Toon posts:

computer die spontaan aanspringt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds kort loop ik stage bij een gemeente, daar hebben ze allemaal compaq pc's

bij sommige van die, start de computer elke morgen rond een bepaald tijdstip gewoon op, hoe is dit weg te krijgen?

Verwijderd

Dat het allemaal compaq's zijn, dat zegt wat weinig, wat zijn de rest van de specs? Mobo, voeding, proc, chipset, GPU, OS, enz...

Verwijderd

ja, dat kan je in bios uitzetten. bij health sectie geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
zijn allemaal van die echte compaq bakjes, meeste: P 3 550 Mhz 256 mb ram, meer weer ik er niet van....
OS is op die computers Win95

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 07:23:
ik ga dadelijk naam me stage ga ik dat proberen
:)

Verwijderd

Kan ook aan de Wake on lan ligggen. Een oudere mobo van mij, MSI, met een AThlon 650 ging altijd spontaan als mijn Xp2100 machine op mijn kamer aanzette.

En ik kon het ook niet uitzetten. Enige was de netwerk kabel er uit halen.

Verwijderd

Ik persoonlijk denk ook dat het door Wake on LAN komt.....net als de wake on usb enzo kan erg vervelend zijn als er niemand achter een pc zit en toch gaat dat ding aan.....
Misschien zit de server wel op een timer of wordt die elke dag op hetzelfde moment aangezet en ja dan wordt de LAN in werking gezet, en gaan de pcs aan

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-04 10:37
Ik heb hier geen compaq, maar bij mij gebeurt hetzelfde. Dan kom je 's morgens beneden en is ie 's nachts gewoon aangegaan.
Heb al in het BIOS gekeken of er geen signaaltje van @home oid komt (wake on LAN?), maar dit is niet het geval (of ik heb het BIOS nog niet genoeg doorgespit). Die tasks in Windows hebben geloof ik ook niet de macht om de computer vanzelf aan te laten gaan.
Het is iig wel irritant.........

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Komt idd door WOL. Heb t zelfde probleem ook al wel eens gehad. WOL uitschakelen en het is verholpen. Wat je ook kunt doen is je pc uit zettend oor de aan/uitknop 5 seconden ingedrukt te houden. Dan staat je pc niet meer op stand-by maar issie echt uit en kan ook WOL hem niet meer starten.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op 14 March 2003 @ 09:08:
Komt idd door WOL. Heb t zelfde probleem ook al wel eens gehad. WOL uitschakelen en het is verholpen. Wat je ook kunt doen is je pc uit zettend oor de aan/uitknop 5 seconden ingedrukt te houden. Dan staat je pc niet meer op stand-by maar issie echt uit en kan ook WOL hem niet meer starten.
De computers worden hier altijd helemaal uitgezet en niet op Standby gezet!
ik ben nu trouwens op mij stage, maar de computers met dat probleem worden nu gebruikt... dus ik kan er nu even niet aan, ik kan strax nog even kijken,
ik denk toch dat het een timer is in de bios

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Dit is al veeel vaker op GoT langs gekomen, probeer de search eens :)

Zoals me voorgangers al zijden is het hoogstwaarschijnlijk de bios.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt me eerder te komen door "Wake op on Alarm" dan door "Wake up on LAN"

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 07:23:
Klopt... de huidige award biossen ondersteunen deze future ook.
Zelf gebruik ik hem nooit ... maar het is wel leuk om iemand mee in de zeik te nemen :D

• Drag0nsden
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 22:59

Drag0nsden

To GoT, or not to GoT...

Hé leuk, had een collega vandeweek ook.

Als hij zijn Compaq uitzette met de knop (waarmee windows dan automagisch gaat afsluiten) ging ie na een tijdje vanzelf weer aan.
Al hij echt START> Afsluiten > Computer Afsluiten deed, ging ie niet meer vanzelf aan.
Pagina: 1