Toon posts:

HDD Ruimte Weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende : Ik heb in totaal 4 Hdd's, namelijk :
30GB Maxtor, 60GB Maxtor, 80GB Maxtor en een 120GB Western Digital.

2 van de 4 schijven werken perfect. Bij de andere 2 schijven ben ik elke keer, als data erop zet (bijv 5GB) en het er daarna weer afhaal (ook 5GB), die 5GB kwijt.
Hij geeft dan aan dat er 5GB in gebruik is terwijl die data er al af is.

Als ik dan onder beheer kijk naar de partities lijkt er op het oog niets aan de hand met de schijven. Maar als ik de partitie dan helemaal verwijder en weer opnieuw aanmeld, dan wil ie hem niet formateren. In PQ Magic geeft ie de partitie dan ook aan als BAD. Ook de vorige handelingen met PQ Magic proberen had ook geen zin.

Ook heb ik de beide hdd tools gebruikt, Maxtor tools & Western Digital Lifeguard, om allemaal nullen ( 0 ) naar de hdd te schrijven, die hielp echter ook niets... :'(

Heeft iemand enig idee wat ik er aan zou kunnen doen, of zijn mijn hdd's nu rijp voor de sloop?

Ik heb ook al de T.net FAQ erop geraadpleegt, maar daar stond ook geen oplossing in.

Verwijderd

Hoewel je een heel verhaal houdt, zijn er toch een hoop dingen niet helemaal duidelijk.

Namelijk:
Welk OS? Win2K/XP?
Welk filesystem? NTFS/FAT?
Welk moederbord?
Onboard IDE/RAID en/of PCI-controllers?
Hoe is alles aangesloten? (Kabels, IDE poorten, master/slave/cableselect?)
Welke 2 schijven liggen steeds dwars?
Zijn 't steeds dezelfde schijven, ook als je de schijfvolgorde omgooit?
Treedt 't steeds op bij één specifieke IDE poort (dus schijven op 1 kabel?)

Pas als je dergelijk informatie verschaft, is 't mogelijk een eventueel patroon te herkennen, en zo je probleem op te lossen. :)

Ik zou je nu hooguit als tips kunnen geven:

-De UDMA-kabels goed te controleren
-De voltages die je voeding geeft eens te controleren (en dan met name de +5V en +12V)
-Kijken of je niet toevallig een Enermax fan vlak bij de HD of de IDE-kabels hebt zitten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
De T.net FAQ heeft niks met GoT en OM te maken :z

Kijk eens in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) onder "Ik heb bestanden verwijderd, maar er komt geen schijfruimte vrij?" en "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 14-03-2003 07:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik allemaal wel bekeken............