Wanneer KPN ADSL verder dan 3KM?

Pagina: 1
Acties:

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik weet dat er zo'n adsl topic loopt maar ik wil gewoon ff een specifiek gericht antwoord..

Het fijne is natuurlijk weer dat ik op 4 km woon van de centrale (heb lijntest gedaan) krijg van de kpn doos te horen u woont te ver geen adsl mogelijk tot ziens. Nu word ik helemaal :r van die telefoonrekeningen met me isdn...
Kabel niet mogelijk.

Adsl is natuurlijk de oplossing.
BBNed kan d8 ik al wel buiten de 3km leveren, waarom KPN niet :?

En heeft iemand al ervaring met een manier om toch iets met KPN te kunnen regelen?

Tweakers Discord

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Adsl is theoretisch mogelijk tot 5,8km vanaf de centrale.

Bbned leverd dit zonder vooronderzoek tot 4,5km uit mijn hoofd, daarna moet er een uitgebreide test plaats vinden die alleen gedaan wordt bij aanvragen van bedrijven.

Kpn heeft de keuze gemaakt om de grens bij 3km te leggen, hoger dan dit kunnen er namelijk complicatie opleveren en kpn wil graag een goede service leveren, het is dus een wel overwogen beslissing om dit juist niet te doen.

Ik wil hiermee niet zeggen dat het in jou geval problemen oplevert, maar vanuit het bedrijfs opzicht van kpn is het een verstandige keuze. Helaas ben jij hier dus de dupe van en eerlijk gezegd denk ik niet dat ze voor jou een uitzondering gaan maken, want waar is dan het einde ? Het is namelijk zo dat iemand op 4,1km ook een aansluiting wil etc.

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Heb hetzelfde probleem waar ik woon. Vroeg me ook hetzelfde af, ben heel erg benieuwd of sommige mensen er misschien wat meer van weten. Tot hoever was het mogelijk? Ik meende een keer iets van 5km/10km te hebben gelezen :? (is lang geleden dus weet het niet precies...)

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Ow misschien kan modje erbij zetten dat het om adsl gaat :?

IIg ben ik er inderdaad de dupe van.. Maar ik geef het nog niet zo snel op met KPN, ga wel eens naar de primafoon etc..

Tweakers Discord

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Volgens mij was de grens 5 km voor basic adsl en 3 km voor fast adsl?
Ik kan het mishebben uiteraard.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

lijntest van 0800-0407 is leidend O-)
de Primafoon belt gewoon naar dit nummer om de test "live" te laten uitvoeren

Verwijderd

Op KPN kan je wachten tot je een ons weegt.
Hier precies hetzelfde in Tiel.
Ik heb bijna anderhalf jaar ze bestookt met mailtjes maar tevergeefs.
Toen Cistron met een aantrekkelijke actie kwam (aansluitkosten en modem gratis) heb ik de knoop doorgehakt en Cistron besteld.
Ik wilde eerst nog even mijn ISDN omzetten naar analoog maar dat gaat zo simpel en zo snel nog niet bij KPN.
Duurt 2 maanden voordat ze me weer omzetten naar een analoge aansluiting ( en dat kost me nog 45 euro ook nog )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 00:25:
Op KPN kan je wachten tot je een ons weegt.
Hier precies hetzelfde in Tiel.
Ik heb bijna anderhalf jaar ze bestookt met mailtjes maar tevergeefs.
Toen Cistron met een aantrekkelijke actie kwam (aansluitkosten en modem gratis) heb ik de knoop doorgehakt en Cistron besteld.
Ik wilde eerst nog even mijn ISDN omzetten naar analoog maar dat gaat zo simpel en zo snel nog niet bij KPN.
Duurt 2 maanden voordat ze me weer omzetten naar een analoge aansluiting ( en dat kost me nog 45 euro ook nog )
Remigratie naar PSTN duurt gewoon 7dagen, is een simpele schakeling naar een andere poort op de centrale

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 22:38

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 00:31:
[...]

