Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Externe toetsen.

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-11 22:33
Beetje vage omschrijving, maargoed:

Ik wil dus een soort extern toetsenbordje maken die bepaalde toetsen op het toetsenbord simuleert. Weet iemand of dat te doen is. Het gaat hierbij voornamelijk om de 1 t/m 0 toets. Het doel is om een soort gamepad te maken waar de toetsen wat beter geordend zijn.

• MasterMonk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 14:16

MasterMonk

Clan: Monestary -UT 2K3-

Die kun je ook wel kopen, of het te maken is denk van wel maar weet niet hoe.
Waar is het trouwens voor, voor RPG's?
Anders zoek hier maar ff naar: Nostromo n50 speedpad

2Ghz AMD XP, 512 DDR-Ram 333Mhz, Geforce 4 ti4200

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
je zou 15 toetsen kunnen aansluiten op de parallele poort. hiervoor heb ik wel een schema, maar de software moet je dan wel zelf schrijven.

een voordeel is dat je ze dan allemaal tegelijk kan in drukken zonder dat je daar probs mee heb. dan hebben nog niet eens alle toetsenborden.. :(

als je er baat bij heb zoek ik dat schema ff op

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Die besteaan al, kijk maar eens op de site van Trust!

Misschien een goed idee om deze naar jouw wensen te modden:

Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/apictures/normal/12837.gif

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 10:26 ]

• MasterMonk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-07 14:16

MasterMonk

Clan: Monestary -UT 2K3-

he basiep zit jij ook niet in cla monestary???

Trouwens hier heb je een link http://www.ownt.com/hardw...s/2003/belkin/belkin.shtm

2Ghz AMD XP, 512 DDR-Ram 333Mhz, Geforce 4 ti4200

Verwijderd

Eitje

Een toetenbord bestaat uit een chip die zorgt voor de communicatie naar de pc en een matrix waarvan je toetsen de dwarsverbindingen maken. Onder e toetsen zit meestal een soort dubelle folie die via een soort van flatkabel aansluiting maakt op je toetsenbord circuit. Elke toets maakt dan een verbinding tussen twee aansluitingen van die ' flatcable'.

In normaal nederlands, koop toetsjes en sluit ze aan op de flatcable header volgens de layout van je originele toets.

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

(Even aangenomen dat je alleen 1 t/m 0 wil gebruiken) Ik zou voor een variant op ascii's oplossing gaan. Scharrel ergens een oud toetsenbord op, open hem en haal de print eruit. Zoek vervolgens uit hoe de toetsen 1 t/m 0 zijn aangesloten en sluit op dezelfde manier je nieuwe toetsjes aan.

• ajampaniki
Ja maar het probleem is dan nog dat ik ook m'n gewone toestenbord wil gebruiken. de 1t/m 0 toetsen zijn nl alleen maar voor de aanvallen (tis voor een rpg ja). Dus ik kan hem niet gewoon op de toetsenbordpport aansluiten. Parralel is de enige oplossing denk ik zo. Kheb alleen helemaal geen verstand van proggen.

Die n50 keypad is opzich wel geschikt, maar een aantal dingen zijn overbodig: de pijltjes dinges en scrolknoppie heb ik niet nodig. En zo'n ding zal ook wel weer een vermogen kosten :(

[ Voor 24% gewijzigd door ajampaniki op 14-03-2003 16:09 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

knopjes aan je parallele poort icm girder een idee?

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 09:51
Parallel scakelen, zodat het niet uitmaakt of je je eigen toetsenbord of je key-pad-mod gebruikt. Maak een stekkertje in je eigen toetsenbord dat je op die kabel aansluit en verbind het met je losse key-pad.

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 22:28
er heeft eens in de elektuur een project gestaan om dat te maken....

maar ik hoorde van het lab van elektuur dat het erg veel gekloot was..

• ajampaniki
m-m schreef op 14 March 2003 @ 16:08:
knopjes aan je parallele poort icm girder een idee?
Kan die ook gewoon toetsen simuleren dan? Dat zou nl perfect zijn.

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

JUP IDD girder maar mischien met der seriele poort ben er zelf ook mee bezig (morgen testen)

je kan 14 toetsen op 1 seriele poort zetten...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:25

Exigence

dnkroz

Heeft iemand ook een schemaatje hoe ik een stuk of 6 toetsen op een paralelle stekker/kabel kan aansluiten, en is daar ook goede software voor, zoals de eerder genoemde girder, werkt die op die manier.
Ik ga binnekort beginnen met een koffermod, en dan leek het me handig om wat sneltoetsjes aan de buitenkant te hebben...

Verwijderd

als je een usb toetsenbord gebruikt kan je volgens mij gewoon een oud toetsenbord gaan modden die je dan op de ps/2 poort aansluit (of ook usb natuurlijk). 2 Muizen kan nl ook gewoon.

Verwijderd

The Collector schreef op 14 March 2003 @ 16:11:
Parallel scakelen, zodat het niet uitmaakt of je je eigen toetsenbord of je key-pad-mod gebruikt. Maak een stekkertje in je eigen toetsenbord dat je op die kabel aansluit en verbind het met je losse key-pad.
En hier de perfecte oplossing van The Collector. Maar gezien de verdere reacties waarschijnlijk ondergesneeuwd.

(excusses voor deze waarschijnlijk totaal verbodige reactie, maar mijn ogen werden door deze simpele oplossing geopend. Ik zocht namelijk ook een manier om zowel een normaal als (tegelijkertijd) een aangepast toetsenboord aan te sluiten. Thx TC)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 09:53:
Die besteaan al, kijk maar eens op de site van Trust!

Misschien een goed idee om deze naar jouw wensen te modden:

[afbeelding]
die heb ik ook en dat ding kost veels te veel geld... en bij sommige programma's vooral dos programma's werkt het ding niet geweldig

Verwijderd

Ik heb van die dingen op m'n Wacom tablet, best handig voor undo, redo, copy, paste, new, open, etc. etc. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 22:05:
[...]

die heb ik ook en dat ding kost veels te veel geld... en bij sommige programma's vooral dos programma's werkt het ding niet geweldig
Het ging om een game toepassing toch? Bestaat dos nog trouwens :X

Ik zou zelf voor zo'n los numeriek usb toetsenbordje gaan... Die dingen zijn ook nog wel aardig te modden.. Ik heb zelf zo'n ding aan m'n laptop gehad, maar ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe zo'n ding naast een normaal tobo reageert.. ik denk dat je dan gewoon 2 numerieke keypads hebt... So give it a try zou ik zeggen...

• ajampaniki
Ik denk dat ik toch voor de Nostromo n50 ga. Op de daoc fora heb ik gelezen dat hij door toch wel wat mensen gebruikt word, en hij is echt superveelzijdig. ff kijken alelen waar ie te koop is.

• AcouSE
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Hij is o.a. bij ThinkGeek.com te krijgen, voor <30 dollar.
http://www.thinkgeek.com/computing/input/gaming/5b6d/

[edit]
En natuurlijk staat 'ie in onze eigen pricewatch :)
http://www.tweakers.net/pricewatch/31073

[ Voor 32% gewijzigd door AcouSE op 19-03-2003 16:14 ]

Pagina: 1