Het branden wil maar niet lukken?

Pagina: 1
Acties:

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-03 14:59
Ik heb al reeds 6 cd's verknoeid en heb d'r genoeg van!!!!!!

Hoe kan het? ik heb Nero 4.0 een Creative 4x4x32 Burner. Heb CD's van 800mb, hij geeft tijdens het begin, als ie bijna gaat branden aan 'niet genoeg ruimte wilt u de CD afwerken' nu heb ik ff gekeken maar ik heb meer dan 900mb vrije schijfruimte op m'n C: (waar ook de temp directory van NERO heenverwijst)!!! maar als ik 'm brand duurt het idd ook 20min, maar daarna kan ik nix lezen op deze CD-Rom?! hij wordt niet herkend?
Ik heb ook in NERO ingesteld dat ie 80min CD's aankanhebben? wan't de bestanden die ik brand zijn allemaal rond de 699mb

Ook heb ik m'n Virus scanner disabled als ik ga branden (weet niet of het nodig maar toch ;) )

Heeft iemand suggesties? ik heb al gezocht bij google maar helaas :'(

Evert

(Owja ik heb WIN98 op een PIII500mhz met 320mb ram)

The sky is the limit

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
4x4x32.. Klinkt erg antiek :+ Sinds wanneer is het gebeurd? Hoeveel CD's heb je er al mee gebakken? Er zit wel een zekere grens aan..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

je kan toch met nero instellen dat hij gewoon meteen begint met branden, zonder dat hij alles overkopieerd naar je harde schijf. Dan kopieer je niks naar je hd, en zou je daar dus geen last meer van kunnen krijgen

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

BalusC schreef op 14 maart 2003 @ 08:30:
4x4x32.. Klinkt erg antiek :+ Sinds wanneer is het gebeurd? Hoeveel CD's heb je er al mee gebakken? Er zit wel een zekere grens aan..
jeps idd, en kan die brander cd's boven de 700 mb aan?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Begin eerst een met een update van je Nero naar versie 5.5. Probeer dan eens een normale cd te fikken van standaard formaat (650MB). Als dat goed werkt, weet je dat het niet aan je software of hardware ligt. Ga dan eens wat meer fikken, 700MB ofzo. Als dat fout gaat, kan het aan je fikker of aan de gebruikte cd's liggen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

EasyJet schreef op 14 March 2003 @ 08:26:
Ik heb al reeds 6 cd's verknoeid en heb d'r genoeg van!!!!!!

Hoe kan het? ik heb Nero 4.0 een Creative 4x4x32 Burner. Heb CD's van 800mb, hij geeft tijdens het begin, als ie bijna gaat branden aan 'niet genoeg ruimte wilt u de CD afwerken' nu heb ik ff gekeken maar ik heb meer dan 900mb vrije schijfruimte op m'n C: (waar ook de temp directory van NERO heenverwijst)!!! maar als ik 'm brand duurt het idd ook 20min, maar daarna kan ik nix lezen op deze CD-Rom?! hij wordt niet herkend?
Ik heb ook in NERO ingesteld dat ie 80min CD's aankanhebben? wan't de bestanden die ik brand zijn allemaal rond de 699mb

Ook heb ik m'n Virus scanner disabled als ik ga branden (weet niet of het nodig maar toch ;) )

Heeft iemand suggesties? ik heb al gezocht bij google maar helaas :'(

Evert

(Owja ik heb WIN98 op een PIII500mhz met 320mb ram)
900 MB is wel erg weinig. De Page File van windows moet ook gebruik maken van die ruimte. (tenzij je natuurlijk nog een d scijf/partitie hebt met ruimte over, maar dan zou er weer geen probleem moeten zijn, want dan laat je nero lekker naar d: verwijzen...)

Verwijderd

ON the fly burnen..

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
je moet de cd WEL afsluiten.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

[quote]EasyJet schreef op 14 maart 2003 @ 08:26:

Heb CD's van 800mb
Ik heb ook in NERO ingesteld dat ie 80min CD's aankanhebben

Heb je nou cd's van 800 mb of 80 minuten???
80 minuten is 700mb!!
Ik kan me heel goed voorstellen dat die oude brander geen 800mb cd's aan kan.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
'niet genoeg ruimte wilt u de CD afwerken'
T'ja dat is het Finalize van een cd dan zorgt hij dat er later niet meer tracks op de cd kunnen worden geschreven, en levert 7 mb ruimte extra op de cdrom op.

Jouw'n cdbrander kan dus geen 800mb cd/s aan. En mischien zelfs ook geen 700 Mb cd's

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

En als je nu es een nieuwere versie van Nero installeerd dan.. Check ff de Meuktracker voor links...

Deze advertentieplaats is te huur!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-03 14:59
Dat is een snelle reactie :)

Ok ik heb on-the-fly geprobeerd en dat is het!!! het werkt nu........idd het is wel een oud beestje, maar hij doet het nog :) Ik heb idd 80min CD's.
Maar afgelopden disdag nog met gemakt 699mb gebrand met nero 4, zonder problemen.
En over de schijftruimte, er is een nieuwe HDD besteld dus dat is ook weer opgelost

Evert

The sky is the limit

Pagina: 1