Printer delen via een splitter of zo?

Pagina: 1
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb thuis een printer gedeeld via mijn PC. Op het netwerk zit een 10/100mbps switch aangesloten die ook meteen verbonden is met mijn ADSL modem. Nu hoeft mijn PC dus niet meer aangezet te worden zodat anderen gebruik kunnen maken van internet, want dat gaat direct via het modem :*).

Ik vind het wel lastig dat mijn PC iedere keer even aangezet wordt om te kunnen printen vanaf andere PC's. Is er niet een soort kastje dat je kunt aansluiten op je hub en vanaf dat kastje een USB kabel naar je printer kunt laten gaan om het op die manier te delen? Of is er een andere manier om te zorgen dat mijn PC niet voor printen aangezet hoeft te worden?

Het is nogal lastig als mijn PC alleen aangezet wordt voor ff een document printen en daarna voor niks aan blijft staan :/ .

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke printer heb je?

De ietwat duurdere printers hebben zelf al een netwerkaansluiting dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt een aantal opties:
  • Printserver kopen (ofwel JetDirect indien je een HP printer hebt, of een ander merk)
  • Printer op 1 computer aansluiten en daar delen, maar dat wil je niet
  • Printer aansluiten op een switchbox (evt automatisch), maar dan moet je dus kabels van die switchbox naar alle PC's trekken (parallelle kabels).
Ik heb zelf hier een OfficeJet d155xi, die heeft standaard een JetDirect printserver, en dat werkt perfect. Binnenkort een Laserprinter erbij, die gaat op 'n server, als shared printer.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 07:38:
Welke printer heb je?

DJ 6127 heeft een ingebouwde netwerkaansluiting en is niet al te duur (onder de 300 euro)

vwb de printserver boxen, ik geloof dat trust ook zoiets heeft
HP heeft de JetDirect 170 voor parallel en 175 voor USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 07:38:
Welke printer heb je?

Ik heb een Epson Stylus Photo 830. Daarop zit geen standaard netwerk (RJ45) aansluiting. Het wordt dus een kastje als printservertje installeren waarschijnlijk dan. Of inderdaad een lange parallel kabel naar de andere PC's trekken.

Hoe lang mag een parallel kabel maximaal zijn. Ik moet dan namelijk een kabel van ongeveer 6 meter leggen. Dit is zeker al teveel, of niet?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Printerservers zijn best prijzig. Misschien een goedkopere optie om een oude P100 ofzo neer te zetten als printerserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier nog wel een Intel Netport Pro liggen... Die mag je wat mij betreft wel overnemen ;)
(meel staat in profiel) heb dr als t goed is nog de installatie files van en de voeding uiteraard :p
Ik hoor t wel als je interesse en een bod hebt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 14 maart 2003 @ 15:59:
[...]

Ik heb een Epson Stylus Photo 830. Daarop zit geen standaard netwerk (RJ45) aansluiting. Het wordt dus een kastje als printservertje installeren waarschijnlijk dan. Of inderdaad een lange parallel kabel naar de andere PC's trekken.

Hoe lang mag een parallel kabel maximaal zijn. Ik moet dan namelijk een kabel van ongeveer 6 meter leggen. Dit is zeker al teveel, of niet?
3 meter is wat de meeste zullen supporten en dan nog met een IEEE1284 COMPLIANT kabel
Bij mijn weten verkoopt trust ook printservers
Pagina: 1