[Probleem] Hercules 9700Pro + Asus P4T533

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:23
Ik heb het volgende probleem :(

Ik heb me oude kaart uit me pc gehaald (Geforce 4) en me radeon 9700 er in gezet. Als ik de pc aan zet krijg ik gewoon beeld maar het gaat al fout als je dat boot logo van Windows XP ziet. Daar komen bij die schuif balk vage strepen. Als je dan eenmaal in windows zelf zit is het beeld heel vaag en erg moeilijk leesbaar :(
Dit allemaal zonder geinstalleerde drivers..

Als je de Radeon kaart in een andere PC stopt (me server Asus P2B) dan doet hij het zonder problemen.... Het lijkt me dus dat de combi P4T533 en Hercules9700Pro niet samen gaan :(

Ik heb ook me bios geupdate van me moederboard naar v1005. Ik ben nou eigelijk nog opzoek naar een bios voor me radeon kaart... dit is het laatste wat ik er nog aan kan proberen.....

Weet iemand waar ik een nieuwe bios kan vinden van de Hercules 9700 Pro??
Anders gaat hij de verkoop in ;(

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen... morgen is netgamez en het zou zonde zijn als ik hem dan niet kan gebruiken

[ Voor 8% gewijzigd door Sonic op 14-03-2003 08:44 . Reden: typo ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Je zegt, ZONDER geinstalleerde drivers, heb je het dan ook al geprobeerd MET geinstalleerde drivers?

• Sonic
Ja, Dat heb ik uiteraard ook geprobeerd. Het probleem blijft dan gewoon het zelfde.

Verwijderd

Zo'n soort probleem heb ik ook gehad bij mijn MSI KT3 utlra, bij mij hielp het om agp fast write in de bios uit te zetten.
Bij mij was de tekst ook moeilijk leesbaar, leek alsof letters afgebrokkeld waren.

• Sonic
Dat heb ik nog niet geprobeerd eyesonly! Ik zit alleen nu op me werk.. dus ik kan het niet testen :P

Damn en dan moet je tot 5 uur :D

Ik toch nog steeds opzoek naar andere oplossingen of een nieuwe bios update.. Blijven posten graag. :)

Verwijderd

Jaja bios update, bij mij kwam het probleem toen ik vorige week mijn bios update, bij windows boten leek het alsof iemand in de letters welkome had geknaagd en in windows zelfde probleem. AGP Fast write uitgezet en probleem opgelost. OVerigens geeft de driver van ATI gewoon aan de AGP fast write aan staat en ook qua performance geen achteruitgang.

• Sonic
Ik ben even naar huis gegaan. Alleen ik kan de AGP Fast write niet meer in me bios vinden :?

Zit die optie er niet mee in bij de bios versie 1005 van de P4T533??

Verwijderd

Hum, ben bang dat ik daar niet kan helpen.

• Sonic
Er staan geen oude bios files op de site van Asus... Ik zal ze wel een mail sturen met de vraag of ze mij verie 1003 en 1004 willen mailen. Mischien heeft iemand die files en wil die gene dat naar mij toe mailen :? (Sonic@netexpressway.com)

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het die AGP fast write is... Ik heb me bios dus naar 1005 geflasht en dus ook de standaard instellingen geladen. Die AGP fast write staat standaard toch uit? Als dat zo is staat hij bij mij niet aan iig.

Verwijderd

Als je de bios defaults hebt geladen, dan staat agp fast write uit. En toch lijkt jouw probleem heel sterk op mijn probleem. Schakel fast write eens uit in de drivers, mss dat dat werkt.

• Sonic
En dat kan ik doen met Powerstrip?
Zit nou weer op me werk, dus kan het moeilijk gaan proberen.

Verwijderd

ALs je de catalyst 3.1 drivers heb moet je op een van de tabbladen dit uit kunnen schakelen, smartgart blad dacht ik.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
windows xp bootscreen gebruikt de VGA driver, dus videokaartdrivers installeren helpt tijdens het bootscreen niets.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Dat klopt, dom van mij. Geef je Bios settings mbt agp eens door.

