch ook gratis op servers (battle.net,...) tenzij het een MP only game is MET speciale bijkomende content zoals SWGalaxies lijkt het me niet dat de publisher geld moet krijgen

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

catfish schreef op 14 March 2003 @ 16:42:
het is wel algemeen geweten dat EA puur voor het geld werkt, alle niet opbrengende projecten worden gewoon gedumpt :(

.....
lijkt me ook logisch, ook EA is geen liefdadigheidsinstelling :) , net als MS, SONY, NINTENDO, en alle andere profit-organisaties.

Verwijderd

Bizzarro schreef op 14 maart 2003 @ 17:24:
[...]

lijkt me ook logisch, ook EA is geen liefdadigheidsinstelling :) , net als MS, SONY, NINTENDO, en alle andere profit-organisaties.
Tuurlijk niet, maar als je naar de gemiddelde kwaliteit en originaliteit van de line-up van EA kijkt staan ze qua developers wat mij betreft onderaan...

Verwijderd

hmmmm weety iemand dan trouwens hoe dit opgelost gaat worden??ik bedoel...ik had GEHOOPT dat ze voor Europa een andere manier zouden bedenken aangezien NIET IEDEREEEN hier een CC heeft...Tis toch te gek voor woorden...Live gaat behoorlijk HEERSEN met hun multiplayeroptie...in plaats dat ze het een beetje versoepelen voor de (jonge) consument komen ze nu met hun Amerikaanse ideeen....
ik denk dat ik toch maar effe een tijdje ga wachten voordat ik zo een starterkit ga aanschaffen....als ik het uberhaubt wel ga aanschaffen...

Nog effe een ander vraagje...kunnen mensen met Wanadoo-cable cionnecten met de diensten van Live??

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik ben trouwens benieuwd wie hier het Xbox Live starterspakket heeft kunnen aanschaffen. Ik heb bij een winkel gehoord dat er in totaal maar 500 starterspakketten voor Nederland beschikbaar zijn. Dit omdat het zo'n succes is in Azie en Amerika, ze de pakketten daar dus nodig hebben en ze hier eerst de kat uit de boom willen kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 18:49:
hmmmm weety iemand dan trouwens hoe dit opgelost gaat worden??ik bedoel...ik had GEHOOPT dat ze voor Europa een andere manier zouden bedenken aangezien NIET IEDEREEEN hier een CC heeft...Tis toch te gek voor woorden...Live gaat behoorlijk HEERSEN met hun multiplayeroptie...in plaats dat ze het een beetje versoepelen voor de (jonge) consument komen ze nu met hun Amerikaanse ideeen....
ik denk dat ik toch maar effe een tijdje ga wachten voordat ik zo een starterkit ga aanschaffen....als ik het uberhaubt wel ga aanschaffen...

Nog effe een ander vraagje...kunnen mensen met Wanadoo-cable cionnecten met de diensten van Live??
Mja via CC is het makkelijkst voor microsoft dus doen ze het gewoon via die manier zodat het over de hele wereld mogelijk is , als ze echt voor elk land apart via bank/giro transacties mogelijk willen laten maken gaat dat gigantisch veel tijd/geld kosten en dat gebeurt dus 9 van de 10 keer niet (kijk maar naar mmorpg's)

Verwijderd

-TheGrimReaper- schreef op 14 March 2003 @ 18:53:
Ik ben trouwens benieuwd wie hier het Xbox Live starterspakket heeft kunnen aanschaffen. Ik heb bij een winkel gehoord dat er in totaal maar 500 starterspakketten voor Nederland beschikbaar zijn. Dit omdat het zo'n succes is in Azie en Amerika, ze de pakketten daar dus nodig hebben en ze hier eerst de kat uit de boom willen kijken.
In de winkel waar ik werk had ik vandaag maar 2 live! starters kits binnen gekregen , alle 2 ook verkocht vandaag :)

Verwijderd

Alsof het niet zo makkelijk is om het geld over te maken naar de Nl-afdeling van Microsoft...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 19:02:
Alsof het niet zo makkelijk is om het geld over te maken naar de Nl-afdeling van Microsoft...
Niet echt , veel extra moeite voor microsoft terwijl ze het via CC in een paar seconden de transactie gedaan hebben :)
als bedrijf is dat veel makkelijker en meer winstgevend , vooral als ze het nu net gestart hebben , ikzelf verwacht pas over een jaar dat ze mischien betalingen via bank/giro invoeren als xbox live! echt succesvol is in nederland

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 19:18:
[...]

