onbekende IDE controler kaart

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51
het is vandaag tijd voor de voorjaarsschoonmaak , mede omdat ik volgende week 2 weken op vakantie ga .

nu vondt ik achterin de kast met zut nog een raar kaartje .
geen digicam bij de hand dus probeer me ff te helpen aan de hand van mijn omschrijving .

PCI kaart
opschrift : 02371803-00 singapore
acce2mg 03/24/97
s/n : 2u3udz

( geen van het bovenste geeft een hit op google waar ik wat mee kan )

kaart zelf , een ide kabel aansluiting
daarnaast 28 pins om door te verbinden d.m.v. jumpers
onder de pinnen staat :
AD1 , AD0 , DMA 3 , DMA2 , DMA 1 , IRQ 7 , IRQ 6 t/m 3

dan zitten er een paar weerstandjes en controllers op met een met opschrift :

S820781 C
L7032455
NEC '79

op de kaart staat nog een verwijzing naar jumper settings :
ADRESS SETTINGS
3FOH
3EOH

iemd enig idee wat dit is en of ik er nog wat mee kan of kan ie de ton in ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Heel waarschijnlijk staat er wel ergens een FCC-code op. Deze kun je gebruiken om de fabrikant op te sporen.

Succes :)

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:51
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 10:22:
Heel waarschijnlijk staat er wel ergens een FCC-code op. Deze kun je gebruiken om de fabrikant op te sporen.

Succes :)
nee sorry er staat op de acherkant alleen nog het volgende :

pcb 02371503

#16 2COA-6 94V-O

en op de voorkant heb ik nog een AMD chipje gevonden met opschrift :
PALCE 16V8H-15JC/4

de achterkant nummers geven geen hits en die AMD chip geeft alleen hits vor de chip zelf niet voor die kaart specefiek .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Ehm, prik 'm eens in een (reserve-)bak :)

Wel even een beetje een vrij IRQ en DMA kanaal kiezen, en even dat IRQ in de BIOS reserveren voor een non-plug and play.

Dikke kans dat je dan bij 't opstarten in de device list een device ID ed. krijgt te zien, en daar kan je iig de fabrikant mee achterhalen.

Misschien zelfs dat de kaart wordt herkent en geinstalleerd. Je kan dan ook proberen of je in windows mbv van Sandra wat meer info kan krijgen. (geinstalleerd of niet)

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
Ik heb even gezocht op google, en ik kom op een duitse site: hed.chip waar gesproken wordt over plc besturing en bruikbare chips. Ik denk dat dit printje gebruikt kan worden om met delphi, wat ik ook ergens tegen kwam, een soort plc besturing in te richten. Het moet een bouwpakketje zijn geweest of zo iets, waarmee dit in elkaar is gezet.

Ik zoek nog wel even verder! succes!

volgende resultaat:

PALCE16V8 in google levert op dat het een wisbare en herprogrammeerbare CMOS flash PAL is. wat dit precies inhoudt weet ik nog niet...

[ Voor 16% gewijzigd door born2tweak op 14-03-2003 13:58 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Wat ik ook een keer gedaan heb om een vage geluidskaart te identificeren: Gewoon erin zetten en Aida32 opstarten. Dit progje ziet alles van hardware (geïnstalleerd of niet). Dit progje ziet zelfs de fysieke afmetingen (hxbxl) van je hardeschijf :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Stopmet dat zoeken opbasis van de AMD chip. Een PAL (PAL-ce) is een Programmble Logic Array en dus gewoon een progammeerbaar stukje logica waarin je je eigen funktiekan programmeren. Hiernaar zoekenzaljedus niets verder helpen daar 16V8 Palletjes erg gangbaar zijn en bij miljarden verkocht zijn.
Pagina: 1