Toon posts:

[3dmax] Video Post

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hoofdstuk "Video Post" in "Le Bible" gelezen maar ik snap nog steeds niet hoe het werkt.. Als ik het goed begrijp kan je met video post afbeeldingen en filter effecten toeppasen niet aleen de standaart effecten maar ook niet van Photoshop en Premiere bijvoorbeeld. Dat wederzijds ik snap nog steeds niet hoe het werkt.. een voorbeeld.

Ik heb bijvoorbeeld een echt "hip" space ship gemaakt in 3dmax nu zet ik een mooie camera in me scene om alles wat overzichtelijker te maken voor mij en omdat je met een camera heel wat meer kan insellen en beter richten, maar natturlijk hebik die camera nodig omdat ik er mooi omheen wil draaien in een duur van 100 frames. alles goed ingesteld en ja als ik de animatie render ziet het er op en top uit. Aleen zou ik wel wat sterretjes willen.

Nu ga ik met video post het effect "Starfield" toepassen... alles gaat zoals gepland maar dan! Nu wil ik de scene met het starfield renderen als animatie en opslaan. Dit is het punt waar ik vastloop, in eerste instansie zou ik denken dat ik gewoon de scene moet renderen nu ik bij de video post het starfield effect heb toegevoegd. Maar schijn bedriegd want als ik mijn hippe space ship render zie ik geen sterretjes.. nu zit er bij het Video post window wel een kloop met een rennend mannetje. Die moetik hebben.. daar krijg ik weer een window met de opties of ik een singe frame wil renderen of een aantal frames als animatie, ok ik wil een animatie dus ik het aantal frames ingesteld ect ect.. maar nu zit er nergens een knopje SAFE of iets van gelijke waarde.

Bij mij is de logica van het Video Post window echt helemaal weg.. ik geloof niet dat ik snap hoe het werkt.. ik hoop dat jullie na dit verhaal snappen hoe ik Video post zie.. en dat jullie kunnen zien wat ik fout aan het denken ben...

(zullen wel wat spelfoutjes inzitten) |:(

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 17:04
Er zit in het video post scherm een image output event. Die moet je apart aanmaken om op te kunnen slaan.

Zie deze tut: http://temp.winglitch.com...Studio_Max/tutorial_4.htm

http://hawvie.deviantart.com/

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Alles in de video post is alleen van toepassing als je rendert met het rennende mannetje in de video post. Voor saven moet je dan inderdaad een output event aanmaken (of meerdere, als je in meerdere formats wilt saven.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Even kort door de bocht:

1: pak een scene met camera en animeer dit zoals je normaal zou doen
2: pak nu rendering > [video post]
3: eerst een input, in dit geval een element uit je scene: [theepot: add scene event]
4: een filter om toe te passen op je scene event [add image filter event]
5: als laatste wil je dat alles natuurlijk oplsaan: [add image output event]
6: tenslotte [execute sequence] (rennende puppeke) en opslaan als avi

voila uw ruimteblokje vliegt door de ruimte.

Alle mogelijke variaties op het thema mag je zelf bedenken ;)

Waar ik de VP het meeste voor gebruik is om van een hele hoop losse beelden weer avi's te maken. Dan begin je met een [image input event] en zonder filter zet je dat om naar [image output event]. Ik render altijd alles naar losse frames, maar editten doe ik toch liever met iets van compressie (losless codec).

de betaler vervuilt

• Oogst
Om van losse images te gaan naar een filmpje is 3d Studio natuurlijk niet de meest ideale tool. Daarvoor zijn er ook genoeg gratis programma's, zoals BINK video tools.

Overigens kun je ook compressieloze avi saven, dat gebruik ik meestal.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:00
Oogst schreef op 15 maart 2003 @ 09:44:

Overigens kun je ook compressieloze avi saven, dat gebruik ik meestal.
Weet je toevallig hoe deze "compressie" dan heet. Bij mij staat ie voortaan standaard op Divx 5.02, en nou moet ik iets renderen voor school, en het lijkt me sterk dat ze daar divx 5.02 hebben...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Oogst
Volledge frames of full frames. Is hetzelfde als bitmap, maar dan in één avi-file.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
een heel goede lossless codec is Huffyuv - nog gratis ook. heel leuk om mee te werken...
Pagina: 1