Toon posts:

[HD] Maxtor Hd doet vreemd met opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Ik heb de search gebruikt maar ik kreeg geen duidelijk antwoord.

Ik heb dus een maxtor 40gig 7200rpm ata 100.
Bij een koude start maakt hij van dat rare krassend geluid, of hij spint te laat op en dan krijg ik een melding van de bios dat hij de hd niet kan vinden.
Windows draait op zich goed en bij een warme boot geeft hij geen problemen.

Powermax gedownload en 5x gedraaid maar deze gaf geen problemen aan.

Hij doet alleen zo vreemd met een koude start, en soms moet ik de pc opnieuw uit/aan zetten om goed te kunnen opstarten.
Verder geen problemen met data overzetten.
Maar wat is hier nu het probleem van?????

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kabels en jumpers zeker weten 100% goed ingesteld? Kijk anders in de OM FAQ als je niet zeker van je zaak bent (kijk onder "mijn ide config is relatief langzaam" voor tips).

Wat zijn je overige systeemspecs (incl voeding)?

Verwijderd

ik heb hetzeflde probleem met mn oude 45gig dmax 45+. Soms wildie niet opstarten en dan hoor je een piep uit de hdd (zit er een speakertje in ofzo? 8)7 ) als ik s.m.a.r.t. aanzet krijg ik ook de melding dat mn schijf het waarschijnlijk niet lang meer zal doen (al een jaar ofzo :D )

Verwijderd

Topicstarter
Heb zeker weten alles goed aangesloten. (powermax gaf dit ook aan als goed)
Ook de ide kabels zijn goed voor ata 100.

Heb een 300watt voeding en deze is net nieuw (2 weken oud). Bij de oude voeding had hij dat ook (ook 300watt). En het probleem doet zich nu ongeveer 4 weken voor.

Voor overige specs zie PC1 in signature.

Maar door de smart test van de bios en powermax komt hij goed door. Dat is ook het vreemde daarvan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 10:24 ]

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 19:32
Hier hetzelfde probleem. Is volgens mij een productiefout ofzo. Ben het namelijk al vaker tegengekomen.

Nu maar hopen dat je nog garantie kan verhalen. Ik had mijn schijf gekocht op internet en dat bedrijf gaf maar 1 jaar garantie.
Maxtor geeft 3 jaar fabrieksgarantie, maar dan moet je het onder speciale omstandigheden naar ierland sturen. Speciale verpakking + extra verzekerd. Dan kom je totaal op zo'n €50,- uit.
Dit vond ik niet meer de moeite, dus iemand nog geinterresseerd in een 45Gb Maxtor?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

ja zeker een kapotte 45GB Maxtor :)

ik zou zeggen, als de HD korter dan een jaar oud is (zie datum op HD zelf), ga naar de plaatselijke computer boer en vraag of 'ie het wilt opsturen. Werkte bij mij met WD, moest alleen wel de verzendskosten betalen (10 euro ofzo), was dus waarschijnlijk wel in NL.

[ Voor 80% gewijzigd door Ruzor op 14-03-2003 10:33 ]

[This is what you get when you mess with us]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

@SouLie -> Ik heb 2 Dmax'en mogen bekijken laatst, allebei kapot en nog geen 1/2 jaar oud. Die dingen zijn gewoon zo brak als het maar kan. De andere maxtor's zijn wat mij betreft gewoon goed, daar heb ik er ook 4 van.

@XP_Ready -> Heb je een diamond max? Istie wel goed gekoeld enzo? Dat wil misschien ook wel helpen, maar dat is nu denk ik al te laat. Die laatste diamond max die ik had was gaar omdat ie niet gekoeld was denk. Hij draaide nog wel maar verder deed ie niks, erg wazig, hetzelfde probleem als bij jou denk ik. Tja, garantie? Dat is het enige dat ik ken verzinnen :) Succes ermee iig, niet dat je hier wat aan hebt, maar wel aardig om te weten :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Ik had precies het zelfde :(
In het begin af en toe een melding dat hij hem niet kon vinden, maar na een tijdje begon hij steeds vaker problemen te geven. Met powermax kreeg ik een smart foutmelding. De schijf heb ik RMA opgestuurd en weer een nieuwe teruggekregen :) (Zit meest 3 jaar garantie op)

Verwijderd

Topicstarter
De HD is anderhalf jaar oud en de smart status is goed na 5x met powermax.
En de koeling is ook wel dik in orde want ik heb 4 80mm fan's aan de voorkant van de kast zitten die de hd koel houdt.
Hij wordt ook niet warm want hij voelt goed aan en kan hem goed vast houden na 2 uur draaien.