Niet echt , veel extra moeite voor microsoft terwijl ze het via CC in een paar seconden de transactie gedaan hebben :)
als bedrijf is dat veel makkelijker en meer winstgevend , vooral als ze het nu net gestart hebben , ikzelf verwacht pas over een jaar dat ze mischien betalingen via bank/giro invoeren als xbox live! echt succesvol is in nederland
ik denk iets eerder al hor, met die huidige concurrentiestrijd mag MS het niet op betalingsverkeer aan laten komen (wat ze ook wel niet zullen doen, daar is dit project iets te duur voor B) )

Verwijderd

Ja maar hey komop...op welke doelgroep mikken ze dan echt met de Xbox?¿Volgens mij een doelgroep diew zich nog niet echt een CC kan veroorloven...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 19:21:
Ja maar hey komop...op welke doelgroep mikken ze dan echt met de Xbox?¿Volgens mij een doelgroep diew zich nog niet echt een CC kan veroorloven...
Doelgroep boven de 18 :) , stond ergens een x in de user agreement van de amerikaanse xbox live geloof ik (officieel gezien in de us doen ze ook erg moeilijk met het verkopen van m rated games aan mensen onder de 18 of 17 wat was het ? maargoed heb het nergens echt meer op een site staan (was ook al een redelijk oud bericht :)

Verwijderd

Bizzarro schreef op 14 March 2003 @ 19:20:
[...]

ik denk iets eerder al hor, met die huidige concurrentiestrijd mag MS het niet op betalingsverkeer aan laten komen (wat ze ook wel niet zullen doen, daar is dit project iets te duur voor B) )
Hoop het voor de mensen zonder cc maar meestal laat het helaas voor hun best lang op zich wachten (wat jammer is) , ben toch best nieuwschierig hoe het xbox live verhaal zich gaat bewijzen in het eerste jaar :)

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:15
Bizzarro schreef op 14 March 2003 @ 11:40:
[...]

ja, maar dat lijkt me logisch nietwaar 8)7 :?

ik bedoel, kpn laat ons ook niet voor niks bellen ofzo, xbox live is niet een al inclusive dienst waarbij je internet erbij krijgt, het is een game dienst, en geld aftroggelen vind ik in dit verband een beetje zinloos (maar goed, het zijn wel extra kosten natuurlijk)
Het is een game dienst idd, maar het brengt wel aardig wat kosten met zich mee als ik het zo mag geloven.. Dan ben je met een pctje kwa "game" kosten toch minder kwijt!!

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Feit is en blijft dat voor mensen zoals Elander het gewoon belachelijk duur gaat worden. 10 euro per maand plus nog de MMORPG kosten, wat vaak ook zo'n 10 euro per maand is, als je de kosten van live meerekent om het geheel nog een beetje betaalbaar te maken.

En dat is dus elke maand 20 euro voor een spel, bovenop de 70 euro die het in de winkel kost. Oftewel na een half jaar ben je voor 1 spel 190 euro =~ fl. 418,59 en dat is toch wel schrikbarend veel...

Verder maak je mij niet wijs dat automatische afschrijvingen MS zoveel extra kosten. En als ze richten op een doelgroep boven de 18, dan valt toch echt 3/4 van de xbox bezitters af, IMHO. Ik ken veel mensen met consoles, ook ~15 volwassenen waarvan er geen 1 een xbox heeft, degenen die dat wel hebben zijn rond de 16, en die hebben geen CC.
Of hun ouders er dan misschien eentje hebben is een 2e kwestie, maar ook dat zal vaak niet het geval zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 22:05:
Feit is en blijft dat voor mensen zoals Elander het gewoon belachelijk duur gaat worden. 10 euro per maand plus nog de MMORPG kosten, wat vaak ook zo'n 10 euro per maand is, als je de kosten van live meerekent om het geheel nog een beetje betaalbaar te maken.

En dat is dus elke maand 20 euro voor een spel, bovenop de 70 euro die het in de winkel kost. Oftewel na een half jaar ben je voor 1 spel 190 euro =~ fl. 418,59 en dat is toch wel schrikbarend veel...

Verder maak je mij niet wijs dat automatische afschrijvingen MS zoveel extra kosten. En als ze richten op een doelgroep boven de 18, dan valt toch echt 3/4 van de xbox bezitters af, IMHO. Ik ken veel mensen met consoles, ook ~15 volwassenen waarvan er geen 1 een xbox heeft, degenen die dat wel hebben zijn rond de 16, en die hebben geen CC.
Of hun ouders er dan misschien eentje hebben is een 2e kwestie, maar ook dat zal vaak niet het geval zijn.
Dat wou ik nou horen :7 hehe , nee serieus het zou voor mij gekken werk zijn om me mmorpg te blijven spelen (ben meestal 10 of 20 euro per maand kwijt daar aan) en dan daar boven op ook nog eens xbox live te nemen , helemeaal omdat de aanschaf prijs toch behoorlijk pittig is :) , maar toch hoop ik dat het een succes word , het gedeelte waar ik mijn mening geef over alleen betalen met cc geef ik uit mijn ervaring met mmorpg games (nee zeg niet dat ik alles weet) maar zover ik weet doet alleen everquest aan andere betalingen op creditcard na of gametimecard , daarom denk ik dat het nog zeker wel een paar maanden op zich laat wachten tot microsoft zegt van , nou het gaat prima met xbox live in nederland laten wij ook betalingen via bank en/of giro mogelijk maken :) , maargoed zo kunnen we nog wel even door blijven discusieren , laten we gewoon afwachten wat de toekomst gaat brengen met het console online gamen in nederland :) , denk dat het opzich wel een succes gaat worden

Verwijderd

Dat EA-verhaal is al eens in een ander topic ter sprake gekomen. Wel spijtig, ik houd van de EA Sports-serie (hoop MVP volgende week binnen te krijgen), maar van de 3 sportsgames-developers is EA Sports dus mooi de enige die geen Live ondersteunt, en ik zie dat wel als reden voor de consument om straks geen EA Sports meer te kopen voor de Xbox, en dat kan dan weer aanleiding voor EA zijn om de Sports-serie (of alle games) voor de Xbox te schrappen.