Remigratie naar PSTN duurt gewoon 7dagen, is een simpele schakeling naar een andere poort op de centrale
in theorie ja
kpn, remember, uit erv B) aring

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• WooK
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Bij bbned krijg je gewoon het maximaal haalbare geleverd.
Dat het van KPN een verstandige keus is om niet buiten de 3km grens te leveren ben ik het niet zo mee eens. Er zijn genoeg mensen die zo graag DSL willen dat ze de eventuele kosten voor een lijn test maar al te graag op zich willen nemen.
Imo zou KPN verstandig zijn om klanten juist de mogelijkheid aan te bieden om zelf de lijntest te laten betalen. Zodoende kunnen ze meer klanten aansluiten zonder dat er extra kosten mee gemoeid zijn voor KPN maarja wie ben ik ;)

I'm not as think as you stoned I am

• Attilla
WooK schreef op 14 March 2003 @ 09:23:
Dat het van KPN een verstandige keus is om niet buiten de 3km grens te leveren ben ik het niet zo mee eens. <knip>
Beter voorkomen dan blussen heet zoiets.

Stel dat ze het gaan aanbieden levert dat veel meer werk op, natuurlijk kan je de klant dat zelf laten betalen, maar meer dan een paar nerds zoals wij zullen daar echt niet geintresseert in zijn.

Daarbij stel dat het klachten op gaat leveren, omdat de koperlijn niet goed genoeg is dan voorkom je hiermee klachten en eventuele negatieve publiciteit.

• salvador4
  • Laatst online: 02-08 14:59
Ik zit op ~3,5 km van de centrale en heb 2 jaar geleden geen enkel probeem ondervonden mbt het aanvragen van adsl noch van kpn of xs4all. Niet dat je heir veel aan hebt maar na wat aandringen moet het toch wel mogelijk zijn om het te krijgen lijkt me.

• Attilla
Salvador, woon jij 3,5 km van de centrale of is de koperlijn zo lang. Hier zit namelijk nogal een verschil tussen. ;)

Lijnen lopen namelijk een stuk anders als wegen en de TS zegt dat hij 4km van de centrale afzit en dit weet door een lijntest.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Weet iemand wanneer BBNED uitbreidt?

Tweakers Discord

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

salvador4 schreef op 14 maart 2003 @ 09:41:
Ik zit op ~3,5 km van de centrale en heb 2 jaar geleden geen enkel probeem ondervonden mbt het aanvragen van adsl noch van kpn of xs4all. Niet dat je heir veel aan hebt maar na wat aandringen moet het toch wel mogelijk zijn om het te krijgen lijkt me.

en bij wie wil je aandringen dan? Bij kpn? Bij de helpdesk? Levert je helemaal niets op en frustreert alleen maar jezelf en die helpdesk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

tweakduke schreef op 14 maart 2003 @ 10:21:
Weet iemand wanneer BBNED uitbreidt?
voorlopig niet volgens mij. Een tijdje geleden gaven ze aan ook meer centrales geschikt te gaan maken, maar volgens mij is dit amper gebeurd. Slechte zet overigens, want dat bedrijf loopt nu lekker achter de feiten aan, helemaal met de introductie van lite adsl. BBned biedt nu aantrekkelijke pakketten, maar is bijna nergens aan te vragen. tja

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Hoeplijk kan ik dit jaar toch nog adsl.

Anders zit ik nog wel ff met dat bagger internet :'(

Tweakers Discord

• salvador4
  • Laatst online: 02-08 14:59
[Airwolf] schreef op 14 March 2003 @ 09:49:
Salvador, woon jij 3,5 km van de centrale of is de koperlijn zo lang. Hier zit namelijk nogal een verschil tussen. ;)

