Toon posts:

[C#] openfile dialog voor webapp.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In C# kan je middels openfiledialog heel makkelijk IN EEN WINDOWSAPPLICATIE een directory openen en daarna een file openen. Nou heb ik al gegoogled en kan ik niet echt iets vinden voor een webapplicatie.

Een aantal methodes die ik waarschijnlijk wel kan gebruiken zitten in System.io.Directory zoals getLocalDrives en dan getDirectory.... is er misschien een tutorial over ofzo?

Het is de bedoeling dat dan het opgehaalde pad en bestandsnaam in een textbox komen te staan

m.vr.gr.

Alka

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 10:31 ]

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:18

Stewie!

Keen must die!

Moet de client hjet zelf ophalen of doe jij dat atomagisch?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• eenTurk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02-2025

eenTurk

Intel Inside = *** outside

In je toolbox heb je bij HTML een file field. Hiermee kan je een bestand selecteren en openen. In de Codebehind kun je dingen regelen met

string strFileName = naamVan_HtmlInputFile_Control.PostedFile.FileName;
string fullPath = Path.GetDirectoryName(strFileName);

labeltje.text = fullPath;

Grtz

Audi C5 3.0 + Audi C4 2.3 nog 2 ringen te gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
eenTurk schreef op 14 March 2003 @ 10:47:
In je toolbox heb je bij HTML een file field. Hiermee kan je een bestand selecteren en openen. In de Codebehind kun je dingen regelen met

string strFileName = naamVan_HtmlInputFile_Control.PostedFile.FileName;
string fullPath = Path.GetDirectoryName(strFileName);

labeltje.text = fullPath;

Grtz
Bedankt voor je reactie, ik denk dat dit hetgeen is wat ik zoek. Even wat uitproberen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik denk dat dit hetgeen is wat ik zoek. Even wat uitproberen
Bedoel je hiermee het id van het input item?
ik krijg dit namelijk niet voorelkaar :naamVan_HtmlInputFile_Control.PostedFile.FileName

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 11:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
alkaholic63 schreef op 14 March 2003 @ 10:50:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------

Bedoel je hiermee het id van het input item?
ik krijg dit namelijk niet voorelkaar :naamVan_HtmlInputFile_Control.PostedFile.FileName

alkaholic63 wijzigde dit bericht 14-03-2003 11:48 (16%)

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:32
Je hebt toch niet letterlijk "naamVan_HtmlInputFile_Control" in je code staan he ?
Dat moet dus de naam zijn van die control, zoals ie bij jou heet.

En 3 keer iets achter elkaar posten waarvan 2 keer hetzelfde is ook niet echt nuttig. Daarvoor is er een edit-knop.

[ Voor 3% gewijzigd door maikel op 14-03-2003 14:49 ]

Pagina: 1