EA heeft ook nooit gedeveloped voor de Dreamcast, en dat wordt (naast Sega's marketing, of liever het gebrek daaraan) gezien als 1 van de redenen dat de DC ten onder is gegaan.

Ironisch genoeg is Sega daarna dus voor de Xbox gaan developen, en wat maken ze? Sportsgames met Live-support. :) Hopen, dus, dat ze daar nog wel even mee door blijven gaan.

Maar ik hoop toch dat MS en EA toch ooit tot een deal kunnen komen die, hoe zeggen ze het ook alweer, mutually beneficial is. MS blij, EA blij, wij blij.

edit: teveel typo's.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 01:04 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:49

Wom

EA heef zichzelf in de voeten geschoten met EA.com. Debacle's als die van Majestic en NFS:Motorcity hebben EA veel geld gekost. Ze hadden hiervoor dan ook veel uitgetrokken om een wereldwijd netwerk te supporten. Dit netwerk ligt er ook, maar kost alleen maar geld, en van alleen Ultima kun je het niet draaiend houden.

Probleem is dus dat EA al een soortgelijk netwerk heeft draaien, en dat dus in principe opgeeft als ze Live! gaan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Joep schreef op 14 March 2003 @ 21:58:
[...]

Het is een game dienst idd, maar het brengt wel aardig wat kosten met zich mee als ik het zo mag geloven.. Dan ben je met een pctje kwa "game" kosten toch minder kwijt!!
ok, er worden een beetje vage vergelijkingen getrokken, dus maak ik er ook maar 1 :) (ook voor posts hieronder, dus niet specifiek voor jouw Joep ;) )

Kosten voor PC gamen

PC: (moet telkes geupdate worden, heeft een console geen last van): €2500 (beetje redelijke pc)
Internet: €40,-
Game: €50-€55

en dan weet ik dat je op de pc ook nog nevenzaken kan doen, maar dat kan je met de xbox ook (is nog redelijk goedkope dvd speler :) )

mensen die dus zeggen dat ze wel met de pc kunnen gamen, en dan niet een live abo kunnen nemen, vind ik een beetje vaag eerlijk gezegd (behalve waarvan de ouders de hele poeplap betalen natuurlijk)

• Wom

Wom

Vandaag is bekend geworden dat ook Eidos geen ondersteuning gaat bieden aan Live!
Nu is Eidos financieel niet zo heel sterk, maar er komen toch een aantal sterke titels aan, zoals de nieuwe Tomb Raider. ( alhoewel die PS2 - only is geloof ik ).

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36
Bizzarro schreef op 15 March 2003 @ 11:58:
[...]

Kosten voor PC gamen

PC: (moet telkes geupdate worden, heeft een console geen last van): €2500 (beetje redelijke pc)

en dan weet ik dat je op de pc ook nog nevenzaken kan doen, maar dat kan je met de xbox ook (is nog redelijk goedkope dvd speler :) )

mensen die dus zeggen dat ze wel met de pc kunnen gamen, en dan niet een live abo kunnen nemen, vind ik een beetje vaag eerlijk gezegd (behalve waarvan de ouders de hele poeplap betalen natuurlijk)
Joep had het over de spellen en niet de daarbij behorende kosten zoals een PC. De meeste PC spellen kan je vinden voor 40-50 euro, een groot deel wordt al snel 30 euro of minder. Een goede PC koop je ook zodat je er andere dingen mee kan doen dan alleen maar spelen, meestal dan. Internet heb je voor rond de 30 euro per maand (ADSL Lite), maar wordt meestal door de ouders/huisgenoten (mee)betaald, omdat iedereen er wel wat mee kan.
Als we het alleen over de gamekosten hebben ben je met de PC goedkoper uit, omdat de spellen gemiddeld toch wel zo'n 20 euro goedkoper zijn.

The devil is in the details.