Lijnen lopen namelijk een stuk anders als wegen en de TS zegt dat hij 4km van de centrale afzit en dit weet door een lijntest.
3,6km is de reisafstand naar de telefooncentrale. De afstand van de koperlijn moet minstens even lang zijn omdat er in die 3,6 km maar 2 bochten zitten. Hemels breed kan die lijn nooit lopen gezien de situatie (weilanden ed).
en bij wie wil je aandringen dan? Bij kpn? Bij de helpdesk? Levert je helemaal niets op en frustreert alleen maar jezelf en die helpdesk.
Dat weet ik nog zo net niet, als je echt op het randje zit is het voor de KPN ook maar een kwestie van een oogje dichtknijpen. Bij mij was 2,5 jaar terug geen adsl mogelijk in de hele wijk. Na enkele maanden werd het wel beschikbaar behalve op mijn postcode, vanwege de afstand. Toen verscheen bij de postcode check _soms_ 'ja u kunt het wel nemen' en dan weer 'nee het kan niet'. Hiermee kun je dus stellen dat het ook voor de kpn twijfelachtig is die afstanden. Het kost de kpn niets meer om bij jouw adsl af te sluiten dan bij een ander, dus nogmaals volgens mij valt er echt wel over te praten, desnoods met diverse personen. Ik weet hoe erg die torenhoge telefoonrekeningen zijn dus om je er direct bij neer te leggen zou ik niet doen. Niet geschoten is altijd mis toch?

• WooK
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

[Airwolf] schreef op 14 March 2003 @ 09:34:
[...]

Beter voorkomen dan blussen heet zoiets.

Stel dat ze het gaan aanbieden levert dat veel meer werk op, natuurlijk kan je de klant dat zelf laten betalen, maar meer dan een paar nerds zoals wij zullen daar echt niet geintresseert in zijn.

Daarbij stel dat het klachten op gaat leveren, omdat de koperlijn niet goed genoeg is dan voorkom je hiermee klachten en eventuele negatieve publiciteit.
Het zijn echt niet zomaar een paar nerds meer die ze aan kunnen sluiten weet ik uit ervaring. Daarnaast kan het geen klachten opleveren aangezien je van tevoren aan de klant vermeldt dat het onder voorbehoud geleverd wordt.
Maargoed, hierover discusieren heeft toch geen zin aangezien KPN toch die 3km aan zal blijven houden :)

I'm not as think as you stoned I am

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
workaround is misschien om via richtantennes met wifi naar iemand te verbinden die al wel mxstream heeft.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ter info: Hier in de verenigde staten is de maximum afstand voor een DSL aansluiting 18000 ft. ofwel 5.4864 kilometer. Boven de 18000 ft. wordt er niet aangesloten, en meestal krijg je tussen 15000 ft. en 18000 ft. alleen de "trage" variant van 768/128 in plaats van de "normale" variant van 1536/384 - enigzins afhankelijk van de kwaliteit van de lokale bekabeling.

5.5 km is momenteel de echte maximum afstand, en volgens mij kan KPN deze afstand nu ook technisch al toepassen, ik weet alleen niet of zo het ook doen. bbNed doet het wel lees ik in een bovenstaande posting.

Doel van deze posting: als de kabel langer is dan 5.5 km kun je zowiezo ADSL wel vergeten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Maar hij is gelukkig nier langer dan 5.5 kilometer dus dat moet geen probleem zijn :)
Ik heb wat mails gestuurt naar xs4all, planet en kpn met me vraag en uitleg wat voor situatie ik zit.
Ben naar de primafoon geweest vanmiddag en het enigste wat ze me konden adviseren was om dat te doen... Ik wacht de mails wel ff af :)

Tweakers Discord

• Xandrios
  • Laatst online: 04-08 20:06
Titel edit :)

De situatie is eigenlijk gewoon heel simpel: KPN hecht een grote waarde aan de qualiteit van hun dienst. Daarom hebben ze de regel opgesteld dat aansluitingen verder dan 3KM gewoon niet geaccepteerd worden.
En aangezien het nogsteeds KPN is die de dienst levert; mogen zij die regel stellen. Niets of niemand die dat veranderen kan. Zeuren bij een helpdesk oid heeft ook totaal geen zin; die hebben echt de macht niet om die keuze te maken...

Verwijderd

Je kan ook gewoon kabel nemen, als je weet dat ze toch geen nieuwe centrale in de buurt gaan zetten (als je dat weet)... snelheid verschilt niet, stabiliteit verbinding verschilt niet noemenswaardig...

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Kabel is niet mogelijk helaas, anders maakte ik er ook niet zo'n punt van natuurlijk ;)

Tweakers Discord

Pagina: 1