Toon posts:

password saven onder xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een klein probje: als windowsxp "zegt" wil je dat ik het wachtwoord opsla van de website die je bezoekt, ( altijd makkelijk ) en je klikt in een snelle bui aan: niet meer vragen om wachtwoorden op te slaan, hoe kan ik dan toch weer aanzetten ?

een registry key ofzo ?

thanx alvast.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

gewoon de cookies weggooien in Internet Explorer. Volgende keer dat je op de site komt vraagt ie weer gewoon om het wachtwoord.

Staat ook beschreven in de windows help.

[ Voor 5% gewijzigd door RedVox op 14-03-2003 09:10 ]

Verwijderd

je kunt het beste gaan naar: extra-->internetoptions-->inhoud-->auto aanvullen en daar het vinkje aanzetten: vragen voor usernames en paswoorden...klaar is kees

Verwijderd

Dat wordt opgeslagen in de registry onder de protected storage system key.
De subkeys waarin de informatie opgeslagen staat is niet zichtbaar en kan alleen door het system account uitgelezen worden en veranderd worden.

In je services lijstje zul je ook een service vinden die 'Protected storage' heet en voor het bovenstaande verhaal zorgt onder het system account.

Hoe de passwords simpel te wissen op de gebruikelijke manier?

Extra => internet opies => Inhoud => autoaanvullen => Formulieren en wachtwoorden wissen.

hij wist ze dan via de protected storage service.

Verwijderd

RedVox schreef op 14 March 2003 @ 09:10:
gewoon de cookies weggooien in Internet Explorer. Volgende keer dat je op de site komt vraagt ie weer gewoon om het wachtwoord.

Staat ook beschreven in de windows help.
Onzin! Lekker veilig als windows web-wachtwoorden in cookies opgeslagen zouden worden!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Dat wou ik ook al zeggen, maar het juiste antwoord is al gegeven dus door prinz & floorcore.

[This is what you get when you mess with us]

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 10:38:
[...]

Onzin! Lekker veilig als windows web-wachtwoorden in cookies opgeslagen zouden worden!
het ging toch niet over waar windows het opslaat ??

Het ging over het feit dat windows het niet/wel vraagt om te bewaren...

Als ik hier de cookies weggooi.. en daarna op een site kom waar ik een pass nodig hebt vraagt windows of hij het opmoet slaan... en dan kun je ook gelijk het vinkje weer zetten.

/optie van floorcore is nog makkelijker..

[ Voor 5% gewijzigd door RedVox op 14-03-2003 11:08 ]

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

|:( Het wordt nergens meer gevraagd denk ik of hij heeft ooit eens gklikt op nee en dan vraggt Windowz het niet meer. Iig had ik net ook deze optie gevonden... ik was hem ook al kwijt |:(

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

RedVox schreef op 14 March 2003 @ 11:03:
[...]

Als ik hier de cookies weggooi.. en daarna op een site kom waar ik een pass nodig hebt vraagt windows of hij het opmoet slaan... en dan kun je ook gelijk het vinkje weer zetten.

/optie van floorcore is nog makkelijker..
ja hehe dat komt omdat jij dat vinkje WEL hebt aanstaan. Daarom vraagtie ofjet paswoord wil opslaan.... :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

IE hoort in Software Algemeen. Dus WOS -> SA :)

Dit en dit lijken trouwens al best wat tips te geven als ik het goed zie :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt everyone, weer wat geleerd :)
Pagina: 1