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

MaRc0 schreef op 15 March 2003 @ 12:14:
[...]
Joep had het over de spellen en niet de daarbij behorende kosten zoals een PC. De meeste PC spellen kan je vinden voor 40-50 euro, een groot deel wordt al snel 30 euro of minder. Een goede PC koop je ook zodat je er andere dingen mee kan doen dan alleen maar spelen, meestal dan. Internet heb je voor rond de 30 euro per maand (ADSL Lite), maar wordt meestal door de ouders/huisgenoten (mee)betaald, omdat iedereen er wel wat mee kan.
Als we het alleen over de gamekosten hebben ben je met de PC goedkoper uit, omdat de spellen gemiddeld toch wel zo'n 20 euro goedkoper zijn.
dan zijn de spellen voor de xbox ook €30 (kijk maar naar de classics reeks, en andere aanbiedingen, zoals Agressive inline voor €19.99)

en ik had het ook niet alleen over Joep, maar ook o.a. over de daaropvolgende posts, waarin de kosten naar mijn mening iets overdreven worden, ook het live abonement wordt niet voor 1 game aangeschaft, daar speel je ook meerdere games op, en het is nog helemaal niet zeker of dat MMORPG'S geld gaan kosten, MS gaat er niks voor vragen iig. (zeggen ze)

De kosten voor de hele mikmak (een jaar een MMORPG) zijn voor mij dan:
Game: €50-€70
Abo's : €60-€70 (voor de MMORPG die dan wel gaan kosten)

een prijs van €110-€140 lijkt mij dus iets realistischer, als de eerder aangegeven €190, nog steeds een pittig bedrag natuurlijk, maar naar mijn mening een zeer aanvaardbaar bedrag, voor niets gaat de zon immers op nietwaar.

Verwijderd

hmmm als het 10 euro na een jaar per maand gaat kosten kan je beter 3 van die startekrs kits kopen en elk jaar een nieuwe kit op je x-doos zetten....

• Hahn
Bizzarro schreef op 15 March 2003 @ 12:38:
[...]

dan zijn de spellen voor de xbox ook €30 (kijk maar naar de classics reeks, en andere aanbiedingen, zoals Agressive inline voor €19.99)
Zo kunnen we nog wel even doorgaan :P Voor de PC heb je bijvoorbeeld Battle Realms al voor 5 euro.
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 12:50:
hmmm als het 10 euro na een jaar per maand gaat kosten kan je beter 3 van die startekrs kits kopen en elk jaar een nieuwe kit op je x-doos zetten....
Ik denk dat de starterkits maar per 1 per persoon worden verkocht. En als je al een account hebt dat je dan niet nog een account kan aanmaken via hetzelfde IP oid :)

Verwijderd

MaRc0 schreef op 15 maart 2003 @ 12:55:
Ik denk dat de starterkits maar per 1 per persoon worden verkocht. En als je al een account hebt dat je dan niet nog een account kan aanmaken via hetzelfde IP oid :)
Nee hoor, je kunt zelfs meerdere Live-accounts (dus meerdere starterkits) op 1 Xbox zetten. Alleen kun je niet een nieuwe account maken met dezelfde naam als je ouwe account, en je bent de stats dus ook kwijt.

Bovendien werkt de huidige starterkit maar tot een bepaalde datum (heb mijn doos weggegooid, maar het stond er dacht ik wel op). Nu even starterkits voor 3 jaar inslaan gaat dus niet werken.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Damn die multiplayer betaal diensten die verdienen een vermogen niet normaal meer. Stel je voor dat 1 miljoen mensen Xbox-live hebben. Das mooi 10 miljoen vangen per maand!!! Damn ik ga ook een internet betaaldienst zooi beginnen!

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Hahn
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 12:58:
[...]

Nee hoor, je kunt zelfs meerdere Live-accounts (dus meerdere starterkits) op 1 Xbox zetten. Alleen kun je niet een nieuwe account maken met dezelfde naam als je ouwe account, en je bent de stats dus ook kwijt.

Bovendien werkt de huidige starterkit maar tot een bepaalde datum (heb mijn doos weggegooid, maar het stond er dacht ik wel op). Nu even starterkits voor 3 jaar inslaan gaat dus niet werken.
Zoiets dacht ik (en bedoelde ik eigenlijk ook :P) wel, die starterkits werken zeg maar één jaar, nadat jaar heeft een groot deel van de mensen wel zo'n kit en worden ze niet meer verkocht. Na dat jaar ben je dus echt verplicht om maandelijks 10 euro per maand te betalen.
Alleen heb je dan geen extra kosten van de meeste spellen die online te spelen zijn, omdat Microsoft de severs beheerd, ik vind het zeker geen slechte aanbieding :)

Verwijderd

Bizzarro schreef op 15 March 2003 @ 11:58:
[...]

ok, er worden een beetje vage vergelijkingen getrokken, dus maak ik er ook maar 1 :) (ook voor posts hieronder, dus niet specifiek voor jouw Joep ;) )

Kosten voor PC gamen

Ik weet niet waar jij je PC koopt, maar 2500 euro voor een redelijk PC ben je echt niet kwijt. Ik heb december 2001 een P4 1.8GHz gekocht. Toen was 2.0 GHz het snelst wat er te krijgen was. Er zat 512MB RAM in, voor die tijd een enorme hoeveelheid, en dat voor 1000 euro. In ruim een jaar is alles wat ik heb geupgrade de grafische kaart, die behoorlijk kut was (GF 2MX).
De 40 euro die je voor internet noemt ben je bij live ook kwijt, naast het tientje wat je aan MS betaald.
Verder is Unreal II de enige game die meer dan 50 euro kost, namelijk 60.

IMO is de Xbox helemaal geen redelijke goedkope DVD Speler. Het is, als DVD speler zijnde, een zeer beperkt apparaat, met een matige beeldkwaliteit, en, als DVD Speler, ook duur.
Bizzarro schreef op 15 maart 2003 @ 12:38:
[...]

en ik had het ook niet alleen over Joep, maar ook o.a. over de daaropvolgende posts, waarin de kosten naar mijn mening iets overdreven worden, ook het live abonement wordt niet voor 1 game aangeschaft, daar speel je ook meerdere games op, en het is nog helemaal niet zeker of dat MMORPG'S geld gaan kosten, MS gaat er niks voor vragen iig. (zeggen ze)

De kosten voor de hele mikmak (een jaar een MMORPG) zijn voor mij dan:
Game: €50-€70
Abo's : €60-€70 (voor de MMORPG die dan wel gaan kosten)

een prijs van €110-€140 lijkt mij dus iets realistischer, als de eerder aangegeven €190, nog steeds een pittig bedrag natuurlijk, maar naar mijn mening een zeer aanvaardbaar bedrag, voor niets gaat de zon immers op nietwaar.
MS gaat niks extra's vragen voor de MMORPG's nee. Maar de makers wel.
Verder was die 190 euro die ik per half jaar voor een game rekende, nog zonder de internet kosten van je provider, wat dus ook weer 300 euro per jaar is, voor een basic ADSL abo.
Nu kun je wel zeggen dat je dat ook voor je PC gebruikt, maar ja, als je het bij de PC kosten voor online gaming gaat rekenen, dan ga ik het ook bij de kosten voor Xbox live zetten. Eerlijk is eerlijk, want zonder internet verbinding ook geen live.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 14:34 ]

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 14:25:
[...]

Ik weet niet waar jij je PC koopt, maar 2500 euro voor een redelijk PC ben je echt niet kwijt. Ik heb december 2001 een P4 1.8GHz gekocht. Toen was 2.0 GHz het snelst wat er te krijgen was. Er zat 512MB RAM in, voor die tijd een enorme hoeveelheid, en dat voor 1000 euro. In ruim een jaar is alles wat ik heb geupgrade de grafische kaart, die behoorlijk kut was (GF 2MX).
ok, mijn excuses, die €2500,- was overdreven, zat met me domme hoofd nog in de guldens :+
De 40 euro die je voor internet noemt ben je bij live ook kwijt, naast het tientje wat je aan MS betaald.
Verder is Unreal II de enige game die meer dan 50 euro kost, namelijk 60.
er zijn zat spellen (met name de huidige generatie) die zomaar €55 kosten, kijk maar naar Generals en Co.
IMO is de Xbox helemaal geen redelijke goedkope DVD Speler. Het is, als DVD speler zijnde, een zeer beperkt apparaat, met een matige beeldkwaliteit, en, als DVD Speler, ook duur.
het gaat om de bijzaak als DVD-speler (ik had het misschien iets beter moeten formuleren), maar €299,- voor een DVD-speler waar je 2 games, controller bijkrijgt vindt ik persoonlijk niet te duur, en die beeldkwaliteit, waar iedereen over loopt te "zeiken" valt reuze mee, het viel mij op dat bij de DVD van lotr (waar de film op 1 DVD staat) de beeldkwaliteit (bij het inzoomen) beduiden slechter was als bij de 2 DVD versie, waar het dus volgens mij aan licht welke dvd je erin stopt, en dat er tussen de DVD's dus ook kwali verschil zit.

En de opties zijn meer dan voldoende voor de Gemiddelde DVD kijker hoor, er zit 5.1 dolby op, en nog meer opties, meer als genoeg IMO.
MS gaat niks extra's vragen voor de MMORPG's nee. Maar de makers wel.
Verder was die 190 euro die ik per half jaar voor een game rekende, nog zonder de internet kosten van je provider, wat dus ook weer 300 euro per jaar is, voor een basic ADSL abo.
Nu kun je wel zeggen dat je dat ook voor je PC gebruikt, maar ja, als je het bij de PC kosten voor online gaming gaat rekenen, dan ga ik het ook bij de kosten voor Xbox live zetten. Eerlijk is eerlijk, want zonder internet verbinding ook geen live.
Touché :)

• Wom

Wom

Er is een nieuwe site gelanceerd met betrekking tot Live! Zeker het bekijken waard : http://www.ilovelive.com/

Hier vind je zo'n beetje waar Live! voor staat.

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

...en die beeldkwaliteit, waar iedereen over loopt te "zeiken" valt reuze mee, het viel mij op dat bij de DVD van lotr (waar de film op 1 DVD staat) de beeldkwaliteit (bij het inzoomen) beduiden slechter was als bij de 2 DVD versie, waar het dus volgens mij aan licht welke dvd je erin stopt, en dat er tussen de DVD's dus ook kwali verschil zit.

En de opties zijn meer dan voldoende voor de Gemiddelde DVD kijker hoor, er zit 5.1 dolby op, en nog meer opties, meer als genoeg IMO.
De film verdeeld over 2 dvd's heeft een stuk hogere bitrate en daarom ook een betere kwaliteit (ook als je inzoomt).

Verder is het xbox/pc gebeuren allemaal leuk en aardig, maar er gaat serieus een boel geld in zitten.
Als het alleen live was dat je hoefde te betalen zou het voor mij echt niet zoveel boeien en zou ik gewoon lekker een Xbox aanschaffen en die 10 euro per maand dokken. Die haal je er toch dik uit. Maar als het 10 euro voor dat spel, 10 euro voor dat en 10 euro voor dat per maand dan zit je alweer op 40 euro in de maand en ik wil toch wel wat meer spellen online spelen dan maar 1.

En het is in mijn ogen totale onzin om zoveel geld uit te geven om met een console en een goede ping (dat is er wel, omdat het een gesloten netwerk is met alleen maar breedband aansluitingen) om dan zeg maar niet meer naar de PC te kijken. Want games als SW Galaxies enzo komen ook voor de PC uit en die kun je ook online spelen.
Maja ik blijf voorlopig nog bij CS, Tribes 2, UT en Q3 hangen en af en toe eens wat WC3 of beta roleplaying games. Ik wil eerst wel eens zien hoe het daadwerkelijk gaat uitpakken met de kosten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 18:55:
[...]

Mja via CC is het makkelijkst voor microsoft dus doen ze het gewoon via die manier zodat het over de hele wereld mogelijk is , als ze echt voor elk land apart via bank/giro transacties mogelijk willen laten maken gaat dat gigantisch veel tijd/geld kosten en dat gebeurt dus 9 van de 10 keer niet (kijk maar naar mmorpg's)
Daarnaast is Nederland zo ongeveer het enige land waar er voor de een of andere domme reden er zo'n aversie tegen creditcards bestaat dat ze niet breed ondersteund worden (de helft van de restaurantjes accepteren ze niet eens). Ik vind het niet vreemd dat een dienst als Live alleen maar CC accepteert, ik vind het zelfs volkomen normaal. Als straks de PC spellen betaald moeten gaan worden (wat niet zo lang meer zal duren) gaat dat ook allemaal met CC...normale bank incasso's kost veel meer werk, veel meer tijd, en veel meer mankracht.

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 20:50:
[...]

Daarnaast is Nederland zo ongeveer het enige land waar er voor de een of andere domme reden er zo'n aversie tegen creditcards bestaat dat ze niet breed ondersteund worden (de helft van de restaurantjes accepteren ze niet eens). Ik vind het niet vreemd dat een dienst als Live alleen maar CC accepteert, ik vind het zelfs volkomen normaal. Als straks de PC spellen betaald moeten gaan worden (wat niet zo lang meer zal duren) gaat dat ook allemaal met CC...normale bank incasso's kost veel meer werk, veel meer tijd, en veel meer mankracht.
Microsoft Europe is wel bezig de alternatieven te onderzoeken voor de Europese markt. Want in Europa, en dan voornamelijk de Noordelijk gelegen landen, hebben een lage CC-dichtheid. Iets wat in Japan en de USA totaal het omgekeerde is. Enig probleem waar ze tegenaan lopen , is het feit dat de betaler 18 jaar moet zijn. En dat is dus een zekerheid die je hebt bij een CC.

Misschien dat een mogelijkheid om een account bij te kopen iets is ? Dat een CC bezitter er een account bijkoopt voor zijn niet CC-bezittende vriend. Dat zou ik ook wel een goede mogelijkheid vinden, want nu is er per nummer één account aan te maken.

Verwijderd

AudiRS4 schreef op 15 maart 2003 @ 20:55:
[...]

Microsoft Europe is wel bezig de alternatieven te onderzoeken voor de Europese markt. Want in Europa, en dan voornamelijk de Noordelijk gelegen landen, hebben een lage CC-dichtheid. Iets wat in Japan en de USA totaal het omgekeerde is. Enig probleem waar ze tegenaan lopen , is het feit dat de betaler 18 jaar moet zijn. En dat is dus een zekerheid die je hebt bij een CC.

Misschien dat een mogelijkheid om een account bij te kopen iets is ? Dat een CC bezitter er een account bijkoopt voor zijn niet CC-bezittende vriend. Dat zou ik ook wel een goede mogelijkheid vinden, want nu is er per nummer één account aan te maken.
Als je mensen zonder CC nou de optie geeft om het in termijnen van een jaar te doen... Dan valt het extra werk weer wel te bezien. IMO is het echt een inschattingsfout van MS hoor, want de gamers zijn veelal onder de 18, en de ouders hebben niet altijd een CC. Begrijp me niet verkeerd, als ik 18 ben neem ik meteen zo'n kaart, maar noch mijn vader noch m'n moeder heeft er een. Dus val ik wel mooi buiten de boot na een jaar.

edit:
Was voor het grootste gedeelte eik een reactie op MrRudi :)
De optie van voor een extra account betalen is denk ik administratief nog meer werk dan automatische incasso...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 22:47 ]

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 22:46:
[...]

edit:
De optie van voor een extra account betalen is denk ik administratief nog meer werk dan automatische incasso...
Dat hoeft niet, want kan allemaal vanuit een database geregeld worden. zoals het nu ook wel zal gaan verwacht ik. En als Microsoft er een aantal extra klanten bij krijgt die via een abbonement aan hun verbonden zijn, denk ik dat ze daar wel gevoelig voor zullen zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 22:46:
[...]

