[XP] Demente SBLive drivers..

Pagina: 1
Acties:

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 15:59

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ter voorkoming van allerlei UTFS/RTFF reacties: ik heb gezocht maar heb geen concrete oplossing voor onderstaand probleem gevonden (mocht ik 't mis hebben, verwijs me maar ergens naar en sluit dit topic :P)

Het probleem wat ik heb: ik heb een SBLive (Player versie) onder Windows XP Prof(met SP1) en ik heb er 4 luidsprekers op zitten. Ik heb de laatste SB Live/XP drivers geïnstalleerd en zowel in de surround mixer van creative als in de speaker settings van windows zelf ingesteld dat ik 4 speakers heb. Het probleem is dat eens in de zoveel tijd de surround mixer weer teruggezet wordt naar 2 speakers. Ik heb niet kunnen vaststellen of er een programma is wat dit veroorzaakt, het lijkt er gewoon op dat op een gegeven moment de surround mixer is vergeten dat ie op 4 speakers stond en dat ie weer naar z'n default stand terugspringt. Het is ook niet zo, dat het consequent na een reboot gebeurt of zo, het is gewoon na een tijdje weer mis.

En daar baal ik dus van!

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
het is een vaak voorkomende probleem met SB drivers onder XP.... probeer eens een alternetief: KX drivers http://kxproject.spb.ru/index.php?skip=1, succes!

- if you want to succeed, double you failure rate -

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-08 15:59

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Die KX drivers zijn toch meer bedoeld voor musici en niet voor 'casual' sblive users zoals ik? Ik gebruik 't ding alleen maar voor geluid in windows en om in spellen geluid te hebben, ik meen ergens gezien te hebben dat die KX drivers geen EAX doen, dus die lijken dan weer minder geschikt.

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
jasjenl schreef op 13 March 2003 @ 23:51:
Die KX drivers zijn toch meer bedoeld voor musici en niet voor 'casual' sblive users zoals ik? Ik gebruik 't ding alleen maar voor geluid in windows en om in spellen geluid te hebben, ik meen ergens gezien te hebben dat die KX drivers geen EAX doen, dus die lijken dan weer minder geschikt.
voor zover ik het me kan herinneren ( heb geen Creative meer ;) ) onderstuenen de KX drivers inderdaad geen EAX, het is wel zo dat de instellingen bij KX veel flexibeler zijn het is natuurlijk maar aan jouw om te kiezen

[ Voor 24% gewijzigd door bigahoona op 14-03-2003 00:52 ]

- if you want to succeed, double you failure rate -

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Wat zo leuk is van D3D sound (EAX of niet) is dat je kan horen waar het geluid vandaan komt, wat natuurlijk heel nuttig is in spellen zoals Counter-Strike. Helaas hebben de KX drivers nog geen D3D sound support (alleen 2D). EAX is alleen de sfeer effecten in spellen, wat best onnuttig is (Loop je van buiten een grot in, dan hoor je op de streep dat je net buiten bent normaal geluid en loop je over de streep wordt je met echo's belaagt. Die plotselinge overgang maakt het een beetje nep. Daarom al die nieuwe EAX versies zoals 2, 3, advanced HD) Dus zodra ze 3D geluid toevoegen, ook al zit er nog geen EAX bij, kun je deze drivers als casual gamer gaan gebruiken.

Ook handig is A3D geluid erin stoppen. JA, dat hoort er in. Als je de oude SBlive doos bekijkt staat er wel degelijk A3D support (1.0) en die hebben ze met de drivers eruit gesloopt :( Best jammer, maar ja het is een concurrent van EAX (volgens mij een beetje gestorven, maar toch) dus het is niet helemaal onbegrijpelijk. Het is nu wachten op de 3D support van de KX drivers, zo te horen aan de mensen die de drivers gebruiken is het geluid namelijk beter. :)

MechWarrior || Monsters Game