[XP] re-install vraagje

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 13:57
Ik heb net een upgrade van mijn Mobo en CPU
result: XP wil langs geen kanten meer booten (zelfs niet in veilige modus) => blue screen

ik zou dus een nieuwe install willen proberen van XP, maar daarvoor moet ik eerst mijn data nog kunnen naar een andere partitie zetten (alles is NTFS)

Kan ik een install over mijn oude partitie gooien, zonder dat ik mijn data overschrijf? Instellingen van Windows en andere soft kan me niets schelen, ik wil enkel mijn data niet kwijt.
Eens ik die heb backuped doe ik een formatje en nog een clean install van XP

Will this work??

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

het is absoluut geen probleem een X-tra instalatie op je gebruikte partitie te zetten. maar het is niet aan te raden. Maar het is goed genoeg om ff je data te kunnen backuppen. en je partition te cleanen

... MMORPG Addict.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59

Rival24

I'll Be Back

ik wil enkel mijn data niet kwijt.
Als je meerdere partities hebt is de oplossing simpel lijkt me, zet de data die je wilt bewaren op een partitie en format je windows schijf. Als je maar 1 partitie hebt, probeer er dan 2 maken met partition magic.

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 13:57
[...]
Als je meerdere partities hebt is de oplossing simpel lijkt me, zet de data die je wilt bewaren op een partitie en format je windows schijf. Als je maar 1 partitie hebt, probeer er dan 2 maken met partition magic.
Nee, toch niet, ik kan niet aan alle gegevens wegens NTFS beveiliging.
Ik moet dus eerst weer een werkende XP hebben om mijn gegevens te kunnen copieren :/
Zelfs een Ghost kan ik niet doen, aangezien alle schijven NTFS zijn

Ik ga proberen om XP erover te gooien...

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

freeco schreef op 14 maart 2003 @ 01:17:
[...]

Nee, toch niet, ik kan niet aan alle gegevens wegens NTFS beveiliging.
Ik moet dus eerst weer een werkende XP hebben om mijn gegevens te kunnen copieren :/
Zelfs een Ghost kan ik niet doen, aangezien alle schijven NTFS zijn

Ik ga proberen om XP erover te gooien...
Mja, dat is een mogelijkheid, ik geloof wel dat windows xp beetje raar gaat liggen doen met dualboot, maar als het alleen maar is om je data veilig te stellen dan kan het wel :P. Oplossing 2 (weet niet zeker of het kan hoor) is om tóch met partition magic in dos je ntfs naar fat32 om te zetten. en dan alsnog het partitie verhaal wat ik in mijn vorige post heb beschreven uit te voeren.

Verwijderd

je kan gewoon een windows instal doen op in je windows map. Dus je oude overschreiden. Zolang je maar geen format doet gaat je data niet verloren

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Ik heb zelf ook weel eens gehad dat ik absoluut niet meer in Windows kwam, heb toen een win 98 cd gebruikt booten vanaf cd met ondersteuning cdrom, daarna in dos je data copieren en dan formatteren en opnieuw installeren.

searisk

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

darmit schreef op 14 maart 2003 @ 14:18:
Ik heb zelf ook weel eens gehad dat ik absoluut niet meer in Windows kwam, heb toen een win 98 cd gebruikt booten vanaf cd met ondersteuning cdrom, daarna in dos je data copieren en dan formatteren en opnieuw installeren.
Mja, en al je lange bestandsnamen verliezen? Nee dank je.
Pagina: 1