Toon posts:

[barcode scanning] output van een scanner met cradle

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben van plan gebruik te gaan maken van een hand barcode scanner, met geheugen dus om snel te kunnen scannen. Nu vroeg ik me af, wat is de output van zo'n ding? Ik zie het nl. nergens staan!

dit is bijvoorbeeld een behoorlijk sexy ding en ook deze zijn leuk, maar ik wil weten wat de output is als je hem in z'n cradle zet. Ik heb gehoord van een collega dat het een CSV bestand is waarbij je op de scanner aan kan geven wanneer hij een nieuwe regel moet beginnen.

Is that so?

Ik heb GoT al nagezocht, maar er staan alleen vragen als 'wat voor programma moet ik hebben om m'n barcode scanner te gebruiken' Niets dus, een gewone scanner is te zien als een keyboard, maar een scanner met cradle is anders...

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Verwijderd

Topicstarter
kickje, plz?

Verwijderd

iPAQ handheld is ook als barcode reader te gebruiken, verder weet ik er niks van :+

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:28

MaNdM

1000-dingen-doekje

Uhmm is het niet gebruikelijk dat je bij die dingen software krijgt om ze uit te lezen? Verder lijkt het me dat de interface van het station naar de PC gewoon via de com-poort gaat en waarschijnlijk op 9600 baudrate met raw-data... Het programma dat ermee moet werken moet de raw-data gewoon kunnen verwerken, het zit hem volgens mij dus niet in de manier van verzenden, maar in de manier van de software hoe deze de data leest. Het werkt idd niet als een ramplank die de data direct doorgeeft, maar het ding werkt met een buffer waarin data staat die hij in één keer doorgeeft. De software die het ontvangt maakt er dan een leesbaar bestand van.

To be determined...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus daarmee kan je bvb een excellsheet laten brouwen ofzo neem ik dan aan? Ik moet denk maar eens met echte fabrikanten gaan praten... Tnx

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
De hand scanners die geen geheugen hebben, emuleren meestal toetsenbordaanslagen. Deze worden dus gewoon op je PS/2 poort aangesloten.

Voor de dingen met geheugen moet je een proggie hebben meestal maatwerk (duur).
Of zelf veel tijd in steken.

Is het perse nodig om een geheugen erin te hebben ??

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:28

MaNdM

1000-dingen-doekje

Het zal er op neer komen dat wat dat betreft de mogelijkheden best groot zijn, maar denk liever eerder in de richting van een database interactie, daar kan je meer mee. Ik als Bedrijfskundige Informatica student hekelt het als mensen met excell-sheets willen gaan werken. Data kan je beter in een database opslaan, mogelijkheden daarna zijn ook veel beter en het is eenvoudiger te maken. Ik weet niet wat je precieze doelen zijn mbt die scanner, dus als je dat even zou willen toelichten dan kan ik je wellicht alvast een beetje een idee geven wat je moet hebben...

[ Voor 1% gewijzigd door MaNdM op 16-03-2003 23:32 . Reden: typo's grmbl ]

To be determined...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan je zelf de Opticon PHL1700 aanraden, lekker licht terminaltje, geen megasnelle processor, maar wel veel mogelijkheden. Is gewoon in C te programmeren, maar er zit ook standaardsoftware bij. Opticon maakt gewoon heel degelijke, goeie apparatuur. Ik heb met meerdere scanners gewerkt, o.a. ook van Handheld Products en die maken wel mooie scanners (o.a. met Windows CE), maar ze werken voor gewoon geen meter (slechte backligt, slechte batterij, geen uit-knop!) en zijn onbetrouwbaar als de pest.

Afbeeldingslocatie: http://www.opticon.nl/webimage/Aphl104.jpg
Opticon website

Ennuh.. als je nog iemand zoekt om maatsoftware te schrijven ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 16-03-2003 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
MaNdM schreef op 16 maart 2003 @ 23:29:
Het zal er op neer komen dat wat dat betreft de mogelijkheden best groot zijn, maar denk liever eerder in de richting van een database interactie, daar kan je meer mee. Ik als Bedrijfskundige Informatica student hekelt het als mensen met excell-sheets willen gaan werken. Data kan je beter in een database opslaan, mogelijkheden daarna zijn ook veel beter en het is eenvoudiger te maken. Ik weet niet wat je precieze doelen zijn mbt die scanner, dus als je dat even zou willen toelichten dan kan ik je wellicht alvast een beetje een idee geven wat je moet hebben...
vrees niet, ik werk ook met sql server, maar ik kan me voorstellen dat zo'n pakket voor een export zorgt in de vorm van bvb een excelsheet... vandaar

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 16 maart 2003 @ 23:29:
Ik kan je zelf de Opticon PHL1700 aanraden, lekker licht terminaltje, geen megasnelle processor, maar wel veel mogelijkheden. Is gewoon in C te programmeren, maar er zit ook standaardsoftware bij. Opticon maakt gewoon heel degelijke, goeie apparatuur. Ik heb met meerdere scanners gewerkt, o.a. ook van Handheld Products en die maken wel mooie scanners (o.a. met Windows CE), maar ze werken voor gewoon geen meter (slechte backligt, slechte batterij, geen uit-knop!) en zijn onbetrouwbaar als de pest.