Als je mensen zonder CC nou de optie geeft om het in termijnen van een jaar te doen... Dan valt het extra werk weer wel te bezien. IMO is het echt een inschattingsfout van MS hoor, want de gamers zijn veelal onder de 18, en de ouders hebben niet altijd een CC. Begrijp me niet verkeerd, als ik 18 ben neem ik meteen zo'n kaart, maar noch mijn vader noch m'n moeder heeft er een. Dus val ik wel mooi buiten de boot na een jaar.

edit:
Je overschat de belangrijkheid van het aantal Nederlandse gamers onder de 18 jaar zonder CC. Wereldwijd gezien mist het aantal dat ze missen niet op tegen de kosten die gemaakt moeten worden om ander betalingsverkeer in goede banen te leiden. Dat hoef je niet leuk te vinden, maar vanuit een commercieel oogpunt bezien is het zeer begrijpelijk.

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
welke creditcard kun je het best nemen voor xbox-live???? Ik, student, wil er z.s.m. één nemen, maar heb gehoord dat bv. mastercard niet werkt? :? American Express wil ik sowieso niet, dus dan blijft VISA alleen over zeker? Anyone?

• Wom

Wom

kingnbajam schreef op 16 maart 2003 @ 13:33:
welke creditcard kun je het best nemen voor xbox-live???? Ik, student, wil er z.s.m. één nemen, maar heb gehoord dat bv. mastercard niet werkt? :? American Express wil ik sowieso niet, dus dan blijft VISA alleen over zeker? Anyone?
Als student zijnde kun je bij de Rabobank gratis een CC aanvragen. Dat is een Mastercard als ik het goed heb. En die werkt ook gewoon met Live!

• kingnbajam
ok dan! Ik ga van de week een creditcard aanvragen! Zit toevallig ook bij de Rabobank (plus een dikke bijbaan), dus dat zit wel goed. :)

• Wom

Wom

kingnbajam schreef op 16 maart 2003 @ 15:46:
ok dan! Ik ga van de week een creditcard aanvragen! Zit toevallig ook bij de Rabobank (plus een dikke bijbaan), dus dat zit wel goed. :)
Je hebt zelfs geen minimum maandinkomen nodig voor een studentenCC.

Het is me trouwens opgevallen dat de Live! enabled games echt als een trein gaan. MotoGP voorop, had die van mij een dikke week geleden te koop gezet op Marktplaats, heb al 7 mailtejs met de vraag of hij nog te koop is.

En nu ik hem verkocht heb wil ik hem eigenlijk ook wel weer terug...

• kingnbajam
Eerlijk gezegd ben ik nog niet helemaal overtuigd van de live! enabled games die er momenteel beschikbaar zijn... heb er zelf nog geen 1 en om het nu te gaan aanschaffen om op live! tekeer te kunnen gaan, ik weet het niet... online gamen op je xbox lijkt me echt super.... maar wil ook games als panzer dragoon orta... alles kost zoveel geld. :'(

• Wom

Wom

kingnbajam schreef op 16 maart 2003 @ 16:02:
Eerlijk gezegd ben ik nog niet helemaal overtuigd van de live! enabled games die er momenteel beschikbaar zijn... heb er zelf nog geen 1 en om het nu te gaan aanschaffen om op live! tekeer te kunnen gaan, ik weet het niet... online gamen op je xbox lijkt me echt super.... maar wil ook games als panzer dragoon orta... alles kost zoveel geld. :'(
Er zitten 3 demos bij je startskit, nl. Mechassault, Whacked! en MotoGP. Alledrie zeer verschillende genres, dus kun je mooi vergelijken wat je beter bevalt.

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-12-2025
Bizzarro schreef op 14 March 2003 @ 13:09:
[...]

`
in tegenstelling tot andere online spellen hoeft er voor het spel zelf niet betaald te gaan worden (om het online te spelen).

Live zit heel goed in elkaar hor, en ik kan absoluut niet zeggen dat microsoft er teveel voor vraagt, de prijzen zijn zeer goed voor qwa prijs/kwaliteit.

(en voor netwerk adapters voor ps2/ngc moet ook betaald worden, en daar moet je waarschijnlijk ook nog gaan betalen om bepaalde spellen te kunnen spelen.
en voor de ps2 nog een xtra harde schijf kopen :+

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

geemfriek schreef op 16 March 2003 @ 17:37:
[...]

en voor de ps2 nog een xtra harde schijf kopen :+
is dat noodzakelijk voor online gamen dan???

gierige lui daar bij sony :D

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bizzarro schreef op 16 March 2003 @ 19:19:
[...]

is dat noodzakelijk voor online gamen dan???

gierige lui daar bij sony :D
Offtopic:
Nee dit gaat NIET nodig zijn voor de PS2, memorycard is genoeg. Tenzij het mogenlijk word voor maps oid te downloaden dan heb je misschien wel een nodig.
Ook ga je buiten de starterskit (game + ethernet) niets extra moeten betalen voor online te kunnen gamen (buiten dan weer de mmporg, maar dat is dan niet aan sony zelf)

Ontopic:
Iets zoals een prepaid kaart voor je gsm.. maar dan voor de xbox.. zou volgens mij veel harder in EU aanslagen dan betalen per CC.
Die je dan ook kunt herladen etc voor nog een maand extra te gamen..

