Toon posts:

Ervaring met TV kaart en losse antenne?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een TV kaart kopen (ik heb al besloten dat dat een Haupauge wordt). Mijn vraag is hoe/of deze kaart met een losse antenne (je kent ze wel, die dingen die je op een camping TV aansluit) werkt. Het aansluiten op de centrale antenne is geen optie voor mij, dus vandaar een losse antenne.

Heeft iemand hier ervaring mee of dit werkt (ik denk het wel maar omdat tv kaarten bij slechter signaal moeite hebben met het ontvangen van de zenders wil ik toch zeker weten of dit werkt). Zijn er storingsverschijnselen van de antenne op de overige computeronderdelen? Welke antenne heb je de beste ervaring mee?

Alvast bedankt voor de antwoorden _/-\o_

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
ik heb het een keer geprobeerd met een ander merk tv tuner
bij mij lukte het niet omdta signaal te zwak was.

het ligt natuurlijk ook aan je locatie

Verwijderd

ja het is mogelijk om met een antenne een signaal te ontvangen maar het resultaat is niet super. Ik heb zelf ook een hauppage maar het signaal blijft erg zwak.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Wallie

Herr

Ik denk niet dat dat zo goed zal gaan, een tv-kaart heeft zo en zo altijd al een sterker signaal nodig als een gewone tv (ik moest ook een extra kabelversterker kopen, terwijl mijn tv het prima deed).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de replies tot dusver. Lijkt er dus op dat ik er beter aan doe om dan maar geen antenne aan te sluiten maar toch moet proberen via centrale antenne iets te doen.

Verwijderd

Bij mij thuis werkt het heel goed. Momenteel gebruikik gewoon de kabel omdat die ook beschikbaar is.

Maar ik woon dan ook vrij dichtbij Markelo, waar een zendmast staat. Ik kan bijna alle etherenders goed ontvangen :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een antenne heb jij dan, Zendmast staat een 20-25 km bij mij vandaan, denk ik toch te ver.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

op Campzone wou het met een los klein antennetje niet lukken iig, we kregen maar heel slecht en ruizig beeld met allerlei storing. Dat was een gewone losse antenne, niet zo'n ding dat je op je dak zet, maar toch.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 16:51:
Wat voor een antenne heb jij dan, Zendmast staat een 20-25 km bij mij vandaan, denk ik toch te ver.
Ik woon in Lochem, 'k weet niet precies hoever dat van Markelo is.

Bij mijn TV-kaart heb ik geen TV antenne gekregen, alleen zo'n radio-draadje.
Ik heb dan ook de antenne gebruikt die ik bij mijn TV kreeg. Met 2 van die sprieten van +/- 1.5 m. :Y)
Pagina: 1