[afbeelding]
Opticon website

Ennuh.. als je nog iemand zoekt om maatsoftware te schrijven ;)
Ik wil er hardware mee gaan inventariseren, dan wil ik bijvoorbeeld als output een tabel krijgen met 2 cellen:
- het kamernummer (dat je bvb telkens scant)
- het hardware nummer

Is zoiets makkelijk te maken met zo'n scanding? Ik vind het zo jammer dat je er nergens iets over kan vinden hoe je die dingen nou precies kan aanspreken en/of uitlezen... Daar ben ik eigenlijk het meest benieuwd naar...

ps, ik neem aan dat je maatwerksoftware bedoelt... 8)

Verwijderd

Topicstarter
Bud_s schreef op 16 maart 2003 @ 23:27:
De hand scanners die geen geheugen hebben, emuleren meestal toetsenbordaanslagen. Deze worden dus gewoon op je PS/2 poort aangesloten.

Voor de dingen met geheugen moet je een proggie hebben meestal maatwerk (duur).
Of zelf veel tijd in steken.

Is het perse nodig om een geheugen erin te hebben ??
als je dat niet doet, betekend dat je met een laptop incl. scanner door een gebouw heen moet :|

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:44

Gorefest

serial killer.

Je kunt ook RF scanners krijgen met een range van een 200 meter ofzo.
Kijk eens bij datalogic die hebben hele fijne scannertjes. Ik heb eens van die dingen getest en die van datalogic (met name de Gryphon) kwam als beste uit de test.

Verwijderd

Topicstarter
Gorefest schreef op 17 March 2003 @ 10:29:
Je kunt ook RF scanners krijgen met een range van een 200 meter ofzo.
Kijk eens bij datalogic die hebben hele fijne scannertjes. Ik heb eens van die dingen getest en die van datalogic (met name de Gryphon) kwam als beste uit de test.
Het lijkt mij gewoon niet fijn ;) Ik ben liever totaal wireles en lees alles daarna uit. Ik zit nu te kijken op http://www.datalogic.com/products/pdct/easygen.html en heb zo'n gevoel dat een dergelijk programma makkelijk kan exporteren naar bvb Acces, dat front-end is voor m'n SQL Server. Ik neem aan dat ik dan we l stored procedure aan kan roepen en daarmee m'n sql server kan vullen...

Of zijn er mensen die denken dat dit niet mogelijk gaat zijn?

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 11:23:
[...]

Het lijkt mij gewoon niet fijn ;) Ik ben liever totaal wireles en lees alles daarna uit. Ik zit nu te kijken op http://www.datalogic.com/products/pdct/easygen.html en heb zo'n gevoel dat een dergelijk programma makkelijk kan exporteren naar bvb Acces, dat front-end is voor m'n SQL Server. Ik neem aan dat ik dan we l stored procedure aan kan roepen en daarmee m'n sql server kan vullen...

Of zijn er mensen die denken dat dit niet mogelijk gaat zijn?
Als je alleen een kamernummer in hoeft te vullen en daarna een aantal artikel/serienummers in wilt scannen dan zou dat genoeg moeten zijn inderdaad. Het lijkt me dat dat daar wel mee kan, dat is namelijk toch wel een echte basis-applicatie. Waarschijnlijk exporteert ie dan gewoon naar CSV.

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 17 March 2003 @ 11:33:
[...]

Als je alleen een kamernummer in hoeft te vullen en daarna een aantal artikel/serienummers in wilt scannen dan zou dat genoeg moeten zijn inderdaad. Het lijkt me dat dat daar wel mee kan, dat is namelijk toch wel een echte basis-applicatie. Waarschijnlijk exporteert ie dan gewoon naar CSV.
Da's toppie, zou iemand mij een benadering van de kosten kunnen geven van dit programma incl een apparaat als dit

Kom ik op 500 euro uit, of wordt het 1500 of moet ik richting 5000 denken?

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 11:37:
[...]

Da's toppie, zou iemand mij een benadering van de kosten kunnen geven van dit programma incl een apparaat als dit

Kom ik op 500 euro uit, of wordt het 1500 of moet ik richting 5000 denken?
Ik denk dat een scanner als deze ongeveer 500-700 euro kost, incl. cradle. Tis namelijk geen super-de-luxe (1MB, laser scanner, etc.). Die software heb ik geen idee van. De prijzen tussen de verschillende leveranciers willen trouwens nog wel eens behoorlijk verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
1 mb aan csv bestand is naar mijn idee meer dan groot genoeg...

laat ik dan uitkomen op max 1500 euro...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 12:55:
1 mb aan csv bestand is naar mijn idee meer dan groot genoeg...

laat ik dan uitkomen op max 1500 euro...
voor de geintersesseerden, ik heb ff gemaild met een leverancier en ik zou uitkomen op ongeveer 1500 euro...

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 14:59:
[...]

voor de geintersesseerden, ik heb ff gemaild met een leverancier en ik zou uitkomen op ongeveer 1500 euro...
Hmm.. anders moet je eens bellen met Parlando, www.parlando.nl. Schrik niet van de site, tis verder een goed bedrijf :) . Ik heb er een tijd stage gelopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op 17 March 2003 @ 15:24:
[...]

...
Schrik niet van de site, tis verder een goed bedrijf
...
haha :)
Pagina: 1