Geel uitroepteken bij processor in XP

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Weet iemand of het bezwaarlijk is dat de processor een geel uitroepteken heeft in apparatenbeheer? Of is er iets dan met die processor want bij mijn vorige mb is bij de Socket478 houder voor de koeler een stuk afgebroken waardoor de koeler maar voor ¾ vast zat. Die 1,7 GHZ cellie doet het voor de rest perfect. Alleen de hitte die van het geheugen en mijn VRM afkomt is niet normaal en mijn moederbord staat op 127 graden(ook geen nieuwe bios op dit moment te krijgen). Het is een Gigabyte 8SINXP moederbord ter informatie.

Ik heb nog een 2e zelfde moederbord met Windows 2000 server met een Intel 1,6 GHZ en daar zijn geen problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

post is een pic/screenshot!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Uitroepteken zal niet zozeer duiden op rotte hardware maar eerder op niet goed geinstalleerde drivers. Bij je proc kun je dan denken aan drivers voor de chipset, misschien staat je cache uit, verkeerde HAL.
Staat er verder geen foutmelding in je device manager of je event viewer?

de betaler vervuilt

• itsalex
  • Niet online
Dit is sinds Service Pack 1. Want zonder dat sp was XP Professional niet vooruit te branden. Ik heb een SIS 655 mb dus dat moet geen probleem zijn en een plaatje komt eraan. Ik zal fftjes kijken of ik een SIS 655 driver nodig heb voor XP

• itsalex
  • Niet online
nu hopen dat die het doet:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jon69008/proc.JPG

En zoals je kan zien bij processors de Intel Celeron CPU 1,7 met een geel uitroepteken!!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:46

E-Vix

Nu met sneeuw!

Normaalgesproken kan je als je dubbelklikt op een apparaat bij device status zien wat er mee aan de hand is. Probeer dat eerst eens, en kijk eens waarom windows zegt dat er iets niet helemaal in orde is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Rechtsklikken op het processor ikoontje en "eigenschappen" kiezen. Daar staat dan wat er mis is. Dûh!

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• itsalex
  • Niet online
Er is niets mis maar ik heb nu een Intel Celeron 1,8 GHZ ipv Intel Celeron 1,7 GHZ nu en mijn harde schijf is echt gaar aan het worden. Ik heb dat ding nu net nieuw en hele schijf naar de kl*te bijna. Alleen maar bad sectors dus ik zal daar het probleem vinden denk ik. Echt heel vreemd dat ik bijna 100 mhz omhoog ben geschoten terwijl mijn dual geheugen van PC333 weer naar PC266 is gegaan.

• itsalex
  • Niet online
Kijk hieronder maar naar het resultaat eerst:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jon69008/Aardig.JPG
Dit was toen na de crash

En toen na installatie van alles was dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jon69008/proc18.JPG

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Het lijkt er toch echt duidelijk op dat jij iets verkeerd doet met je pc.

Heb je je pc helemaal opnieuw geinstalleerd, dus niet over een vorige windows versie heen maar echt met format etc. ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
itsalex schreef op 16 maart 2003 @ 12:23:
Er is niets mis maar ik heb nu een Intel Celeron 1,8 GHZ ipv Intel Celeron 1,7 GHZ nu en mijn harde schijf is echt gaar aan het worden. Ik heb dat ding nu net nieuw en hele schijf naar de kl*te bijna. Alleen maar bad sectors dus ik zal daar het probleem vinden denk ik. Echt heel vreemd dat ik bijna 100 mhz omhoog ben geschoten terwijl mijn dual geheugen van PC333 weer naar PC266 is gegaan.
Ik begrijp helemaal geen drol van wat hier staat. Probeer eens in normaal nederlands te verwoorden wat je precies met je computer gedaan hebt. Op deze manier kan niemand je helpen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Het lijkt wel of ie zijn HD swapt over beide moederborden en 3 processors....

Alex vind je t gek dat je zulke problemen krijgt? Bij elk moederbord/processor combinatie graag ff een verse installatie (met format c: dus!!!)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-08 19:04
HD swapt over Beide mobos? je bedoelt er blijft troep hanguh :P
prob us de driver update via Windwos Update Daar was laatst een update voor

Even niets...

• itsalex
  • Niet online
Mijn oude harde schijf is nu echt helemaal finaal eraan. Het punt was dat op een sectorgebied lagen al mijn gegevens over de hardware. De computer heeft door het constant resetten maar mijn snelheid van PC333/PC2700 naar PC266/PC2100 gezet. Ik draai nu door met een nieuwe installatie Windows XP Pro en een nieuwe HD, want op die oude hd deed die het wel maar ik startte de laatste keer op en kreeg meteen te zien "wilt u Windows opnieuw activeren". Alle drivers lagen weer eruit. Dat was het punt waar mijn Bad Sectors zaten. Dat was mijn oude HD en mijn nieuwe HD doet het prima weer en geen driverproblemen en zo.

Alleen een probleem als iemand dat weet waarom die computer zo langzaam opstart(nieuwe installatie deed die 45 seconden erover om op te starten in dat zwarte scherm met dat blauwe balkje, dus het beginscherm)

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

itsalex schreef op 17 maart 2003 @ 00:11:

Alleen een probleem als iemand dat weet waarom die computer zo langzaam opstart(nieuwe installatie deed die 45 seconden erover om op te starten in dat zwarte scherm met dat blauwe balkje, dus het beginscherm)
Gooi bootvis er eens overheen. Kun je gelijk zien waar het zo lang duurt.

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Ik zou toch eerst ff al je hardware nakijken als hij al zo achterlijk lang doet over het booten.. Als er nu al een schijf naar de knoppen is, wie weet what's next.. daar douw ik dus bijv mn radeon9700pro echt niet in heh.. Ik zou als ik jou was ff lekker eerst je hardware nakijken, en daarna een verse windows install maken.
Pagina: 1