• Sonic
Ik heb Sandra er even op gezet en ik zie dat idd mijn fast write aanstaat!!
Dit kan ik alleen niet meer terug vinden in de bios....

Als ik mijn pc wil opstarten als de drivers zijn geinstalleerd dan slaat hij vast en kom ik dus niet in windows :? ;( Is er een manier om die vast write uit te zetten zonder dat ik daar eerst me drivers voor moet installeren??

Of kan iemand mijn een oude bios file sturen? zodat ik hem kan terug flashen en dan weer fast write uit zetten?

Verwijderd

heb je ook al eens op de duitse asus site gekeken, kan me herinneren van toen ik nog asus had, ze daar ook de oude bios versies hadden, mss dat daar een oude versie bijstaat.

Verwijderd

Op de Asus site staat bij beta bios 1006.002, misschien heb je daar wat aan?

• Sonic
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 16:54:
Op de Asus site staat bij beta bios 1006.002, misschien heb je daar wat aan?
Nee daar staat geen oude bios mee...
Maar er gaan wat mensen mee naar Netgamez vanavond met het zelfde mobo. Dus dan kan ik hun bios kopieren via Asus Live Update.

Ik hoop dat het die fast write is... dan kan ik lekker spelen vanavond :)
anders ook wel.. alleen ik had graag me nieuwe kaart gehad.

Kan ik die fast write niet in het register uitzetten?? dan kan ik het nog even hier proberen.

Verwijderd

Maar ben ik nou gek of.... des te nieuwer de bios des te beter de ondersteuning?!?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 12:29:
ALs je de catalyst 3.1 drivers heb moet je op een van de tabbladen dit uit kunnen schakelen, smartgart blad dacht ik.
dit is de oplossing, onder smartgart heb je een AGP slider en Fast writes die je kunt uitzetten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Sonic
Ja alleen ik mis de optie Fast Write in me bios. terijl ik die er wel in had zitten bij versie 1003 (die had ik hier voor) En waarschijnlijk ligt het dus aan die instelling, alleen die kan ik nu dus niet meer uitzetten :(

Vandaar mijn vraag : Hoe kan ik nou Fast Wirte uitzetten zonder de video drivers er op te moeten zetten omdat hij dan vast slaat

Verwijderd

Heb je al eens op de link heronder gekeken? Dat verklaart een hoop.
Ik heb ook een 9700 Pro van Hercules gehad op een Asus P4S8X. Niets anders dan ellende. Na een week bij Alternate teruggebracht Drivers,XP etc allemaal opnieuw geinstaleerd, niets hielp. Mogelijke verdachten; Voeding (standaard Inwin Tower Powerman 300 Watt), geheugen module Kingston Valueram 2700, Biossettings etc, etc. :? :?

Tijdens al het geexperimenteer was het gunstigste resultaat een half uur draaien (UT2003) en dan een knetterharde vastloper met het geluid in een loop. Enige oplossing een keiharde reset. :( :( :(

In diverse winkels in de omgeving van R'dam wist men mij te melden dat de Sis648 chipset en 9700 Pro een "nogo" combinatie is. ;(

http://www.rage3d.com/tech/?page=asus

Ik ben benieuwd of er uberhaupt mensen zijn met een dergelijke combinatie die werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 12:53 ]

• Sonic
Ik heb een Asues P4T533 mobo met een Intel chipset. Ik ben afgelopen weekend naar Netgamez geweest en heb daar mijn kaart in een aantal andere systeemen getest, maar daar gaven ze ook allemaal het zelfde probleem ;(

Mijn kaart blijkt dus gewoon stuk te zijn, dus heb ik al een RMA nummer aangevraagd bij Hercules. Ik heb trouwens ook een andere Radeon 9700Pro in mijn systeem getest en daar had ik geen problemen mee. Het ligt dus niet aan de bios instellingen of een ander stuk hardware.

Gewoon afwachten totdat ik een nieuwe terug gestuurd krijg en hopen dat het dan in 1x goed gaat :)

Allemaal bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1