Verwijderd

interp schreef op 17 March 2003 @ 00:44:
[...]

Ontopic:
Iets zoals een prepaid kaart voor je gsm.. maar dan voor de xbox.. zou volgens mij veel harder in EU aanslagen dan betalen per CC.
Die je dan ook kunt herladen etc voor nog een maand extra te gamen..
Wat alleen nog duurder word als via bank/giro betalen aangezien ze die dingen moeten produceren / in de winkels doen die er ook weer hun winst marge over heen gaan gooien /me is het eens met mr rudie over het cc gebeuren in nl

Verwijderd

Die CC optie was juist door MS geïmplementeerd omdat men dan zeker weet dat de persoon 18j is :)

Der was een reden voor, maar die ben ik ff vergeten :)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Omdat anders de overeenkomst niet rechtsgeldig is :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Nou ik heb Xbox-Live nu en het werkt echt als een tiet!
Alleen dat draagtasje waar bizzarro het over had heb ik niet hoor...........

Maar dat hele live verhaal werkt gewoon goed!
Het draait stabiel, weinig lag.
en dat headsetje werkt GOED!
Ik heb alleen nog maar die demodisc geprobeerd (ff wachten op me salaris voor ik ghost recon aanschaf) maar ook van 2 vrienden van me hoor ik alleen maar positieve dingen (ghost recon en UT 2003) over dat het stabiel is en met weinig tot geen lag.

Installatie is ongelofelijk simpel. vooral voor de medetweakers wel lijkt me.
een ip adres en dns server instellen met default gateway kan geen probleem zijn. en als je DHCP hebt is het nog veel simpeler, aansluiten en autodetectie...

Echt ik ben geen fan van Microsoft ofzo..
maar die Xbox zit gewoon goed in mekaar, en dat live ook.
er is ook een nieuw lvl voor Splinter Cell beschikbaar..
gratis in dit geval, de volgende schijnen wel geld te gaan kosten :(
Maar dat ligt niet aan MS in dit geval......

Overigens staat er op die demodisc nog een uitgebreide uitleg.
Gewoon een filmpje van Darkmaster met nederlandse ondertiteling.
(een aantal mensen zullen Darkmaster wel kennen van het filmpje waar ie ingemaaktw ordt door iemand die achteraf een 16 jarig meisje blijkt te zijn (so much voor 18 jaar check))

Maar daar legt Darkmaster uitgebreid maar toch simpel uit hoe je de boel aansluit en gebruikt.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-01 13:45

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Xbox L!ve regeert!!

Ik kan niet anders zeggen dat t gewoon super is. Ik zit met @home erop en geen gekut van lag oid.

Die Voice Communicator werkt echt goed! Unreal Championship vind ik echt super.

Ik raad dan ook iedereen aan om Live zo snel mogelijk aan te schaffen. Ook al is t zo'n geklooi om een CC te regelen. Fix iets met kenissen of ouders ofzo want als je een xbox hebt is live een must.

PS Mijn gamerstag is The Captain M

[ Voor 7% gewijzigd door Techno Overlord op 18-03-2003 11:19 ]

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Sweet :-)
ik had al een CC gelukkig.. een Visa'tje is gewoon altijd wel handig.. in restaurants enzo (bij degene waar ik eet accepteren ze ze wel namelijk)

Maar dat zo snel mogelijk aanschaffen wordt lastig hoor..
Knappe jongen die nog zo'n starterpakket kan vinden..
't is al bijna overal uitverkocht. er zijn er maar 2000 gereleased in nederland.

Mijn Gamertag is Xzenor trouwens..

Verwijderd

Is het trouwens ook een beetje druk op de servers van games ? of ben je nog steeds een van de enige die online is ?

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb um vanmorgen bestelt bij play.com :9 ze hadden hem weer in voorraad :)

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 12:12:
Is het trouwens ook een beetje druk op de servers van games ? of ben je nog steeds een van de enige die online is ?
behoorlijk druk wel...
en het wordt steeds meer he..

Verwijderd

Tempting..... :P maar ik heb nog geen xbox :P , ben wel verslaafd aan mechasault sinds vandaag (op me werk gespeeld en bij een vriend) echt super spel ben echt benieuwd hoe die online is

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

possamai schreef op 18 March 2003 @ 11:06:
Nou ik heb Xbox-Live nu en het werkt echt als een tiet!
Alleen dat draagtasje waar bizzarro het over had heb ik niet hoor...........
hmm, weird, dacht toch echt dat ik in elke foldertje zon rubber achtig tasje erbij zag zitten, naja, lekker boeiend ook, t gaat om live, niet om t tasje :D
Pagina: 1