Maar wat is nou de beste oplossing:

Houden en wachten tot dat hij echt kuren begint te krijgen met smart fouten
Of backup maken en nieuwe kopen????

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 11:32 ]

Verwijderd

Backup maken, dan de schijf plat tegen de muur slaan, zodat er geen krassen opkomen en dan opsturen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 11:47:
Backup maken, dan de schijf plat tegen de muur slaan, zodat er geen krassen opkomen en dan opsturen :)
Ja dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing maar wat mijn vraag is of hij nog lang te leven heeft ofdat het toch beter is om een nieuwe te kopen. (is western digital wat????)

Want ik heb alle andere topics nagelezen met maxtors die het niet doen of dood zijn bij de opstart.
Hij doet het verder prima alleen dus bij een koude start doet hij het niet goed.

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Ik heb precies dezelfde HD, ik ben gister toevallig langs computer handel gegaan.... maar helaas was m´n jaar garantie al verlopen, maar bij mij wilt ie em vaak ook niet herkennen in de bios, maar dit probleem heb ik al een maand ofzo... ik heb gelukkig nog alles kunnen backuppen op m´n HD die ik gekocht heb
Maar nog ff terzake, je HD kan het misschien nog een half jaar uithouden.. of 1 dag... bij mij heeft ie het ook nog niet begeven maar is heeft ie wel constant schijf activiteit terwijl ik de HD niet eens benader :S

[ Voor 26% gewijzigd door Sjadow_ op 14-03-2003 13:16 ]

Verwijderd

Ik heb het ook een paar maanden gehad, idd alleen met een koude start gaf hij problemen verders liep hij prima. Ik zou er in ieder belangrijke data backuppen.

Ik werd er alleen een beetje moe van en later begon hij ook rara geluiden te maken.

Sjadow die garantie is dat niet de garantie van de groothandel, want van de fabrikant is het meest drie jaar (dat zijn ze nu wel aan het terugdraaien)

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

tvelferen schreef op 14 maart 2003 @ 10:27:

Maxtor geeft 3 jaar fabrieksgarantie, maar dan moet je het onder speciale omstandigheden naar ierland sturen. Speciale verpakking + extra verzekerd. Dan kom je totaal op zo'n €50,- uit.
Het enige speciale is dat je hem goed moet inpakken, voor de rest kost het je nog geen 10 euro om hem naar ierland te sturen, vind ik die schijf wel waard.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Ik zou oppassen met die schijf ik heb het ook gehad met een MAXTOR dacht van nou dat gaat nog wel ff na 2 halve maand deed ie opeens niks meer met het opstarten.

Dan sta je toch raar te kijken al je shit weg. :(

Ik zou een goede backup maken van alles wat je niet kwijt wil en die hd opsturen naar maxtor als hij nog binnen de drie jaar zit.

RMA opsturen naar Ierland heb ik ook gedaan, dat is niet zo heel duur ik betaalde geloof ik 10 euro en dat was wel zonder verzekering. maar dat moet je zelf oordelen.

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03 19:32
Klopt ik heb blijkbaar toendertijd niet verder gekeken dan mijn neus lang was. :+
Speciale verpakking + extra verzekerd. Dan kom je totaal op zo'n €50,- uit.
Was toendertijd F 50,-
Hier staat namelijk dat ze aanraden het door DHL of TNT te versturen.
http://www.maxtor.com/en/support/service/rma/shipping_eu.htm

Ik ga ff kijken of ik hem ergens nog kan vinden en stuur hem op!
Thx 4 the tip :7

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ruzor schreef op 14 March 2003 @ 10:31:
ja zeker een kapotte 45GB Maxtor :)

ik zou zeggen, als de HD korter dan een jaar oud is (zie datum op HD zelf), ga naar de plaatselijke computer boer en vraag of 'ie het wilt opsturen. Werkte bij mij met WD, moest alleen wel de verzendskosten betalen (10 euro ofzo), was dus waarschijnlijk wel in NL.
Van WD ben ik twee of drie jaar terug nog een doos schijven (1.6, een paar 4.3 en een 6.4 GB) wezen brengen op schiphol, waar ze een kantoor hebben... Ze werden netjes refurbished weer opgestuurd. Ze zitten dus inderdaad in NL.

Verwijderd

Topicstarter
Het werd vandaag ook weer gekker.

Toen ik weer de pc wou aanzetten leek het net of de koppen op de HD vast zatten.
Het duurde even voordat hij weer goed klonk.
Dus gauw maar weer powermax gedraaid maar hij gaf aan dat de HD weer perfect in orde was. :? :?

Ik snap er echt niks van maar volgens mij als ik de andere topics zo lees is dit een soort standaard aan het worden bij maxtor.
Pagina: 1