Windows XP erg traag

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:29
Ik heb hier een pc (p3 750 mhz, 384 mb ram, xp pro) met een probleem. als ik een programma opstart of door mijn start menu scroll gaat dit erg traag; het duurt ong 5 seconden voordat ie naar de submap gaat. dit probleem heb ik nooit eerder gehad, het is gekomen na een herinstall, ik heb 2 partities laten staan, misschien is dit een oorzaak? het gebruik van het geheugen is ong 160 mb, meer dan genoeg geheugen dus, ook de processor belasting komt niet boven de 30/40 % uit bij normaal gebruik. Iemand een oplossing? het zou met mcafee te maken kunnen hebben is mij verteld maar voor die geinstalleerd was was het probleem er ook. :?

Whoop!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
effe een keer je virus scanner erovheen halen of effe een keer adware draaien en kijken of hij geen virussen ofzo vind.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• marccom
nee geen virussen, vanmiddag nog gescand met een update. het is gekomen na de installatie toen er nog geen contact is gemaakt met internet

Whoop!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Zit je niet op een netwerk? Haal ff je netwerk kabel eruit. Kan zijn dat een icoontje van een applicatie vanaf het netwerk komt, en jouw computer daar eerst de hele tijd naar moet gaan zoeken.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Controleer idd eens op virussen en spyware.

En zou je je topictitel even willen veranderen? Je huidige is niet duidelijk. Verzin eens wat leuks, en meldt het dmv een topicreport of een topic in Schop een Modje

Hou rekening met het OS dat tussen de [] moet komen te staan, zie ook Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

• marccom
sorry ben nog maar net hier... zal t aanpassen als dat lukt... bedankt iig!er wordt idd een netwerk gebruikt, 100 mbit op dit moment dit gaat naar een adsl router. virusscan is vanmiddag gedraaid maar heeft niks gevonden. het begint zodra ik opstart, zonder dat er programma's openstaan.

Whoop!

Verwijderd

marccom schreef op 13 maart 2003 @ 22:50:
sorry ben nog maar net hier... zal t aanpassen als dat lukt...
Dat is geen excuus, je dient gewoon eerst de policy te lezen. Maargoed, het is je vergeven :) Je kunt zelf niet de topictitel aanpassen. Geef hem gewoon door, en een modje zal hem dan aanpassen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Titel wordt aangepast als er een suggestie staat. Zo op de vrijdagmorgen is m'n inspiratie weg :D

Het gaat enkel om het aanklikken van de mappen in je startbalk? Dan zou je even met TweakXP de delay op 0 kunnen zetten. (Al weet ik niet 100% zeker of het daar is in te stellen). Ook kan je het met de hand doen:
start-uitvoeren - regedit
En dan HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop en dan dubbelklikken op MenuShowDelay en deze op 0 zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TheDutchCow
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Draai ook eventjes AdAware!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Bware81 schreef op 13 March 2003 @ 22:43:
effe een keer je virus scanner erovheen halen of effe een keer adware draaien en kijken of hij geen virussen ofzo vind.
Toch bedankt :P

btw,,.. Topic Starter.. je hebt dan wel een herinstall gedaan, en er staan nog twee partities.. maar misschien dus ook nog oude programma's op je computer.

Misschien dat hij zoekt naar bestanden op een andere drive letter die dus niet meer bestaan. Check ff die snelkoppelingen enzo. Misschien dat het hier mis gaat.

Om dit te kunnen fixxen heb je "Drive mapper" van Partition Magic. Erg handig ;)

[ Voor 36% gewijzigd door DeMoN op 14-03-2003 11:33 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1