Kenwood CD-wisselaar kabel in elkaar solderen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
... koop je tweedehands een radiocasette van kenwood met CD-wisselaar maar nou is de vorige eigenaar zo "lui" geweest de kabel; tussen de radiocasette en de CD-wisselaar in z'n auto te laten zitten.

Geen kabel dus... en een nieuwe kost 39 euro.. b-tje zonde als je van plan bent om lekker goedkoop een twwedehandsje op de kop te tikken (met certificaat van bezit etc. erbij hoor) dus niet uit de auto om de hoek gesloopt.

Maar... nou was ik dus van plan zelf zo'n kabel in elkaar te solderen:

Plug:

Afbeeldingslocatie: http://www.defuik.com/temp/plug.jpg

Aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://www.defuik.com/temp/aansluiting.jpg

Maar... gaan we gewoon 1 op 1 solderen; dat als je de aansluitingen tegenover elkaar houdt dat de kabeltje direct overlopen... moeten we de boel spiegelen.... of niet. Is er iemand bekend met de manier om deze kabel te maken??

Originele kabel is overigens: CA-C5EX

Hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven....

[ Voor 4% gewijzigd door veryip op 14-03-2003 00:33 ]

Nikon D7000

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben bezig geweest informatie te verzamelen om m'n kenwood radio te gebruiken als bediening voor m'n PC achter in de auto. Op een site (die inmiddels offline is) heb ik informatie over het protocol maar voor jou belangrijker ook over de kabel gevonden.
Ik heb dit thuis nog ergens staan, kan ik wel opduikelen en doorsturen. Komt goed.

Waar heb je trouwens die connectoren vandaan ? Ik ben er zelf nog niet naar op zoek geweest maar ik verwachtte dat die moeilijk aan te komen waren omdat Kenwood natuurlijk liever de complete kabels verkoopt...

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
masaman schreef op 14 maart 2003 @ 08:40:
Ik ben bezig geweest informatie te verzamelen om m'n kenwood radio te gebruiken als bediening voor m'n PC achter in de auto. Op een site (die inmiddels offline is) heb ik informatie over het protocol maar voor jou belangrijker ook over de kabel gevonden.
Ik heb dit thuis nog ergens staan, kan ik wel opduikelen en doorsturen. Komt goed.

Waar heb je trouwens die connectoren vandaan ? Ik ben er zelf nog niet naar op zoek geweest maar ik verwachtte dat die moeilijk aan te komen waren omdat Kenwood natuurlijk liever de complete kabels verkoopt...
Gekocht bij electronicazaak in Zwolle (Fakkert)

Is inderdaad heel alstig aan te komen... toevallig dat iemand ind e winkel was die wist dat ze die pluggen nog ergens hadden liggen :-D

Maar... weet niet waar jij woont... je moet i.i.g. in zo'n zaak zijn die eigenlijk helemaal bestaat uit vakjes met de meest uiteenlopende pluggen, weerstandjes etc. .... en misschien hebben ze 'm daar dan nog wel... of kunnen ze 'm bestellen ;-)

Als jij voor mij protocol kan regelen kan ik in de winkel misschien nog wel ffies wat meer info vragen over die plug; waar te bestellen, etc. type, leverancier etc.

Alvast bedankt voor de info!!

Nikon D7000

• masaman
  • Niet online
veryip , you've got mail...

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
masaman schreef op 16 maart 2003 @ 17:22:
veryip , you've got mail...
Nee.... eigenlijk niet... had mailadres er nog in staan van school van 4 jaar geleden ;-)

Toch wel eens handig om zo nu en dan je eigen profile te bekijken...

Zou je 'm nog een eker kunnen sturen naar david@godfashion.nl of davidboerman@hotmail.com ??

Nikon D7000

• masaman
  • Niet online
Zal het vanavond nog eens proberen (heb het bestandje niet bij me).

• masaman
  • Niet online
Je zou post moeten hebben.
Succes d'r mee...

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
masaman schreef op 18 March 2003 @ 22:40: