• koter84
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb een jaartje of wat geleden eens iets op TV gezien over een paar studenten die een apparaat hadden gemaakt waarmee mobiele telefoons konden worden uitgezet zonder dat je iets moet doen met de mobiele telefoon.
Het was een soort van poortje waar je doorheen moest met je mobiel en als ie er doorheen ging ging ie ook meteen uit.
Is er iemand die weet wie deze studenten waren of waar meer info hierover is te vinden. Ik zoek namelijk de informatie voor mijn studie: Electrotechniek.

k hoop dat ik hier wat info vandaan kan halen,

Dennis })

Verwijderd

Ligt er een beetje aan of hij daarna weer aan moet kunnen. Blijvend uitschakelen lijkt mij iets gemakkelijker. Hiervoor kan ik je wel een paar tips geven. :-)

• koter84
neeeeee dat heet gewoon slopen, dat kan iedereen wel... hij moet daarna uiteraard nog weer aangezet kunnen worden

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Ik heb er inderdaad wel eens iets over gehoord. Het betreft inderdaad geen normale GSM-jammer, maar een device dat de telefoon daadwerkelijk uitschakelt. Dit is overigens geen feature die telefoons hebben, dus ik denk niet dat het mogelijk is om een apparaat te maken dat alle telefoons in alle gevallen op niet-schadelijke wijze kan uitzetten.

Volgens mij betreft het dus een technisch gezien relatief eenvoudig apparaat, dat gewoon een signaal geeft, dat de telefoons opdracht geeft zichzelf uit te zetten. En dat moet dan dus wel door de telefoon worden ondersteund.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lachen, poortje waar continue een EMP op de persoon die er door loopt wordt afgevuurd... Alles met een batterij erin naar de eeuwige jachtvelden :)

edit:
ElectroMagneticPulse

[ Voor 12% gewijzigd door epoman op 14-03-2003 18:25 ]

Verwijderd

Ik heb het toen ook gezien op tv.
Waren nog redelijk jonge kinderen die dat idee hadden. Maar het poortje wat hun hadden gemaakt werkte nog helemaal niet.

Ze moeste nu nog kijken of ze het konde maken Ja of Nee.
Het idee is er wel maar nu nog in de productie dus

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Volgens mij is dat een idee van 3 jaar geleden van De Jonge Onderzoekers (www.djo.nl)

Verwijderd

epoman schreef op 14 maart 2003 @ 18:20:
Lachen, poortje waar continue een EMP op de persoon die er door loopt wordt afgevuurd... Alles met een batterij erin naar de eeuwige jachtvelden :)

edit:
ElectroMagneticPulse
Zal een leuke stroomrekening worden voor de eigenaar van die poort :+

Verwijderd

nee lullig dan voor mensen met een pacemaker 8)7

Klein beetje ontopic cq op niveau mag wel (geldt ook voor de rest) :)

[ Voor 57% gewijzigd door intoxicated op 16-03-2003 17:07 ]

• koter84
volgens mij werkte het namelijk al wel..... maar k weet dus nie meer hoe of t nou zat.. en bij djo.nl(de jonge onderzoekers) ken ik er in ieder geval nix over vinde.....

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:59
Eerst zien dan geloven :)

Als ik bijv. de accu los koppel en na het poortje er weer in doe?
(Dan zouden ze al met een mini ups in het toestel moeten werken :))

[ Voor 4% gewijzigd door Wisey op 16-03-2003 12:45 ]

Verwijderd

Volgens mij was dat niet het uitschakelen van een telefoon, maar het compleet wegnemen van de dekking van een telco.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Volgens mij is dit niet mogelijk. Je kunt de ontvangst misschien storen, maar de telefoon uitzetten gaat alleen met EMP of iets in die richting, maar dat is wel heel bruut geweld :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Wisey
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 12:58:
Volgens mij was dat niet het uitschakelen van een telefoon, maar het compleet wegnemen van de dekking van een telco.
Dacht het niet, dan heeft de telefoon geen ontvangst meer, maar gaat hij
als een gek uitzenden voor een netwerk te vinden en dus toch medische
apparatuur storen.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Wisey schreef op 16 March 2003 @ 16:43:
[...]
Dacht het niet, dan heeft de telefoon geen ontvangst meer, maar gaat hij
als een gek uitzenden voor een netwerk te vinden en dus toch medische
apparatuur storen.
Mobiele telefoons gaan pas zenden wanneer ze een bruikbaar GSM-signaal ontvangen. Daarom kun je je tri-band telefoon ook rustig meenemen naar de States, zonder dat 'ie daar de 1800-band (die daar voor andere doeleinden wordt gebruikt) gaat storen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Volgens mij moet je GSM dit ondersteunen en ik vraag me af of die GSM's er wel zijn.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:58
Als ik het me goed herrinner was het idee om dat in de of de gsm's in te gaan bouwen of via de sim kaart te doen. Volgens mij was het met de simkaart. Die moeten dan dus allemaal vervangen worden, maar wel een erg goed idee vind ik.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Wisey
intoxicated schreef op 16 maart 2003 @ 16:45:

[...]
Mobiele telefoons gaan pas zenden wanneer ze een bruikbaar GSM-signaal ontvangen. Daarom kun je je tri-band telefoon ook rustig meenemen naar de States, zonder dat 'ie daar de 1800-band (die daar voor andere doeleinden wordt gebruikt) gaat storen.
Okey...begin het te begrijpen :):) It makes sence..Hij moet eerst iets hebben
ontvangen om naartoe te zenden..

Verwijderd

Rusty schreef op 16 maart 2003 @ 17:24:
Als ik het me goed herrinner was het idee om dat in de of de gsm's in te gaan bouwen of via de sim kaart te doen. Volgens mij was het met de simkaart. Die moeten dan dus allemaal vervangen worden, maar wel een erg goed idee vind ik.
ja, het is al een tijd geleden idd, maar dit is wat ik mer er ook van herinner; je gsm moet die functie wel ingebouwd hebben.

• koter84
even tussendoor voor de mensen die het nie helemaal snappe....het gaat dus om een apparaat wat de telefoon uitzet maar niet permanent want dat heet slopûh. Je kan dus op zich je telefoon gewoon weer aanzetten nadat je door het poortje bent gelopen want het dient ervoor om mensen die anders misschien hun telefoon vergeten uit te zetten te helpen bij het betreden van een ziekenhuis of bioscoop zodat er geen problemen optreden met de medische apparatuur. En als je het over ElectroMagneticPulse-en gaat hebben heeft dat weinig te maken met het "normaal" uitlaten gaan van de telefoon plus dat dan ook b.v. Palm's en dergelijke in een keer niet meer werken wat uiteraard niet de bedoeling is.

Misschien wel een idee om voor de hardleerse mensen onder ons een metertje of 10 verder een verdekt opgesteld poortje neer te zetten wat controleert of er een aanstaande telefoon in de buurt is(zo ja: EMP)

[ Voor 15% gewijzigd door koter84 op 17-03-2003 10:10 . Reden: laatste alinea toegevoegd ]

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Rusty schreef op 16 March 2003 @ 17:24:
ja, fijn. Dan kunnen koters die denken dat ze grappig zijn je telefoon uitzetten :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1